تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798259510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محدودیت هایی که مقابل سرمایه گذاران خارجی سنگ اندازی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: محدودیت هایی که مقابل سرمایه گذاران خارجی سنگ اندازی می کند
رئيس کميسيون اقتصادی مجلس گفت: تضامين و محدوديت های بانکی مهمترين مشکلات سرمايه گذاری خارجی است.


محمد رضا پورابراهيمی رئيس کميسيون اقتصادی مجلس شوراي اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مشکلات سرمايه گذاری در جهت توسعه توليد و صادرات کشور عنوان کرد: بخش دولتی در اکثر مواقع ضمانت های لازم را ارائه داده اما مهمترين مشکل موجود در تضامين بخش خصوصی و سرمايه گذاری های مشترک است.وی در ادامه افزود: يکی از اساسی‌ترین مشکلات اين بخش، موانع موجود بر سر راه برداشت وجه از بانک های خارجی است که مشکلات عدیده ای را بهمراه داشته است.
پورابراهيمی با اشاره به اینکه برای تسهیل در جذب فاينانس مذاکرات متعددی با بانک مرکزی انجام شده، بيان کرد: مقرر شد در جریان سرمایه گذاری‌های خارجی، بانک ها به تضامین تولید کنندگان داخلی اکتفا کنند.
رئيس کميسيون اقتصادی مجلس ضمن بيان اينکه در برنامه ششم توسعه ضمانت ها برای بخش های خصوصی و دولتی در سرمايه گذاری ها پيش بينی شده است، عنوان کرد: اين موضوع در مجلس در حال بررسی بوده و در مورد سرمايه گذاری های مشترک بايد اين طرح کامل شود.وی تصريح کرد: يکی ديگر از مشکلات جذب سرمايه گذاری خارجی، ریسک بالا و عدم اطمينان از بازگشت سرمايه است،ضمن اينکه محدوديت های بانکی مانع از برداشت آسان سود سالانه توسط سرمایه گذار می شود.
پور ابراهيمی عنوان کرد: تبديل منابع به ريال در جریان سرمایه گذاری خارجی منجر به وارد کردن شوک ارزی در بازار کشور می شود و چالش هايی را برای اقتصاد به همراه دارد.رئيس کميسيون اقتصادی افزود: از عوامل تأثیر گذار در جذب سرمایه‌های خارجی، فعال شدن بورس ارز،عملیاتی شدن پيش فروش سهام و اختيار معامله است.
ضعف سیستم بانکی داخلی،سنگ بزرگ جلوی پای سرمایه گذاری خارجیبهرام پارساپور کارشناس اقتصادی درگفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:موانع متعددی بر سر راه جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد که یکی از اصلی ترین آن‌ها عدم دسترسی به اطلاعات سرمایه گذاران است.

وی در ادامه افزود: نبود سامانه کارت های اعتباری در بانک های داخلی موجب شد تا تولیدکنندگان داخلی برای ارزیابی سرمایه گذاران خارجی به پیشینه مالی سرمایه گذاران خارجی دسترسی نداشته باشند.
وی بااشاره به عدم شفافیت قوانین داخلی،اذعان داشت:یکی از موانع دیگر این است که بانک ها وموسسات مالی کشور ما نمی توانند با قوانین سازمان تجارت جهانی همسو باشند نرخ سود،میزان عرضه وتقاضای قیمت را تعیین می کند این درحالی است که در کشور ما نرخ سود و قیمت برخی کالاها دستوری تعیین می شود.

پارساپور تصریح کرد: کشور مابه دلیل وجود تحریم در شبکه جهانی بانکی جایگاه مناسبی ندارد و نمی تواند در حوزه گسترش فاینانس به راحتی عمل کرد.

وی همچنین درپایان تاکید کرد: بهترین راهکار برای افزایش جذب سرمایه گذاری در کشور تسهیل قوانین دست وپاگیر و کاهش کاغذبازی های بی مورد است.




۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن