تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798266671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره برای بازگرداندن کودکان کار خارجی به کشور خود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مذاکره برای بازگرداندن کودکان کار خارجی به کشور خود
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از کودکان استان تهران اتباع خارجی هستند، گفت: از میان دیگر کودکان کار باقی مانده (۴۰ درصد) ۶۰ درصد از آنان نیز متعلق به خارج از استان تهران هستند.
آفتاب‌‌نیوز : انوشیروان محسنی بندپی در مراسم معارفه سرپرست بهزیستی استان تهران با بیان اینکه اگر کودکان کار و خیابانی بیش از سه بار پذیرش شوند به آن معناست که خانواده صلاحیت نگهداری‌اش را ندارد، افزود: در حال حاضر ۲۶ هزار کودک در مراکز شبه خانواده که عمدتا غیردولتی هستند نگهداری می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم مسئولیت نگهداری کودکان کار و خیابانی که خانواده‌شان صلاحیت نگهداری از آنان را ندارند به سازمان بهزیستی واگذار شود تا آنها نیز در کنار کودکان حاضر در مراکز شبه خانواده از آموزش و مراقبت بهره‌مند شوند.


وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد از کودکان کار و خیابان اتباع بیگانه هستند مذاکراتی را با وزیر امور خارجه انجام داده‌ایم تا این کودکان به کشورشان باز گردانده شوند؛ چرا باید چهره کشور به دلیل این کودکان مخدوش شود؟ و ما تصور کنیم آنها بچه‌های ایران هستند؟.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه از میان ۳۶ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد، ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر از آنان در تهران هستند، اظهار کرد: برای رسیدگی به این معتادان طرح «الگوی موردی» به معنی پیگیری جداگانه وضعیت هر کدام از آنها در دستور کار قرار دارد، همچنین موضوع شناسایی این معتادان بر اساس اسکن عنبیه آنها مطرح شده است.


وی با تاکید بر واگذاری ۹۳ درصدی تصدی سازمان بهزیستی به خارج از این سازمان و سازمان‌های مردم نهاد کشور اظهار کرد: این اقدام به دلیل همت و نیت خداپسندانه سازمان‌های مردم نهاد و تلاش آنها برای توسعه خدمات اجتماعی به وجود آمده است. یکی از اهداف انقلاب اسلامی برقراری عدالت اجتماعی بوده و سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی‌ترین سازمان به دنبال کاهش نابرابری‌های مختلف در جامعه است تا افراد کم برخوردار به چرخه زندگی اجتماعی برگردند.


رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با تاکید بر اینکه شرایطی فراهم شده تا از همه ظرفیت‌های قوه مجریه، مقننه و قضاییه برای محقق کردن اهداف سازمان بهزیستی استفاده شود، اظهار کرد: سامانه ثبت الکترونیکی طلاق یکی از برنامه‌هایی است که با قوه قضاییه پیگیری شده است و بر اساس آن افراد به جای ثبت طلاق خود در سامانه قوه قضاییه ابتدا مشاوره‌های تخصصی دریافت می‌کنند. همچنین راه اندازی دادگاه درمان مدار از دیگر برنامه‌های این سازمان و قوه قضاییه بوده است. به طوریکه نگاه ما به معتادان به عنوان یک مجرم به بیمار بودن این افراد تغییر کرده است.


وی با اشاره به همکاری قوه مقننه با سازمان بهزیستی نیز گفت: مجلس به سازمان بهزیستی کمک کرده است تا در سال جاری شاهد بیشترین افزایش حقوق پرسنل سازمان بهزیستی در سطح اعتبارات این سازمان باشیم. در شرح وظایف این دستگاه نسبت به دستگاه‌های دیگر شاهد اختلاف ۳۰ درصدی حقوق پرسنل این سازمان هستیم و پیشنهاد می‌کنیم تا مجلس نسبت به ترمیم حقوق این پرسنل زحمت کش توجه ویژه‌ای داشته باشد. امیدواریم این اقدام برای ۲۲ هزار پرسنل این سازمان هر چه سریعتر انجام شود.


بندپی با تاکید بر اینکه برای اولین بار بحث سلامت اجتماعی جای خود را در برنامه ششم توسعه باز کرده است و نام سازمان بهزیستی بیش از ۳۵ هزار بار به عنوان متولی سلامت اجتماعی در این برنامه مطرح شده است تصریح کرد: در ماده ۷۵ قانون برنامه ششم توسعه نیز پر کردن پرسشنامه غربالگری پیش از ازدواج برای پیشگیری از معلول زایی پیش بینی شده است.


به گفته وی، در سال گذشته سرانه هر پرسنل بهزیستی بین ۵۲۰ تا ۵۵۰ هزار تومان تعریف شده که تلاش می‌کنیم این میزان را در سال ۹۷ افزایش دهیم. سازمان بهزیستی رتبه اول بین ۴۳ دستگاه را در عملکرد اجرایی در حوزه اجتماعی به دست آورده و در ارزیابی عملکرد ادارات کل استان‌ها در سال ۹۶ نیز ۲۴ اداره کل سازمان بهزیستی رتبه اول را کسب کردند.


ایسنا 





۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن