تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798973484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش تعداد سالمندان کشور در دو دهه آینده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افزایش تعداد سالمندان کشور در دو دهه آینده
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به افرادی که به فکر مهیا کردن محیط برای افراد ناتوان هستند نشان و پاداش اجتماعی اهدا کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان: علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش ملی مناسب سازی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بنده معتقد هستم برگزاری این همایش جنبه‌ای از یک وظیفه اداری را در خود دارد، اما به دلیل اینکه نتایج این همایش به زندگی اجتماعی افراد کمک می کند حتما خیر و برکتی هم برای زندگی اخروی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: باید به مناسب‌سازی به عنوان یک اقدام فیزیکی و عملیاتی فکر کنیم و به آن در ذیل فلسفه اجتماع توجه کنیم زیرا بحث زیست اخلاقی یک جامعه موضوعی است که ما نسبت به آن مسئولیت داریم، به عنوان مثال باید به مواردی مانند اعتیاد، فرزند آزاری به دنبال راهکارهایی باشیم که چگونه از آثار آنها در جامعه کم کنیم.

ربیعی گفت: بحث زندگی اخلاقی جامعه مهم است و باید پیرامون آن فکر کنیم زیرا میزان انسانی بودن جامعه به میزان توجه جامعه به کودکان ، معلولان و افرادی که نمی‌تواند از امکانات جامعه به عدالت استفاده کنند بستگی دارد.

وی با تأکید براینکه امروز رشد کشور به دست آمده است، تصریح کرد: روزی ما رشد منفی را در کشور شاهد بودیم و امروز حدود 11درصد رشد را در سه سال گذشته شاهد هستیم اما مواردی در جامعه آسیب می‌بینند و در قالب رشد جامعه میسر نمی‌شوند و آن زیست اخلاقی جامعه است.

وزیر کار گفت:  زیست اخلاقی در حقیقت ثمره چیزهایی است که در جامعه رخ می دهد البته سیاست گذاری‌های جامعه بر روی آن اثر دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه ارتباط انسان با طبیعت و با سایر انسانها حیات ما را تشکیل می‌دهد، گفت: زیست اخلاقی جامعه متاثر از تمام این موارد شکل می‌گیرد، به عنوان مثال میزان تنشی که انسان به جامعه وارد می‌کند و میزان آرامشی که انسان از جامعه می‌گیرد زیست اخلاقی را تشکیل می دهد، میزان مساعدتی که فرد به جامعه می کند و میزان مساعدتی که جامعه به فرد می کند تمام این موارد زیست اخلاقی را شکل می دهد.

وی افزود: من فکر می‌کنم باید این چشم انداز عمومی را در جامعه ایجاد کنیم که باید به سمت زیست اخلاقی جامعه بالا حرکت کنیم و هر ایرانی در پایان روز با خود فکر کند که چقدر برای جامعه موثر بوده است و مناسب‌سازی یکی از بحث های زیست اخلاقی است.

وزیر کار گفت: من فکر می کنم عمل اخلاقی یک جامعه در این موثر است که چقدر جامعه را برای حضور افراد ناتوان مهیا کرده است. در یک جامعه با توجه به میزان آرامش و تنشی که به جامعه می دهیم و به تبع آن آرامش و تنشی که از جامعه  می گیریم اگر نتوانیم زیست اخلاقی خوبی داشته باشیم و همچنین نتوانیم در ذیل فلسفه زیست اجتماعی مسائل را حل کنیم، نمی توانیم مناسب سازی برای معلولان هم انجام دهیم.

وزیر کار گفت: ما با معلولان، کودکان کار و کودک آزاری روبرو هستیم و با افرادی سرو کار داریم که به لحاظ ناامنی که جامعه برای آن مهیا کرده دچار اعتیاد شده‌اند، همچنین با پدیده طلاق مواجه هستیم و من فکر می‌کنم برای مناسب‌سازی جامعه باید بیش از این درباره زیست اخلاقی صحبت کنیم که مناسب سازی محیط یکی از موارد ان است.

ربیعی بیان داشت: آنچه که ما باید به صورت بنیادین به آن توجه کنیم زیست اخلاقی است و در مواردی نیاز به حل حقوقی مسایل هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مناسب‌سازی رفتاری با معلول را هم انجام دهیم، افزود: جامعه ایران رو به سالمندی است و در دو دهه آینده میزان سالمندی در کشور افزایش می‌یابد و میزان استرسی که از جامعه می‌گیریم باعث شده است که سالمندان ما هم به نوعی به سمت معلولیت حرکت کنند.

 وزیر کار تصریح کرد: 100 هزار بیمار روانی مزمن در ارتباط با سازمان بهزیستی وجود دارد و قطعا باید الزامات حقوقی به این افراد اختصاص دهیم.

ربیعی بیان داشت: متاسفانه امروز الزامات، مناسب‌سازی را یک امر اجباری می‌دانند و هیچ وقت به این فکر نمی کنند که شاید یک روز معلولی در این ساختمان‌ها زندگی کند. من فکر می کنم باید هم در ساخت و سازهای جدید و  ساختمان های قدیمی جدی تر به فکر مناسب سازی محیط باشیم.

وی گفت: قطعا ما نیاز به کار بیشتری داریم ما باید کاری کنیم که معلولان با  احساس خطر کمتر در ساختمان ها حرکت کند. اما امروز  یک فردمعلول  با استرس از پله های یک ساختمان پایین می آید یا باید و منتظر کمک چند نفر باشد.

وزیر کار گفت: ما مناسب سازی در پارک ها و بوستان ها و ساختمان های در دستور کار خود داریم باید به افرادی که مناسب سازی را در دستور کار خود دارند پاداش دهیم.

ربیعی تاکید کرد: باید به افرادی که زندگی راحت‌تر را برای افراد معلول مهیا می‌کنند نشان و پاداش اجتماعی بدهیم و جریانی  اجتماعی با این عنوان که "همه بیاید برای کودکان و معلولان زندگی بهتری را فراهم کنیم" ایجاد کنیم.





تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن