تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817260850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 42 درصدی ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه پس از برجام


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از رشد 42 درصدی ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران پس از برجام خبر داد.



به گزارش جام جم آنلاین ،محمدرضا محسنی در گفت وگو با ایرنا با تشریح آخرین جزئیات سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه، افزود: براساس جدیدترین آمارها از دی ماه پارسال 264 سرمایه گذار خارجی کد سهامداری خود را از شرکت سپرده گذاری دریافت کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از برجام، کانون توجه گروه ها و سرمایه گذاران خارجی متعددی بوده است، اضافه کرد: آنها در جلسه های مختلف با مدیران سمات، با فرآیند سرمایه گذاری، قوانین و مقررات و چگونگی ورود به بازار سرمایه ایران آشنا می شوند.
وی ادامه داد: گزارش ها نشان می دهد تحرک سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه، افزایش چشمگیری داشته است و ارزش معاملات آنها نیز نزدیک به پنج برابر افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، پس از اجرای برجام و رفع تحریم ها، تمایل اشخاص و شرکت های خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران با هدف خرید سهام و اوراق بهادار افزایش یافته است.
سعید فلاح پور عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دراین باره گفته است: سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه کشور در اوایل سال 1392 حدود یک هزار و 397 میلیارد ریال بوده که این رقم در آذرماه امسال با 782 درصد رشد به 12 هزار و 321 میلیارد ریال رسیده است.
پیش از این، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس درباره میزان سرمایه گذاری خارجی در فرابورس به ایرنا گفته بود: سرمایه گذاران خارجی پس از اجرای برجام، حدود پنج هزار میلیارد ریال سرمایه وارد فرابورس کردند که نیمی از آن به بازار بدهی و نیم دیگر به بازار سهام اختصاص داشت.
به گفته وی، پیش از برجام، سرمایه گذاران خارجی حضور چشمگیری در فرابورس نداشتند اما با اجرای برجام، سرمایه گذاران خارجی وارد بازار بدهی و سهام کنترلی بخش شرکت ها شدند.
به گفته وی، سرمایه گذاران خارجی بیشتر برای خرید سهام شرکت هایی اقدام کردند که بتوانند مدیریت آنها را دست بگیرند زیرا در گذشته، با این شرکت ها همکاری هایی داشته اند.
براساس قانون، خارجی ها می توانند پس از طی مراحل قانونی و اخذ کد معاملاتی، در دادوستدهای بازار سرمایه مشارکت داشته باشند. نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 1373 یک شرکت آلمانی دریافت کرد.
اکنون سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، ازبکستان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی و افغانستان فعال هستند.




سه شنبه 28 دی 1395 ساعت 10:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن