تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799038696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قصاص چشم زندانی بیمار اجرا نمی شود!/این مرد در زندان بیماری عجیبی گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



قصاص چشم زندانی بیمار اجرا نمی شود!/این مرد در زندان بیماری عجیبی گرفت
روز نو :  پرونده پسر جوان که به قصاص چشم محکوم شده است به خاطر ابتلا به بیماری پوستی در زندان بار دیگر به دادگاه رسیدگی کننده برگردانده شد تا این بار قضات دادگاه با توجه به بیماری محکوم برای وی حکم صادر کنند.
رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 94 به دنبال درگیری دسته جمعی چند پسر جوان در اسلامشهر در دستور کار پلیس Police قرار گرفت.پلیس وقتی به محل درگیری رسید دریافت یکی از طرفین دعوا به نام حجت از ناحیه چشم اسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده است. در حالی که تحقیقات از شاهدان دعوا آغاز شده بود از بیمارستان خبر رسید که چشم راست حجت به خاطر پارگی شدید تخلیه شده است. حجت 28 ساله پس از عمل جراحی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: یک شب قبل از ماجرا در خانه بودم که دو نفر از دوستانم به نام های داوود و محمد دنبالم آمدند و خواستند سر کوچه بروم.فکر کردم می خواهد چند ساعتی را دور هم باشیم. به همین خاطر لباسهایم را پوشیدم و رفتم اما وقتی سر کوچه رسیدم متوجه شدم آنها به خاطر یک دختر با پسر جوانی درگیر شده اند. آنها از من خواستند تا در دعوا شرکت کنم که نپذیرفتم و به خانه برگشتم ولی دوستانم از این ماجرا ناراحت شدند.


وی ادامه داد: شب بعد سوار بر خودرو از محل کارم به خانه بر می گشتم که داوود و محمد را سوار موتور دیدم. آنها بی دلیل سد راهم شدند و از من خواستند تا از ماشین پیاده شوم. اعتنایی نکردم. می خواستم سریع به خانه برگردم که داوود فحاشی کرد. من هم از ماشین پیاده شدم و با هم درگیر شدیم.همان لحظه چند رهگذر سر رسیدند و میانجگری کردند.من هم سوار ماشین شدم که یکباره داوود به سمت من حمله کرد. او با مشت به شیشه ماشینم زد و خواست شیشه را پایین بکشم. به محض اینکه شیشه را پایین کشیدم با دسته چاقو به چشمم کوبید.
رهگذران با دیدن این صحنه به محل درگیری آمدند ولی همان موقع داوود سوار موتور محمد شد و آنها گریختند.
به دنبال شکایت پسر جوان داود 25 ساله شناسایی و بازداشت شد. او در تشریح جزییات درگیری گفت: مدتی قبل با دختری به نام غزاله آشنا شدم و قصد ازدواج داشتم.اما پس از مدتی دختر مورد علاقه ام را همراه یک پسر غریبه دیدم. موضوع را به محمد گفتم و از او خواستم تا سراغ پسر جوان برویم.اما چون آدرسی از او نداشتیم منصرف شدیم.
وی ادامه داد: شب قبل از حادثه Incident پسر غریبه را سر خیابانی که محل زندگی حجت و خانواده اش بود دیدیم. گمان کردیم شاید حجت او را بشناسد. به همین خاطر سراغ کامران رفتیم اما او وقتی سر خیابان آمد و و ماجرا را فهمید به خانه برگشت و گفت در این ماجرا دخالت نمیکند.او دوستم بود و توقع شنیدن چنین حرفی را از او نداشتم. به همین خاطر کینه او را به دل گرفتم و شب بعد وقتی او را سوار بر ماشینش دیدم با او درگیر شدم.
به دنبال اعتراف های پسر جوان و بازسازی صحنه جرم Crime وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در جلسه رسیدگی به این پرونده شاکی درخواست قصاص چشم را مطرح کرد.
سپس متهم به دفاع پرداخت و گفت: قبول دارم با دسته چاقو به چشم حجت زدم اما قصد نابینا کردن او را نداشتم و حالا پشیمانم.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و داوود را به قصاص چشم، پرداخت دیه و سه سال حبس محکوم کرد. حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شده و به مرحله اجرا رسیده بود که از زندان Prison خبر رسید داوود به به بیماری پوستی (TEN) دچار شده است و طبق تشخیص پزشک نیازمند درمان است و لازم است از محیط آلوده دور باشد.
با تایید این بیماری از سوی پزشکی قانونی و بنا بر ماده 502 آئین دادرسی کیفری پرونده بار دیگر به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا قضات دادگاه با توجه به ابتلای داوود به بیماری بار دیگر برای وی حکم صادر کنند.
ماده 502 آئین دادرسی کیفری چه می گوید؟
هر گاه محکوم به بیماری جسمی یا روانی مبتلا باشد و اجرای مجازات موجب تشدید بیماری و یا تأخیر در بهبودی وی شود، قاضی Judge اجرای احکام با کسب نظر پزشکی قانونی تا زمان بهبودی، اجرای مجازات را به تعویق می اندازد. چنانچه در جرائم تعزیری امیدی به بهبودی بیمار نباشد، قاضی اجرای احکام ، پس از احراز بیماری و مانع بودن آن برای اعمال مجازات، با ذکر دلیل، پرونده را برای تبدیل به مجازات مناسب دیگر با در نظر گرفتن نوع بیماری و مجازات به مرجع صادر کننده رأی ارسال می کند تا بار دیگر قضات رسیدگی کننده به پرونده حکم صادر کنند.


ركنا




تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن