تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799623645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتش در لانه عنكبوت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آتش در لانه عنكبوت
نتانياهو بزرگ‌ترين آتش‌سوزي تاريخ سرزمين‌هاي اشغالي را عمدي و مصداق تروريسم خواند / هشتگ «اسرائيل مي‌سوزد» به زبان‌هاي مختلف از روز سه‌شنبه در ميان كاربران شبكه‌اي اجتماعي دست به دست مي‌شود.


هشتگ «اسرائيل مي‌سوزد» به زبان‌هاي مختلف از روز سه‌شنبه  در ميان كاربران شبكه‌اي اجتماعي دست به دست مي‌شود. با امروز پنج روز است كه شهرهاي بزرگ صهيونيست‌نشين در سرزمين‌هاي اشغالي يكي پس از ديگري مورد هجوم شعله‌هاي آتش قرار گرفته‌اند و دهها هزار نفر جابه‌جا شده‌اند، در حالي كه مقامات امنيتي از احتمال عمدي بودن اين آتش‌سوزي خبر داده‌اند مقامات مذهبي صهيونيستي آتش‌سوزي را خشم خداوند توصيف كرده‌اند.

شعله‌هاي آتش در سرزمين‌هاي اشغالي كه از چند روز پيش شروع شده روز جمعه به حومه‌هاي تل‌آويو رسيد و مقامات اسرائيلي مجبور شدند فرودگاه بن گورين، بزرگ‌ترين فرودگاه سرزمين‌هاي اشغالي و واقع در ۱۵ كيلومتري جنوب شرق تل‌آويو را تعطيل كنند. آتش‌سوزي سه‌شنبه قبل در منطقه «نو شالوم» نزديك بيت‌المقدس آغاز شد و به دليل خشكي هوا و وزش باد به ديگر مناطق فلسطين اشغالي از جمله به نزديك بيت‌المقدس سرايت كرد. همزمان منابع خبري گزارش دادند، با گسترش آتش‌سوزي گسترده سرزمين‌هاي اشغالي به سمت شهر «حيفا» و ناتواني مقامات رژيم صهيونيستي در مهار شعله‌هاي آتش دهها هزار نفر از مردم در حال فرار از اين شهر هستند. شرايط آب و هوايي خشك و عدم بارندگي و همچنين وزش بادهاي شديد موجب شعله‌ورترشدن هرچه بيشتر آتش‌سوزي و گسترش سريع آن به بخش‌هاي ديگر مي‌شود. حيفا در شمال سرزمين‌هاي اشغالي قرار دارد و سومين شهر بزرگ صهيونيست‌نشين محسوب مي‌شود. اين شهر به دليل داشتن ذخاير آمونياك نيز معروف است چرا كه گفته مي‌شود انفجار اين ذخاير قدرت مانند انفجار بمب اتم خواهد داشت.  آتش‌سوزي همچنين تاكنون موجب خروج نزديك به 80 هزار صهيونيست شهرك‌نشين از «حيفا» شده است. مقام‌هاي صهيونيست از ساكنان حيفا خواسته‌اند كه به سرعت آنجا را ترك كنند. دنيل نيسمن تحليلگر اسرائيلي اين تعداد از جابه‌جايي افراد را از جابه‌جايي افراد در طول تمامي جنگ‌هاي اسرائيل بيشتر عنوان كرده است.  ارتش رژيم صهيونيستي به دليل وقوع آتش‌سوزي‌هاي گسترده در سرزمين اشغالي مرخصي نظاميان را لغو كرد. 

ميكي رزنفيلد سخنگوي پليس رژيم صهيونيستي به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس 14 حريق ديگر همچنان در چندين منطقه فلسطين اشغالي ادامه دارد. روز جمعه منابع خبري گزارش دادند، نيروهاي امداد و نجات در اراضي اشغالي همچنان به تلاش‌هاي خود براي مهار آتش و خاموش كردن آن ادامه مي‎دهند، ولي به دليل نامساعد بودن شرايط جوي و وزش شديد باد، هنوز كاري از پيش نبرده‌اند.  اين وسيع‌ترين حريق از سال 2010 در فلسطين اشغالي است. در سال 2010 نيز حريقي گسترده كه چهار روز ادامه داشت 42 نفر را به كام مرگ كشيد. اين حريق با مشاركت هواپيماهاي آتش‌نشان از اقصي نقاط دنيا، از جمله امريكا، خاموش شد. چندين كشور از جمله روسيه، فرانسه، قبرس، تركيه، كرواسي، يونان و آلمان نيز در عمليات اطفاي حريق اخير فلسطين اشغالي شركت كرده‌اند. تشكيلات خودگردان فلسطين نيز پيشنهاد همكاري در عمليات اطفاي حريق به رژيم صهيونيستي داده است.  در همين حال، مقام‌هاي اين رژيم از برخي كشورها براي خاموش كردن آتش سوزي كه مناطق وسيعي از جمله مناطق اطراف شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين و برخي روستاها در كرانه باختري را فراگرفته، درخواست كمك كرده‌اند. بنا به درخواست بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، چهار هواپيماي اطفاي حريق از يونان و قبرس وارد فلسطين اشغالي شده است. همچنين قرار است چهار هواپيماي ديگر نيز از ايتاليا، كرواسي و روسيه براي مهار آتش وارد منطقه شوند. تركيه، مصر و اردن نيز براي كمك به رژيم صهيونيستي در خاموش كردن آتش اعلام آمادگي كرده‌اند.
  
نتانياهو: حادثه عمدي است
سران صهيونيست از جمله بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي، فلسطينيان را متهم به ايجاد عامدانه اين آتش‌سوزي كرده‌اند. بنيامين نتانياهو روز پنج‌شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران در شهر اشغالي حيفا گفت: «هر آتشي كه به عمد برافروخته شده باشد... مصداق كامل تروريسم است و واكنش ما در مقابل آن با اين رويكرد خواهد بود. هركسي كه سعي كند بخش‌هايي از اسرائيل را بسوزاند به شدت مجازات خواهد شد.» گلعاد اردان، وزير امور داخلي رژيم تل‌آويو نيز از اين آتش‌سوزي به‌عنوان يك حادثه تروريستي ياد كرد و گفت اين رژيم تعدادي را در ارتباط با آن دستگير كرده است.  اما مقامات مذهبي صهيونيستي آتش‌سوزي حيفا را مجازت نتانياهو توسط خداوند عنوان كردند. اليكيم لفنون خاخام ارشد شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين شمال كرانه باختري در اظهار نظري عجيب در مورد آتش‌سوزي در اراضي اشغالي، آن را مجازاتي از جانب خداوند به خاطر تصميم نتانياهو به تخليه شهرك يهودي‌نشين عمونا دانست. وي گفت: باراني از آسمان نمي‌بارد و دامنه آتش‌سوزي لحظه به لحظه گسترده‌تر مي‌شود و نتانياهو اكنون به خاطر تصميم به تخليه كانون‌هاي شهرك‌نشين در كرانه باختري مورد مجازات خداوند قرار گرفته است. از سوي ديگر، پليس رژيم صهيونيستي از دستگيري ۱۲نفر به ظن دست داشتن در آتش‌سوزي گسترده اخير در اراضي اشغالي خبر داده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن