تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799109691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"نگاه به انتخابات به‌عنوان عرصه حمایت از جمهوری اسلامی و اسلام"


واضح آرشیو وب فارسی::

در دیدار مداحان اهل بیت(ع)، رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان بنیان‌گذار جهاد تبیین توصیف کرد و نیز تأکید کرد که مداحان و طراحان مکتب اهل بیت با روشنگری و مجاهدت در امور مهم مانند انتخابات، به وظیفه اصلی خود بپردازند. ایشان به دو شاخص، "توانایی برانگیختن دل‌ها و حرکت‌آفرینی" و "جهت‌گیری درست و دقیق" اشاره کردند که برای جهاد تبیین اهمیت دارند.



رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جهاد تبیین را یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه(س) دانسته و با اشاره به خطبه‌های مشهور این حضرت، اظهار کرده‌اند که این جهاد شامل انتظام فکری، منطق قوی، استحکام لفظ، زبان فاخر و زیبایی‌های ادبی است. آنها ادعا کرده‌اند که خطبه‌های حضرت صدیقه کبری(س) از بهترین خطبه‌های نهج‌البلاغه هستند و با شاعران برجسته عرب‌زبان هم‌ردیف قرار می‌گیرند.

رهبر انقلاب با تأکید بر ادامه‌ی سنت جهاد تبیین در زبان ائمه اطهار و اشعار شاعران درجه یک عرب‌زبان، اظهار داشته‌اند که امام خمینی در دوران خود با برانگیختن ملت و از بین بردن حکومت فاسد دیکتاتوری سلطنتی، جهاد تبیین را به عنوان یک پرچم بلند برافراشته و حکومت مردمی و اسلامی را تأسیس کردند.

همچنین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به اهمیت و جایگاه مداحی و مقوله هیأت که محور آن مداح است، اشاره کرده و آن را جزء مهمترین بخش‌های قدرت نرم جامعه اسلامی دانسته‌اند. ایشان توضیح داده‌اند که هنر مداحی در کنار واعظ و به عنوان یک عامل قدرت نرم، اثرات بسزایی در جامعه دارد و به همین دلیل امریکا در عرصه‌هایی مانند رسانه، هنر، ادبیات و سینما بیشترین سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد.

رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اثرات قدرت سخت را موقت و زود گذرانده و با اشاره به فشارهای متعدد مردم عراق و فاجعه فرار آمریکا از افغانستان، تأکید کرده‌اند که قدرت سخت نتوانسته است حضور آمریکا را در این دو کشور پایدار کند. به جای اینکه در این زمینه موفق باشد، قدرت نرم، به ویژه ایستادگی و صبر مردم فلسطینی را که از طریق مداحی به مرکز توجه جهان قرار گرفته‌اند، توانسته است جلب توجه کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کرده‌اند که معارف اسلامی، منطق قرآن و معارف و تاریخ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) عناصر اصلی در کار مداحی هستند و انتظار دارند که این محتوا با بهترین شیوه و به زبانی که در تاریخ جهاد تبیین بکار رفته، به مردم ارائه شود.

رهبر انقلاب، در تبیین راهبرد کلان کشور در ۴۵ سال گذشته، تاکید کرده‌اند که تسلیحات پیشرفته، مطابق با نیازهای کشور و در مقابل توانایی دشمنان، یکی از ابزارهای اساسی است. اما ایشان با اعتقاد عمیق، قدرت نرم را به عنوان یکی از عوامل مؤثرتر بر افکار عمومی و تبیین مسائل مهم در دنیای اسلامی مطرح کرده و به آن توجه بیشتری خواسته‌اند. همچنین، دو شاخص اصلی برای سنجش جهاد تبیین را "توانایی برانگیختن و ایجاد حرکت" و "هدف‌گیری درست و دقیق" دانسته‌اند. توسعه توانمندی در این دو زمینه را کلیدی برای موفقیت در جهاد تبیین می‌دانند.

رهبر انقلاب در نهایت، رشد علمی جامعه مداحان را تحسین کرده و از آنها خواسته‌اند که با دقت در فهم عمیق و بیان معارف دینی، مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام دهند و این جامعه ترقی یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت، آنان را به تلاقی معارف دینی با کتب حدیث، خطبه‌های معارفی، حرکت‌آفرین نهج‌البلاغه، و دعاهای صحیفه سجادیه فراخوانده‌اند. ایشان اهمیت خاصی به صحیفه سجادیه داده و تأکید کرده‌اند که امام سجاد (علیه‌السلام) در این صحیفه برای مرزداران اسلام دعا کرده‌اند و امروز مرز و نبض تپنده دنیای اسلام در منطقه "غزه" است.

رهبر انقلاب توضیح داده‌اند که مردم غزه به تنهایی در برابر رژیم صهیونیستی نیستند، بلکه در مقابل دشمنی‌های متعدد از جمله دنیای کفر، طاغوت، استکبار، و حتی آمریکا ایستاده‌اند. ایشان به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرده‌اند که این اعلام صریح از همگان نشان‌دهنده خباثت و اهداف پلید صهیونیست‌ها است.

رهبر انقلاب وظیفه مهم مجاهدان تبیین را در تبیین مسائل روز، به ویژه مسئله غزه، و دشمنی‌های بدخواهانه علیه ایران دانسته و خواسته‌اند که در مقابل تبلیغات دروغین آمریکا و ائتلاف‌هایشان، سینه سپر شویم و حقایق را بیان کنیم.

رهبر انقلاب انتخابات پیش‌رو را به عنوان یک عرصه مهم دیگر برای جهاد تبیین دانسته و بر اهمیت نقش‌آفرینی در مقابل یأس‌پراکنان و دشمنان از طریق اطلاع‌رسانی صحیح در این زمینه تأکید کرده‌اند. ایشان به اهمیت شفافیت در مسائل انتخابات اشاره کرده و خواسته‌اند مداحان تبیین به بیان حقایق بپردازند تا جمهوری اسلامی و اسلام نیز حمایت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به توسعه توانمندی در جهت مقابله با فساد و تبیین راهبرد قوی و قدرتمند نظام اسلامی ایران دانسته‌اند. ایشان افزوده‌اند که مقابله با فساد نه تنها نقطه قوت بلکه نقطه ضعف، تحمل فساد و همکاری با آن است و مبارزه صحیح با فساد، نقطه قوت این نظام است.

رهبر انقلاب به سیره امام خمینی رحمة‌الله‌علیه اشاره کرده و تأکید کرده‌اند که امام با روشنگری و ایستادگی در مقابل القائات خصمانه و بیان مطالب روشن، توانسته پایه‌های نظام اسلامی را مستحکم کند. ایشان از ملت ایران دوست‌دار استقلال، پیشرفت، و عزت ملی حمایت کرده و خواسته‌اند که این ارزش‌ها را حفظ کرده و به آینده‌ای درخشان ناظر باشند.

لطفاً توجه داشته باشید که متنی که ارائه دادم، بازنویسی و خلاصه‌سازی مطالب مربوط به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با مداحان اهل‌بیت می‌باشد. برای حفظ صحت و معنی مطالب، از اعمال تغییرات گسترده در متن خودداری کردم. در صورت نیاز به تغییرات بیشتر یا افزودن جزئیات خاص، لطفاً مراتب را اعلام کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن