تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799161593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای عبرت آموز لاتی که چند ساعته توبه کرد و مُرد! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: وقتی به آنها گفته شود این پول یا این معامله شما اشکال شرعی دارد با پاسخ های لجاجت گونه سعی در شانه خالی کردن دارند. می گویند این همه دزدی شده حالا این پول ما حرام است!؟

پایگاه خبری تحلیلی تراز: شیطان می کوشد تا انسان ها را در هنگام مواجهه با سخن حق به لجاجت بیفکند تا آن حرف را نپذیرند و بدان عمل نکنند. لذا برخی حتّى حاضر به شنيدن حقّ نيستند، برخى مى شنوند، ولى مسخره و استهزا مى كنند و برخى مى شنوند و مى فهمند، ولى تحريف مى كنند! برای مثال کلیات احکام تجارت و مسائل مربوط به معاملات مالی و حلال و حرام را اغلب افراد می دانند اما وقتی به آنها گفته شود این پول یا این معامله شما اشکال شرعی دارد با پاسخ های لجاجت گونه سعی در شانه خالی کردن دارند. می گویند این همه دزدی شده حالا این پول ما حرام است!؟ یا تجارت من حرام است ولی تجارت فلانی حلال است!؟ در حالی که حساب و کتاب هر کسی را به پای خودش و در پرونده اعمال خودش می نویسند.
در آیات 22 و 23 سوره انفال می خوانیم:
«إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ.»
«همانا بدترين جنبندگان نزد خداوند، (كسانى هستند كه نسبت به شنيدن حقّ) كران (و نسبت به گفتن حقّ) لال‏هايند، آنها كه تعقّل نمى كنند.»
«وَ لَوْ عَلِمَ اللَّهُ فِيهِمْ خَيْراً لَأَسْمَعَهُمْ وَ لَوْ أَسْمَعَهُمْ لَتَوَلَّوْا وَ هُمْ مُعْرِضُونَ.»
«و اگر خداوند خيرى در آنان مى دانست، شنوايشان مى ساخت، (حرف حقّ را به گوش دلشان مى رساند،) ولى با (اين روحيه‏ لجاجتى كه فعلًا دارند، حتّى) اگر شنوايشان مى ساخت، باز هم سرپيچى كرده روى مى گرداندند. (در دل يقين پيدا مى كردند، ولى در ظاهر اقرار نمى كردند)»
                                                                                   ***
سه نكته:
* بدترین جنبنده ها!
در تعبيرات قرآن، افرادى كه تربيت الهى انبيا را نمى پذيرند گاهى به مرده تشبيه شده اند: «إِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏» «روم، 52» گاهى به چهارپايان: «أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ» «اعراف، 179»، «يَأْكُلُونَ كَما تَأْكُلُ الْأَنْعامُ» «محمّد، 12» گاهى به بدتر از چهارپايان: «كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» «اعراف، 179» و گاهى به بدترين جنبنده: «شَرَّ الدَّوَابِّ» حضرت على عليه السلام فرمود: بدترين جنبنده ها كسانى هستند كه حقّ را مى فهمند، ولى لجاجت كرده و كفر مى ورزند. «تفسير درّ المنثور، ج 4، ص 43»
** دلیل دوزخی شدن
گروهى در قيامت اقرار خواهند كرد كه به سخن حقّ گوش فرا نمى دادند يا گوش می کردند ولی در آن تعقّل نمى كردند و اين سبب دوزخى شدن آنان شده است لذا می گویند: «اگر گوش شنوا داشتيم، يا تعقّل مى‏كرديم، از دوزخيان نبوديم.»
*** ماجرای عبرت آموز لاتی که چند ساعته توبه کرد و مُرد!
گاهی هم می شود که چشم حقیقت بین انسان باز می شود که چه بسا یک لحظه بینایی در برابر سخن حق مسیر زندگی فرد به کلی تغییر دهد.
عبد فرّار لات و خلافکار نجف بود. روزی جناب آخوند ملاحسینقلی همدانی عارف بزرگ با او برخورد کرده و به او اعتنائی نفرمود. عبد فرّار با تندی به جناب آخوند عرض کرد که چرا احترام نکردی؟! ایشان فرمود: مگر تو کی هستی؟ گفت: مرا نمی‌شناسی؟! من عبد فرّ(بنده فراری) ار هستم! بی‌درنگ مرحوم آخوند می فرماید: بگو بدانم از که فرار کرده ای، از خدا فرار کرده ای یا از پیامبر خدا (ص)!؟ و سپس راهش را گرفت و رفت.
صبح فردای آن روز و پس از درس، استاد می فرماید: یکی از بندگان خدا فوت کرده، هر که مایل است همراه شود تا به تشییع جنازه او برویم. عده ای از شاگردان همراه او برای تشییع حرکت کردند، امّا در کمال تعجّب دیدند جناب آخوند به منزل عبد فرار رفتند. آری او از دنیا رفته بود. عجبا!
بعد از تشییع علّت رحلتش را جویا شدند. خانواده اش در توضیح گفتند: نمی دانیم چه ‌شد؟ دیشب حدود یك ساعت بعد از اذان مغرب و عشا به منزل آمد و تا صبح در حیاط قدم می زد و با خود تكرار می كرد: تو از خدا فرار کردی یا از رسول خدا (ص)!؟ آن قدر گفت و گفت و گریه کرد تا دقّ کرده و جان به جان آفرین تسلیم کرد. عده‌ای از شاگردان آخوند از ایشان علت سؤال كردند، ایشان فرمودند: «من می‌خواستم او را آدم كنم و این كار را نیز كردم، ولی نتوانستم او را در این دنیا نگه دارم.» (شرح حال حكیم فرزانه حاج علی محمد نجف آبادی، ص 27)



تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 26 بهمن 1395 - 05:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن