تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799140841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیدروکسید پتاس چیست و چگونه می‌توان آن را خریداری کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

هیدروکسید پتاس چیست و چگونه می‌توان آن را خریداری کرد؟

هیدروکسید پتاس که یکی از قوی ‌ترین باز ها به شمار می ‌آید، جزو مواد شیمیایی است که از کاربرد های بسیار زیادی برخوردار است. این ماده شیمیایی همچنین با نام پتاسیم هیدروکسید نیز شناخته می ‌شود. هیدروکسید پتاس از ویژگی‌ها و خواص منحصر به فردی برخوردار است که همین موارد باعث شده است تا از آن استفاده‌ های بسیار زیادی شود. اگر می‌‌خواهید در رابطه با این ماده شیمیایی و خواص و کاربرد‌های آن، اطلاعات کاملی به دست آورید پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.



هیدروکسید پتاسیم

هیدروکسید پتاس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

هیدروکسید پتاس که از خانواده باز ها می ‌باشد دارای قدرت بسیار زیادی در زمینه خنثی کردن مقدار اسیدیته مواد دارد. فرمول شیمیایی پتاسیم هیدروکسید KOH است. این ماده شیمیایی دارای جرم مولی در حدود ۵۶ گرم بر مول می‌باشد. همچنین این ماده چگالی در حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب دارد. اگر بخواهیم در رابطه با نقطه جوش و همچنین نقطه ذوب این ماده شیمیایی صحبت کنیم، باید بگوییم که هیدروکسید پتاس در دمای ۳۶۰ درجه سانتیگراد ذوب می‌ شود. همچنین این ماده در دمای ۱۳۲۷ درجه سانتیگراد به جوش می‌ رسد. مقدار انحلال پذیری پتاسیم هیدروکسید در دمای اتاق یعنی دمای ۲۵ درجه سانتیگراد چیزی در حدود ۱۲۰ گرم بر ۱۰۰ میلی لیتر می ‌باشد.

از ویژگی‌های هیدروکسید پتاس می‌توان به این مورد اشاره کرد که قابلیت اشتعال پذیری ندارد. همچنین این ماده شیمیایی در آب به راحتی حل می‌شود. از این رو می‌توان گفت که پتاسیم هیدروکسید یک ماده کاملاً آبدوست می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده پتاسیم  هیدروکسید در برخورد با برخی از مواد قابلیت خورندگی نیز دارد.

بررسی کاربردهای هیدروکسید پتاس

هیدروکسید پتاس از ویژگی‌ ها و خواص بسیار زیادی برخوردار می ‌باشد به همین دلیل در زمینه‌های مختلف از آن استفاده‌ می‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ ترین کاربرد های این ماده شیمیایی را برای شما ذکر کرده‌ایم:

کاربرد پتاسیم هیدروکسید در زمینه کشاورزی

یکی از مهم ترین کاربرد های هیدروکسید پتاس این است که از آن برای تولید کودهای شیمیایی استفاده می‌شود. این ماده شیمیایی از ۳ عنصر پتاسیم، اکسیژن و هیدروژن ساخته شده است. پتاسیم یکی از مهم‌ترین و بهترین غذاها برای گیاهان است. به همین دلیل اگر کودی که حاوی پتاسیم هیدروکسید است را در نزدیکی ریشه گیاه بریزید، گیاه مورد نظر به خوبی می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را تامین کند. بدین صورت رشد آن بسیار بهتر از قبل می شود. همچنین این ماده شیمیایی می‌تواند PH خاک را نیز تنظیم کند که در این حالت، از به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها و باکتری‌ها در ریشه گیاه جلوگیری می‌شود. همچنین به دلیل اینکه این ماده مقدار اسیدیته خاک را پایین می ‌آورد، گیاه مورد نظر به بهترین شکل ممکن می‌تواند رشد کند. از دیگر ویژگی‌های استفاده از کود حاوی پتاسیم هیدروکسید، این می‌باشد که فرایند انتقال قند در گیاه به واسطه این ماده به بهترین شکل انجام می‌شود.

کاربرد پتاسیم هیدروکسید در صنعت تولید مواد غذایی

هیدروکسید پتاس به دلیل اینکه قابلیت ضدعفونی کنندگی دارد، برای شستشوی میوه‌ها در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این مورد برای تُرد شدن چوب شور نیز از این ماده شیمیایی استفاده می‌شود. پتاسیم هیدروکسید به دلیل اینکه وارد بافت‌های زیتون می‌شود، می‌تواند به بهترین شکل ممکن بخش بیرونی آن را نرم کند و خوردن آن را لذت بخش‌تر کند. از این رو در فرایند تولید کنسروهای زیتون نیز از این ماده شیمیایی استفاده می‌شود.



کاربرد پتاسیم هیدروکسید در صنعت تولید مواد غذایی

چگونه می‌توان هیدروکسید پتاس را خریداری کرد؟

هیدروکسید پتاس از مواد شیمیایی بسیار مهم و پرکاربرد در صنایع مختلف می‌باشد. این نکته را باید بگوییم که برای خرید این ماده شیمیایی نیاز به انجام کار چندان سختی نمی‌باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد وب سایت گروه تولید کننده مواد شیمیایی هیرکان شوید، با تیم پشتیبانی این گروه تماس بگیرید و از آنها درخواست مشاوره کنید. با استفاده از مشاوره های گروه هیرکان می توانید مواد شیمیایی مختلف مانند هیدروکسید پتاس، سولفات منگنز و سود پرک را به راحتی خریداری کنید.

شرکت شیمیایی هیرکان تامیین کننده انواع مواد اولیه شیمیایی

www.hirkan-chem.com

09120297429

09120455494

مهندس افضلی پور






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن