تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798275896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون دسترسی آزاد به اطلاعات مختص دستگاه‌های دولتی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: "قانون دسترسی آزاد به اطلاعات مختص دستگاه‌های دولتی نیست"
انتظامی گفت: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برای پژوهشگران، روزنامه‌نگاران و کلیه افردای که به دنبال شفافیت هستند، ابزار بسیار خوبی است. البته در ابتدای کار و راه اندازی سامانه مربوط به این قانون، نقص‌هایی هم وجود دارد که به مرور زمان برطرف خواهد شد؛ مهم اراده دولت بر اجرای این قانون است.


نشست صمیمانه خبرنگاران حوزه رسانه با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد.

حسين انتظامی در جمع خبرنگاران حوزه رسانه به بیان توضیحاتی درباره قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، پیشرفت‌های اين قانون در حوزه اجرا و همچنين شرایط بیمه خبرنگاران پرداخت.

انتظامی با اشاره به قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات اظهار کرد: ما از تمام دستگاه‌هایی که در این قانون شرکت کرده‌اند درخواست کرده‌ایم که تعداد درخواست‌ها و پاسخ هاي خودشان را به ما اعلام کنند تا به صورت منظم منتشر شود و مردم از شیوه و میزان پاسخگویی دستگاه ها مطلع شوند.

او اجرای این قانون را با توجه به تجربه کشورهای مختلف دنیا با وجود داشتن زیرساخت ها، پروژه‌ای زمان­بر دانست و با بيان اينكه اجرای آن نیازمند همت جمعی است، افزود: این قانون فقط برای دستگاه های دولتی نیست و برخی با این تصور از پیوستن به قانون و پاسخگویی و شفافیت خودداری کرده اند.

وی افزود: برای پیوستن نهادها به این قانون یک راه این است که از آنها درخواست کرد اما راه تاثیرگذارتر این است که افکار عمومی آنها را وادار کنند به این قانون بپیوندند. از طرفی هم باید به این نکته توجه کرد که مهم نیست که وزیری با پیوستن به این قانون موافقت کند، بلکه مهم این است که زیرمجموعه‌های آن وزراتخانه چقدر به این موضوع پایبند هستند.

معاون امور مطبوعاتی خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه‌ها در این مدت گفتند که ما شامل این قانون نمی‌شویم. این در حالی است که این قانون حتی شامل دستگاه‌های خصوصی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند نیز می‌شود.

انتظامی با تاکید بر اینکه نقش رسانه ها در مطالبه عمومی اجرای درست و کامل این قانون بی بدیل است، افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برای پژوهشگران، روزنامه‌نگاران و کلیه افردای که به دنبال شفافیت هستند، ابزار بسیار خوبی است. البته در ابتدای کار و راه اندازی سامانه مربوط به این قانون، نقص‌هایی هم وجود دارد  که به مرور زمان برطرف خواهد شد؛ مهم اراده دولت بر اجرای این قانون است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مهم بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: تمرکز ما در 4 سال گذشته روی بیمه اهالی رسانه بوده چرا که توامان به دو موضوع تامین امنیت شغلی و بازنشستگی خبرنگاران مرتبط است.

 وی ادامه داد: در سال 92، 4 هزار نیروی بیمه شده در رسانه‌ها وجود داشت اما در سال 95 و با توجه به مشوق‌های یارانه ای حدود 12 هزار نفر نیروی بیمه‌شده در رسانه‌ها فعالیت دارند. قرار ما با رسانه‌ها این است که اگر یارانه بیمه از ما دریافت می‌کنند، باید تمام نیروهای تمام وقت خود را با عنوان خبرنگار و نه سمت دیگری بیمه کرده باشند.

انتظامی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از خبرنگاران ما از این قاعده خبر ندارند و باید در جریان قرار بگیرند و این موضوع را خودشان پیگیری و به ما کمک کنند. وظیفه من نیز این است که پیگیری کنم که خبرنگاران در رسانه‌های خود بیمه و در لیست بیمه نیز به عنوان خبرنگار معرفی شده باشند.

معاون امور مطبوعاتی با بیان اینکه بیمه کردن خبرنگاران توسط خود رسانه ها، مبنای استفاده از تسهیلات معاونت مطبوعاتی است به وجود امتیاز ویژه «داشتن لیست بیمه» در طرح رتبه‌بندی رسانه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: در طرح رتبه بندی، رسانه ها بر اساس شاخص هایی که خودشان به جمع بندی رسیده اند، ارزیابی می شوند.

معاون امور مطبوعاتی در پایان دخالت در امور داخلی رسانه ها را غیرحرفه ای و غیرقانونی عنوان و خاطرنشان کرد: همواره تاکید کرده‌ام که انجمن‌های تخصصی در هر حوزه خبری شکل بگیرد تا هم سواد تخصصی خبرنگاران افزایش یابد و هم مطالبات آنها هدفمندتر باشد.


تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 20 June 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن