تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798739940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوپر لابی برای پس گرفتن امضا/باجناق بازی در وزارت راه


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
سوپر لابی برای پس گرفتن امضا/باجناق بازی در وزارت راه
سوپر لابی برای پس گرفتن امضا/باجناق بازی در وزارت راه در حالی سوت قطار استیضاح آخوندی در صحن مجلس کشیده شد که با حواشی حالبی هم همراه بود.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ بالاخره بعد از تعویق 10 هفته‌ای؛ سوت قطار استیضاح عباس‌خان آخوندی در صحن مجلس کشیده شد. قطاری که اگرچه با تاخیر راه افتاد اما حالا ریز علی خواجوی (دهقان فداکار) هم نمی تواند از حرکتش جلوگیری کند.

 ** یکشنبه‌ای با دود سفید

درحالی استیضاح آخوندی در دستور کار هشتادمین جلسه علنی مجلس دهم قرار گرفت که تاریخ دوباره یکشنبه‌ای دیگر را در برابر نمایندگان می‌گذارد، یکشنبه‌ای که اگرچه به اندازه یکشنبه احمدی نژاد و ماجرای استیضاح وزیر کارش سیاه نیست اما دود سفید هم از آن بلند نمی شود.

 ** بدون تاریخ، بدون امضا/ سوپرلابی 24 ساعته

این در حالی است که شمارش معکوس استیضاح آقای «مخالف مسکن مهر! » روز گذشته با ۳۸ امضا روی میز هیئت رییسه مجلس قرار داشت تا اینکه تعداد استیضاح کنندگان با سوپرلابی 24 ساعت گذشته دست اندرکاران وزارت راه امروز صبح به 31امضا رسید و هیئت رییسه با این 31 امضا باند فرود وزیر را برای جلسه استیضاح مهیا کرد.

ساعت 8:17  وزیر راه و شهرسازی با استقبال جمعی از نمایندگان وارد صحن علنی مجلس شد و پس از تکیه بر صندلی خود سری از روی ارادت به فیلسوف بهارستان (علی لاریجانی) پائین و بلند کرد.

**شرکای سیاسی آخوندی

البته استقبال از وزیر راه در ابتدا گرمِ گرم هم نبود تا اینکه فراکسیون امیدی‌ها از زن و مرد گرفته برای عرض خوشامد، برای لحظاتی کنار صندلی آخوندی ایستادند و حرارت استقبال را بالا بردند تا آخوندی به فراکسیون امید و شرکای جناح سیاسی در مجلس، امیدوار شود.

در ادامه اما معاون اول رییس‌جمهور و وزرای اطلاعات، ارشاد و ارتباطات در جلسه استیضاح آخوندی حاضر شدند تا نیمی از هیئت دولت در حمایت از آخوندی در صحن حاضر باشد.

 **استیضاح از جلوی مجلس!

با این حال حاشیه این جلسه جایی بیرون از مجلس هم به چشم می خورد و جمعی از کسانی که بی مهری مسکن مهر را دیده بودند با در دست داشتند پلارکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود: آقای بت شکن. آقای نوبخت، آقای آخوندی، کلید مسکن مهر ما دست کیست؟" نسبت به مدیریت وزیر راه و شهرسازی درباره این پروژه اعتراض داشتند و به نوعی با جریان استیضاح آخوندی در مجلس هم مسیر شده بودند.

 **یک فراکسیون امیدی جلوی قطار استیضاح!

8:25 جلسه استیضاح با قرائت اسامی ناطقان موافق و مخالف استیضاح رسما آغاز شد اما هنوز قطار ناطقان به جریان نیفتاده یک فراکسیون امیدی جلوی قطار ایستاد و تیر مخالفت در کرد.

علیرضا رحیمی که موادی از آیین نامه را مورد خطاب تذکر خود قرار داده بود در ادامه گفت: طرح استیضاح ابهام دارد و برخی از سوالات صراحت لازم را برای استیضاح وزیر ندارد.

رحیمی گفت و گفت  تا اینکه لاریجانی فیلسوف عالم سیاست به وی گفت: علی الظاهر طرح استیضاح هیچ ابهامی ندارد.

 ** لابی در لابی

اما در ادامه نوبت به اصولگرایان رسید و یک نماینده از فراکسیون ولایت ترمز را کشید. وی که از تاخیر در بررسی طرح استیضاح انتقاد کرد در ادامه پرده از لابی هئیت رئیسه مجلس برداشت.

ابطحی گفت: متاسفانه ما چه چیزی به عنوان لابی گری در هیئت رئیسه نداشتیم و درمورد طرح استیضاح  وزیر علوم هم چنین چیزی رخ داده است.

اما لاریجانی این‌بار هم پاسخی  کافی داد و گفت: البته زود قضاوت کردید ما چیزی به عنوان لابی گری در هیئت رئیسه نداریم، زمانی که طرح استیضاح مطرح شد ما در مواجهه با بررسی برنامه و بودجه قرار گرفتیم و بررسی این مسائل هم 6 هفته در صحن و کمیسیون‌ها به طول انجامید و از بررسی طرح استیضاح ممانعت کرد.

 ** تبریز در مه

اما این پایان حواشی جلسه استیضاح عباس خان نبود و در ادامه ناطقان برای موافقت و مخالفت استیضاح وزیر راه، در جایگاه ناطقان مجلس صف کشی کردند.

زنگ اول را اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز کوبید، نماینده‌ای که دلش از حادثه برخورد قطار مشهد - تبریز خون بود.

وی گفت: آقای وزیر! چرا به جای عذرخواهی از مردم در حادثه قطار گفتید مردم بیمه هستند؟ چرا مسکن مهر را مزخرف خواندید؟

** وقتی نادرخان یک گونی مدارک رُو می کند

اما جلسه استیضاح در حالی ادامه داشت که هفت نمانیده موافق استیضاح به انواع مختلف از مدیریت آخوندی در راس وزارت راه انتقاد کردند تا جایی که  نادرخان قاضی پور یک گونی مدارک از آخوندی رو کرد.

وی که نطقش از چند جهت مجلس به گوش می رسید در ادامه پا را فراتر از استیضاح گذاشت و موضوع را خانوادگی کرد.

 ** از باجناق تا اخوی ؛ روایت مشارکت در وزرات راه

نادرخان گفت: آقای وزیر! شرکت‌های شما را خانواده‌تان اداره می‌‌کنند! وزیر هم که در حین صحبت های قاضی پور مشغول صحبت با برخی از نمایندگان بود سری بلند کرد و دوباره به صحبت های نمایندگان گوش داد تا اینکه قاضی پور گفت: از زمانی که وزیر شدید هر چند از آن شرکت‌ها بیرون آمدید اما این شرکت‌ها از طریق اعضای خانواده، دوستان و شرکای تجاری‌تان اداره می شود، آیا شما زمانی که وزیر شدید شرکت‌های وابسته به شما و دوستانتان از جمله آقایان انصاری‌ها، محمدهادی احمد آخوندی، خانم نفیسه و ریحانه رسولی، باجناق حمید همدانی و سیدمحمد صدر هاشم‌نژاد به خصوص اصغر فخری کاشانی به طور مستقیم از کارهای عملیاتی استفاده کردند و طرحی داشتند یا خیر؟

**وقتی آخوندی کارخانه دار می‌شود

قاضی پور که دست به شوخی اش خوب است در ادامه به آخوندی گفت: آقای آخوندی انشالله اگر رای نیاوردید یک کارخانه خوب درست کنید و بروید سر کار ... با وجود اینکه این مسئله باعث خنده برخی از حضار در مجلس شد اما داد یک نماینده را درآورد تا نهایتا لاریجانی به قاضی پور درباره در موضوع صحبت کردن، تذکر داد.

البته ماجرا و حواشی نطق قاضی پور به همین راحتی ها در مجلس تمام نشد و پس از پایان نطقش لاریجانی سر شوخی را با وی باز کرد.

**شوخی پولکی لاریجانی با قاضی پور

لاریجانی که  به یک نکته از حرفهای قاضی پور انتقاد داشت، به طنز به وی گفت: شما در بین نطق خود یکبار گفتید پول بی پدر مادر" چرا به پول توهین می کنید! که این مسئله باعث خنده حضار در مجلس شد.

با این حال روایت حواشی جلسه استیضاح آخوندی به این راحتی ها تمام شدنی نبود و قصه در برخی موادر وارونه شده بود، لذا وزرا که طبق روال در اینگونه جلسات در روی صندلی خود می نشستند اینبار اما سنت شکنی کرده و در صحن می چرخیدند و با برخی از نمایندگان وارد مذاکره می‌شدند؛ در این بین  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین بار به سمت صندلی برخی از نمایندگان  رفت و چند کلامی با آنها هم صحبت شد، در ادامه اما وزیر بهداشت هم چنین کرد و به اصطلاح برخی از نمایندگان، صحن مجلس گرم در لابی بود.

ساعت 10:06 آخوندی برای ایراد نطق خود در جایگاه ناطقان جلسه علنی مجلس قرار گرفت.

آخوندی پیش از هر حرفی گفت: "بابت هرگونه قصور و یا کوتاهی از سوی دستگاه خودم و شخص خودم پوزش می‌طلبم" و این جلسه، جلسه تاریخی خواهد بود.

** شور به دور عارف/ ترافیک لابی

صحبت های آخوندی در ادامه داغ شد اما نه داغ تر از ترافیکی که برخی از نمایندگان با وزرای دولت در ردیف های اول و دوم صحن علنی مجلس داشتند. با این حال کنار صندلی عارف هم خلوت نبود و در بسیاری از موارد شور فراکسیون امیدی ها با وی برقرار بود.

** پیام امام

اما در میان غیب چند ساعته مطهری در صحن و مخالفت نماینده موافق استیضاح، پیام درج شده در مانیتور جایگاه ناطقان مجلس از امام خمینی هم جلب توجه می کرد که بر روی آن نوشته شده بود؛"مجلس است که اساس یک کشور را به اصلاح می کشد."

**استیضاح در وقت اضافه

اما گذشت و گذشت تا اینکه نطق یک ساعت و نیمی وزیر راه در مجلس به پایان رسید و در ادامه لاریجانی سکان ریاست مجلس را  به پزشکیان سپرد تا صف کشی مخالفان استیضاح در مدت زمان باقی مانده آغاز شود.
 
مجلس بعد از سخنرانی آقایان تاجگردون و حسن بیگی در مخالفت  با استیضاح آخوندی پایان یافت تا این جلسه در نوبت بعد از ظهر پیگیری شود.

در حال تکمیل است...
 

منبع: باشگاه خبرنگاران


95/12/1 - 14:06 - 2017-2-19 14:06:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن