تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799523703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوسان دلار در کانال ٣٨٠٠/ورود صرافی های دولتی برای شکستن نرخ


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نوسان دلار در کانال ٣٨٠٠/ورود صرافی های دولتی برای شکستن نرخ
بازار ارز امروز هم ملتهب و پرنوسان است، با وجود اینکه نرخ‌ها نسبت به قبل شکسته شده و دیگر خبری از قیمت‌های ۳۹۰۰ تومانی به بالا نیست. قیمت دلار فعلا در کانال ۳۸۰۰تومان در نوسان بوده و ثبات ندارد. ظاهرا تزریق ارز توسط بانک مرکزی از کانال صرافی های دولتی، شکستن نرخ را رقم زده است.
آفتاب‌‌نیوز : شدت گرفتن روند صعودی دلار در هفته اخیر قیمت‌ها را که از حدود یک ماه پیش رو به رشد بود به طور بی‌سابقه‌ای در سه سال اخیر تا بیش از ۳۹۰۰ تومان افزایش داد و حتی تا ۳۹۴۰ تومان هم ثبت کرد.


به گزارش ایسنا، این افزایش قیمت در حدود یکی دوماه گذشته موجب ایجاد بیشتر فاصله بین نرخ بازار آزاد و نرخ دولتی (۳۲۱۰ تومان) شد. با این تغییر قیمت فاصله دلار در دو نرخ تا بیش از ۷۰۰ تومان افزایش یافت و دلار بازار آزاد به تنهایی طی حدود یک ماه تا ۳۰۰ تومان گران شد و از حدود ۳۵۶۰ به نزدیک ۳۹۵۰ تومان رسید.


از دلایل متفاوتی که برای این افزایش قیمت از سوی کارشناسان وتحلیل‌گران بازار ارز مطرح می‌شد می‌توان به افزایش تقاضای ارز اربعین، تعطیلات ژانویه، تعیین قیمت ارز در بودجه ۹۶، کاهش منابع ارزی و حتی کسری بودجه دولت در نیمه دوم سال اشاره کرد.


اما امروز بازار روند دیگری داشت و نرخ‌ها از کانال ۳۹۰۰ تومان خارج شد و با وجود اینکه روند رو به کاهش را در پیش گرفته وبه کمتر از ۳۹۰۰ تومان رسید ولی نوسان همچنان ادامه دارد. بررسی تغییرات قیمتی از حدود ١٠:٣٠صبح امروز نشان می‌دهد که قیمت‌ها از حدود ۳۸۷۰ تومان شروع شده و تا کنون تا حدود ۳۸۵۰ تومان نیز نوسان دارد با این تفاوت که حتی تا مقطعی تا ۳۷۹۵ تومان پیش رفته و در کمتر از نیم‌ساعت به ۳۸۵۰ تومان رسیده است. نرخ‌هایی دیگر همچون ۳۸۴۰، ۳۸۲۰، ۳۸۷۰ در قیمت‌های نوسانی امروز دلار است.


این روند کاهشی نرخ دلار هر چند با نوسان در حالی است که برخی معتقدند اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی در این روند بی تاثیر نبوده است. به هر حال واکنش روز گذشته رییس کل بانک مرکزی در رابطه با جریان اخیر بازار ارز، انتقاد وی از ابراز دلایل متفاوت درباره‌ی چرایی افزایش قیمد شایعات و همچنین اعلام او مبنی بر اینکه نوسان به دلیل شوک‌های انتظاری و افزایش تقاضای فصلی بوده و گرانی پایدار نیست از جمله اظهارات سیف بود که به اعتقاد برخی کارشناسان نمی‌تواند بر روند بازار ارز بی تاثیر باشد.


از سوی دیگر برگزاری نشست اوپک و نتیجه ‌آن که موجب کاهش سهمیه تولید کشورهای عضو شد، خود می‌تواند افزایش قیمت نفت و به تبع‌آن افزایش منابع ارزی برای کشوری مانند ایران که درآمدهای بودجه‌ای آن به طور قابل ملاحظه ای از این راه تامین می‌شود را به همراه داشته باشد که بر بازار نیز بی تاثیر نیست، هرچند که این موارد عمدا جو روانی بوده و اگر قرار بر افزایش قیمت نفت هم باشد در حال حاضر تاثیری بر منابع ارزی ورودی ایران ندارد که بتواند بازار را آرام کند.




با این حال آنچه که امروز صرافان عمده و تحلیلگران بازار ارز اعلام کردند این مسائل روانی تاثیر چندانی بر بازار نداشته و انچه که موجب شده که قیمت‌ها تا حدی تعدیل شوند به افزایش تزریق ارز به بازار توسط صرافی‌های دولتی برمی‌گردد این صرافی‌ها به عنوان کانال بانک مرکزی برای عرضه ارز از صبح امروز منابع بیشتری را با قیمت پایین تر که توسط بانک مرکزی تعیین می شود، عرضه کرده اند که خود موجب شکسته شدن نرخ‌های بیش از ۳۹۰۰ تومانی شده است.




۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن