تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 23 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799830508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشکده فناوریهای همگرا راه‌اندازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: پژوهشکده فناوریهای همگرا با هدف یکپارچه سازی و انسجام تحقیقات در حوزه ۴ فناوری بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات، نانوتکنولوژی و علوم شناختی در دانشگاه تهران راه اندازی شد.

به گزارش تراز ،محمود کمره ای سرپرست این پژوهشکده ، جزئیات راه اندازی پژوهشکده NBIC را تشریح کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور، پژوهشکده NBIC با هدف تحقیقات منسجم در حوزه ۴ فناوری بیو (BIOTECHNOLOGY)، نانو (NANOTECHNOLOGY)، اطلاعات (INFORMATION) و شناختی (Cognitive) تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه رئیس هیات امنای این پژوهشکده، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور است، ادامه داد: اعضای هیات امنا را نیز روسای دانشگاههای تهران و علوم پزشکی تهران تشکیل می دهند و ۴ مسئول ستاد فناوریهای نوین معاونت علمی نیز از دیگر اعضا هستند.

کمره ای محل راه اندازی این پژوهشکده را در سایت امیرآباد دانشگاه تهران اعلام کرد و گفت: ماموریت اصلی پژوهشکده فناوریهای همگرا ارتباط موثر و یکپارچه میان فعالیتهای تحقیقاتی ۴ شاخه اصلی فناوری است. چرا که با توجه به توسعه علم، در دنیای امروز، تنها زمانی فناوریها می توانند دستاورد موثر و راندمان بالا داشته باشند که با یکدیگر تلفیق شده و مرتبط شوند. برای مثال امروزه دیگر، فعالیت در زمینه بیوتکنولوژی بدون مسائلی چون پردازش اطلاعات ممکن نیست و یا در زمینه علوم شناختی نمی توان موضوعات فناوری اطلاعات را نادیده گرفت.

سرپرست پژوهشکده NBIC با اشاره به اینکه زمانی علوم شناختی در موضوعات مربوط به روانشناسی خلاصه می شود و فناوری اطلاعات نیز به مهندسی برق و تکنولوژی مربوط بود، اضافه کرد: امروزه دیگر بیوتکنولوژی تنها مختص زیست شناسی و نانوتکنولوژی مختص مهندسی شیمی و مواد نیست و تلفیق اینها با هم یک دستاورد فناورانه را شکل می دهد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی پژوهشکده NBIC این ۴ محور فناوری می توانند در کنار هم سینرژی و ارزش افزوده برای کار تحقیقاتی ایجاد کنند، ادامه داد: این پژوهشکده در زیرمجموعه دانشگاه تهران قرار دارد اما قرار است از توان تخصصی تمامی زیرمجموعه های دانشگاهی کشور بهره گیرد.

کمره ای با اشاره به اهمیت فناوریهای همگرا (NBIC ) و لزوم پرداختن بخش علمی دانشگاهی کشور به این موضوع، افزود: در همین حال قرار بود رشته تحصیلی با این عنوان در یکی از دانشگاههای کشور ایجاد شود. این موضوع از سوی دانشگاه صنعتی شریف پیشنهاد شده و در صورت دریافت مجوز، ممکن است به عنوان رشته جدید برای ورودی مهرماه سال ۹۶ دانشجو جذب کند.

مسئول راه اندازی پژوهشکده فناوریهای همگرا، هدف از راه اندازی این رشته تحصیلی در دانشگاهها را، تربیت و آموزش نیروی متخصص حول ۴ محور اصلی فناوری عنوان کرد.

وی در مورد استفاده از ظرفیتهای پژوهشی پژوهشگاههای فعلی فناوری در کشور، تاکید کرد: پژوهشکده فناوریهای همگرا به عنوان یک ستاد علمی پژوهشی فعالیت خواهد کرد و قصد دارد محققان این رشته های مختلف را در یکجا جمع کند. البته این به معنای آن نیست که قرار باشد دوباره کاری اتفاق بیافتد. بلکه قصد داریم از امکانات موجود مراکز تحقیقاتی به صورت بهینه و منسجم استفاده کنیم.

کمره ای با بیان اینکه ما قرار نیست آزمایشگاهها را به این مکان منتقل کنیم، گفت: پژوهشکده NBIC به عنوان یک ستاد علمی پژوهشی، چتری برای گردآوری محققان در زمینه های مختلف دانشگاهی می شود تا در نهایت فعالیت این ۴ شاخه اصلی فناوری به هم تلاقی کرده و گروههای پژوهشی تشکیل شود تا بتوانیم پروژه های مورد نیاز را برنامه ریزی و عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: این پژوهشکده هم اکنون راه اندازی شده و در حال برنامه ریزی هستیم تا شورای علمی و افراد متخصص، برای تقسیم پروژه ها و تعیین محورهای پژوهشی دورهم جمع شوند که با شروع سال تحصیلی به زودی این نشست ها برگزار خواهد شد.


منبع: مهر










زمانبندی انتشار: 4 مهر 1395 - 09:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن