تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798269071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمای خرید لوله و اتصالات با توجه به نیاز شما


واضح آرشیو وب فارسی::


لوله‌ها و اتصالات اجزای ضروری هر سیستم ‌لوله‌کشی برای مصارف مسکونی، تجاری یا صنعتی هستند. با این حال، انتخاب لوله‌ها و اتصالات مناسب می‌تواند کار سختی باشد، زیرا عوامل زیادی مانند جنس، اندازه، شکل، عملکرد و سازگاری لوله‌ها و اتصالات باید در نظر گرفته شوند

انواع لوله و اتصالات

در این قسمت شما را با برخی از انواع لوله و اتصالات رایج آشنا ‌می‌کنیم و ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها را توضیح ‌می‌دهیم.

انواع لوله

به طور کلی، دو نوع لوله وجود دارد که شامل موارد زیر است:

لوله‌های فلزی

لوله‌های ساخته شده از فلز را ‌می‌توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:

  • لوله‌های ساخته شده از مواد آهنی: این نوع لوله‌ها قوی‌‌تر و سنگین‌‌تر هستند. عنصر اصلی تشکیل دهنده این لوله‌ها آهن است. نمونه‌های معمول لوله‌های ساخته شده از مواد آهنی شامل لوله‌های فولاد کربن، لوله‌های فولادی ضد زنگ، لوله‌های فولادی آلیاژی، لوله‌های چدن، لوله‌های فولادی گالوانیزه و لوله‌های چدن داکتیل هستند. این دسته از لوله‌ها برای کاربردهای دما و فشار بالاتر مناسب هستند. اکثر لوله‌های مورد استفاده در نفت و گاز، پالایشگاه‌ها، شیمیایی، پتروشیمی و نیروگاه‌ها از مواد آهنی ساخته شده‌اند.
  • لوله‌های ساخته شده از مواد غیر آهنی: در این گروه از لوله‌ها، آهن عنصر اصلی تشکیل دهنده نیست. لوله‌های رایج ساخته شده از مواد غیر آهنی شامل لوله‌های آلومینیوم، لوله‌های آلیاژ مس، لوله‌های آلیاژ نیکل، لوله‌های آلیاژ تیتانیوم و آلیاژ زیرکونیوم هستند. این نوع لوله‌ها اغلب برای تامین آب، تهویه مطبوع و سیستم‌های حفاظت در برابر آتش استفاده ‌می‌شوند.

لوله‌های غیر فلزی

لوله‌های غیر فلزی به طور گسترده برای خدماتی که درجه حرارت قابل توجهی ندارند، استفاده ‌می‌شود. در صنایع آب و سیستم‌های فاضلاب از لوله‌های غیر فلزی استفاده ‌می‌کنند. نمونه‌های متداول لوله‌های غیرفلزی شامل لوله‌های PVC، لوله‌های CPVC، لوله‌های HDPE، لوله‌های PEX، لوله‌های ABS، لوله‌های فایبرگلاس، لوله‌های بتنی و لوله‌های سفالی هستند. این نوع لوله‌ها ارزان‌‌تر هستند و نصب راحت‌‌تری نسبت به لوله‌های فلزی دارند.

انواع اتصالات

اتصالات در انواع مختلفی از اتصالات انتهایی مانند رزوه ای، جوشی سوکتی، جوش لب به لب و فلنجی موجود است. اتصالات نیز بر اساس عملکرد، شکل و جنس آن‌ها طبقه بندی ‌می‌شوند.

برخی از انواع رایج اتصالات عبارتند از:

  • زانویی: از زانویی برای تغییر جهت لوله با زاویه مشخصی معمولاً 90 یا 45 درجه استفاده ‌می‌شود. زانویی در دو نوع شعاع کوتاه و شعاع بلند موجود است.
  • سه راهی: برای انشعاب لوله از سه راهی استفاده ‌می‌شود. سه راهی‌ها در دو نوع سه راهی مساوی و سه راهی تبدیلی موجود هستند.
  • بوشن: برای تغییر اندازه لوله از قطر بزرگتر به قطر کوچکتر یا برعکس از یک بوشن استفاده ‌می‌شود.
  • چهارراهی: برای انشعاب لوله به چهار جهت از این اتصال استفاده ‌می‌شود.
  • درپوش: از درپوش برای آب‌بندی انتهای لوله یا اتصالات استفاده ‌می‌شود.
  • فلنج: فلنج‌ها در انواع مختلفی مانند فلنج لغزنده، فلنج گردن جوش، فلنج کور، فلنج جوش سوکت، فلنج مفصلی، فلنج رزوه ای و غیره موجود هستند. هر نوع فلنج شکل و اتصال انتهایی متفاوتی دارد که متناسب با لوله است.

راهنمای خرید لوله‌های فولادی

در این راهنما، شما را با ملاحظات کلیدی هنگام خرید لوله‌های فولادی آشنا ‌می‌کنیم.

به دنبال کدام نوع لوله فولادی هستید؟

قبل از خرید هر چیزی، باید نوع دقیق لوله‌های فولادی مورد نیاز خود و اینکه قرار است با لوله‌ها چه کاری انجام دهید را مشخص کنید. نوع لوله بسته به کاربرد و محیط مزایا و معایب خاص خود را دارد.

عیار لوله‌های فولادی چقدر است؟

عیار لوله‌های فولادی به گرید‌‌، ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی فولاد مانند محتوای کربن، استحکام کششی، استحکام تسلیم و سختی اشاره دارد. عیار لوله‌های فولادی عملکرد و کیفیت لوله‌ها را تعیین ‌می‌کند.

لوله درزدار یا بدون درز، کدام مناسب است؟

یکی دیگر از عواملی که در هنگام خرید لوله‌های فولادی باید در نظر گرفت، بدون درز یا درزدار بودن آنهاست. لوله‌های فولادی بدون درز یا مانیسمان نسبت به لوله‌های فولادی درزدار یکنواخت‌‌تر و صاف‌‌تر هستند و از استحکام و مقاومت فشاری بالاتری برخوردارند. قیمت لوله مانیسمان از نوع درزدار بیشتر است.

اندازه و شکل لوله‌های فولادی چگونه است؟

اندازه و شکل لوله‌های فولادی نیز فاکتورهای مهمی هستند که در هنگام خرید لوله‌های فولادی باید در نظر گرفته شوند. اندازه لوله‌های فولادی به قطر خارجی (OD)، قطر داخلی (ID) و ضخامت دیواره (WT) لوله‌ها اشاره دارد. اندازه لوله‌های فولادی ظرفیت جریان و درجه فشار لوله‌ها و همچنین هزینه و وزن لوله‌ها را تعیین ‌می‌کند.

چگونه از تامین کنندگان معتبر لوله فولادی بخریم؟

آخرین عاملی که در هنگام خرید لوله‌های فولادی باید در نظر گرفت، نحوه خرید آنها از تامین کنندگان معتبر است. خرید لوله‌های فولادی از تامین کنندگان معتبر ‌می‌تواند تضمین کننده کیفیت و قابلیت اطمینان لوله‌ها و همچنین تحویل به موقع و خدمات پس از فروش لوله‌ها باشد. بنابراین، لوله‌های فولادی را از نمایندگی اصلی فروش لوله و اتصالات خریداری کنید.



راهنمای خرید لوله‌های پلیمری

لوله‌های پلیمری به طور گسترده در کاربردهای مختلف مانند تامین آب، فاضلاب، آبیاری، توزیع گاز و فرآیندهای صنعتی استفاده ‌می‌شود.

به دنبال کدام نوع لوله پلیمری هستید؟

لوله‌های پلیمری انواع مختلفی دارند، اما رایج‌‌ترین آنها عبارتند از:

  • لوله‌های پلی وینیل کلراید (PVC): لوله‌های پی وی سی برای کاربردهای کم فشار و دمای پایین مانند آب آشامیدنی، فاضلاب، زهکشی، آبیاری و لوله‌های برق مناسب هستند.
  • لوله‌های پلی وینیل کلرید کلر (CPVC): لوله‌های CPVC برای کاربردهای با فشار و دمای بالا مانند آب گرم، فرآیندهای صنعتی و اسپرینکلرهای آتش نشانی مناسب هستند.
  • لوله‌های پلی اتیلن (PE): لوله‌های پلی اتیلن برای کاربردهای فشار متوسط و دمای متوسط مانند تامین آب، توزیع گاز، فاضلاب، آبیاری و معدن مناسب هستند. قیمت لوله پلی اتیلن، از لوله PVC بیشتر است.
  • لوله‌های پلی پروپیلن (PP): لوله‌های PP برای کاربردهای فشار بالا و دمای بالا مانند آب گرم، فرآیندهای صنعتی و تجهیزات پزشکی مناسب هستند.

عیار لوله‌های پلیمری چقدر است؟

درجه لوله‌های پلیمری به کیفیت و عملکرد مواد پلیمری مانند چگالی، وزن مولکولی، شاخص جریان مذاب و غیره اشاره دارد. درجه لوله‌های پلیمری استحکام، انعطاف پذیری، دوام و مقاومت لوله‌ها را تعیین ‌می‌کند.

اندازه و شکل لوله‌های پلیمری چیست؟

اندازه و شکل لوله‌های پلیمری نیز فاکتورهای مهمی هستند که در هنگام خرید این محصولات باید در نظر گرفته شوند. سایز لوله‌های پلیمری ظرفیت جریان، درجه فشار لوله‌ها و همچنین هزینه و وزن لوله‌ها را تعیین ‌می‌کند.

 

راهنمای خرید اتصالات لوله‌کشی

خرید اتصالات ‌لوله‌کشی ‌می‌تواند کار سختی باشد، زیرا انواع، اندازه‌ها، مواد و استانداردهای بسیاری از این محصولات در بازار موجود است. در این راهنما، نکات و توصیه‌هایی را در مورد نحوه انتخاب بهترین اتصالات لوله‌کشی برای پروژه‌تان به شما ارائه دهیم. در اینجا چند نکته و توصیه در مورد نحوه انتخاب بهترین اتصالات ‌لوله‌کشی آورده شده است:

  • هدف و عملکرد اتصالات را بشناسید. اتصالات مختلف عملکردهای متفاوتی مانند تغییر جهت، اندازه یا جریان لوله‌ها دارند.
  • اندازه و اتصال انتهایی لوله‌ها و اتصالات را بدانید. اندازه لوله‌ها و اتصالات به قطر و ضخامت دیواره لوله‌ها و اندازه رزوه یا جوش اتصالات اشاره دارد.
  • مواد و سازگاری لوله‌ها و اتصالات را بشناسید. جنس لوله‌ها و اتصالات به ماده‌ای اطلاق ‌می‌شود که لوله‌ها و اتصالات از آن ساخته شده‌اند.
  • استاندارد و کیفیت لوله‌ها و اتصالات را بدانید. باید اتصالاتی را انتخاب کنید که مطابق با استاندارد و کیفیت لوله‌ها و کد ‌لوله‌کشی ایران شما باشد. ‌می‌توانید استاندارد و کیفیت لوله‌ها و اتصالات را با علامت گذاری یا برچسب آنها بررسی کنید.

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 692]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن