تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798920728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير بازرگاني: دولت هيچ تصميمي براي افزايش قيمت نان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير بازرگاني: دولت هيچ تصميمي براي افزايش قيمت نان ندارد
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ايرنا، محمد صادق مفتح در حاشيه نشست اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران در گفت و گو با خبرنگاران نقدي كردن يارانه‌ها را امري مهم دانست و گفت : نقدي كردن يارانه‌ها اقدامي جدي در جهت برقراري عدالت در كشور است.زيرا بر اساس طرح كنوني كه تمامي آحاد جامعه به صورت يكسان يارانه دريافت كنند ، ظلمي آشكار است و همچنين دريافت يكسان يارانه نان و انرژي توسط تمامي دهك‌هاي درآمدي امري غيرمنطقي مي‌باشد.

معاون وزير بازرگاني با اشاره به تصويب لايحه چهار هزار و ‪ ۵۰۰‬ميليارد توماني در مجلس براي واردات كالاهاي اساسي گفت: براين اساس كالاهايي وارد كشور خواهند شد كه درنتيجه خشكسالي توليد آنها كاهش يافته است.

وي تصريح كرد: از اين رقم ‪ ۲‬هزار ميليارد تومان به واردات كالاهاي اساسي و ‪ ۲‬هزار و ‪۵۰۰‬ميليارد تومان براي كاهش آثار خشكسالي اختصاص خواهد يافت .

اين مقام مسئول در بخشي ديگر از صحبت هايش با اشاره به موضوع آزادسازي قيمت سيمان گفت: بر اساس توافق جديد كارخانه‌هاي توليد سيمان، مقرر شد كارخانه‌ها قيمت اين محصول را تعيين كنند، هرچند در اين قيمت‌گذاري موافقت وزارتخانه‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن را نيز جلب كرده اند.

وي قيمت هر تن سيمان را ‪ ۴۸‬هزار و ‪ ۵۰۰‬تومان ذكر كرد و گفت: سطح قيمت حداكثر تني ‪ ۶۵‬هزار تومان در سطح كشور خواهد بود كه اين امر براي كارخانه ها الزام محسوب مي‌شود، به طوري كه قيمت سيمان در سراسر كشور براي مصرف كننده ‪ ۶۵‬هزار تومان در هر تن است.

مفتح با تاكيد بر اينكه كارخانه‌ها متعهد به نگه داشتن قيمت در اين سطح هستند، افزود: اين قيمت ابلاغ شده و از امروز در سطح كشور لازم الاجرا است.

مفتح با اشاره به اجرايي شدن سياست جديد سيمان از امروز( چهارشنبه )، تصريح كرد : براي اين مهم نيز مجموعه سياستي تدوين شده به اين معنا كه كارخانه‌ها متعهد به حفظ سطح قيمت خرده فروشي سيمان شده‌اند كه اين قيمت نيز مورد تائيد وزارت بازرگاني است.

به گفته وي ، وزارت بازرگاني از طريق سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد كنندگان بر اين امر نظارت خواهد كرد، اين در حالي است كه شورايي سه نفره متشكل از نمايندگان وزارتخانه‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن و نيز انجمن سيمان مكلف به نظارت مستمر بر انجام كار شده اند.

معاون بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني از فعال بودن كميته طرح جامع سيمان و برگزاري نشست‌هاي هفتگي در سطح معاونان وزرا دراين خصوص به منظور پايش مستمر بر وضعيت بازار پس از اين تصميم ، خبرداد.

وي با اشاره به اينكه اصلي خروج سيمان از سبد حمايتي، نبود خيالي آسوده از تامين نياز داخلي توسط توليد بوده است، گفت: اكنون با ظرفيت‌سازي كه توسط كارخانه‌هاي سيمان صورت گرفته، نگران يدر اين زمينه بر طرف شده است مفتح با بيان اينكه كارخانه‌ها به زمان حدود سه ماه براي رساندن توليد سيمان به پيك توليد نياز دارند، افزود: وزارت صنايع در مدت هشت ماه اخير ستادي براي راه اندازي طرح‌هاي سيماني تشكيل داده است كه به طور فشرده مسائل راه اندازي واحدهاي توليدي و طرح‌هاي توسعه‌اي را پيگيري مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه وزارت بازرگاني يقين دارد ميزان توليد سيمان ،نياز داخلي را برآورده خواهد كرد، افزود: خرداد ماه ‪ ۸۷‬اين ظرفيت از مرز ‪۵۵‬ ميليون تن گذشته است و اين در حالي است كه طبق جدول زمانبندي چندين طرح ديگر نيز در ماه‌هاي آتي به بهره برداري خواهد رسيد.

مفتح از عملكرد مثبت كارگروه ساماندهي بازار و تشكيل اولين جلسه توسط آنها در مورد مسائل مختلف تنظيم بازار خبر داد و گفت:گرچه نحوه نظارت در اين خصوص امري مهم است،اما تشكيل يك نشست از اين ستاد نتايج را مشخص نخواهد كرد و اين امر نياز به زمان بيشتري دارد.

وي در خصوص اصلاح نظام توزيع كالا با اشاره به اينكه توزيع بخشي از تنظيم بازار است، گفت: كارگروه ساماندهي بازار بحث توزيع، نظارت و توليد را پيگيري مي‌كند كه با پيشنهاداتي نيز در اين خصوص مواجه شده است.

معاون وزير بازرگاني منظور از توزيع كالاها را آخرين حلقه عنوان كرد و اظهار داشت: ما در زمينه توزيع نيز شركت‌هاي پخش و فروشگاه‌هاي دولتي نداريم. اينكه كار تنظيم بازار را به اصناف بدهيم ، فراتر از اين موضوع است.

مفتح ورود اصناف به موضوع تنظيم بازار را نيازمند زير ساخت‌هايي دانست و گفت: : امكانات بالقوه‌اي براي اين كار وجود دارد كه در حال بالفعل كردن آنها هستيم و از تلاش براي تشكيل اتحاديه كشوري در اين خصوص خبر داد.

مفتح در پايان گفت: اگر كارخانه‌اي در تنظيم بازار تخلف كند، به طور قطع جريمه‌هايي براي آن در نظر گرفته مي‌شود ،اما براي تنظيم بازار تنها اهرم ، برخورد با متخلف نيست.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن