تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798424797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در حوزه علم و فناوری جزیره ای عمل می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به گزارش خبرگزاری خانه ملت سعید باستانی نماینده مجلس در برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت وگو گفت: اکثر کشورهایی که پیشرفت داشته اند، شروع کارشان با شرکت های دانش بنیان بوده است و یک پیشرفت شگرفی نیز در این حوزه داشته اند.
 

وی با تصریح بر اینکه ساختار نگاه به حوزه علم و فناوری را به درستی ترسیم نکرده ایم، اظهار داشت: در این حوزه داریم به صورت جزیره ای کار می کنیم. در همه کشورها منابع طبیعی و انسانی وجود دارد. هدف از دانشگاه این است که منابع طبیعی کشورها را تبدیل به ارزش افزوده کنند و منابع انسانی را تبدیل به یک انسان کامل و کارآمد کنند. یعنی حوزه علوم انسانی و پزشکی در همین قالب تعریف شده است. اگر که منابع اصلی مان را در این مدت تعریف می کردیم و دانشگاه ها نیز مسیر مشخصی در حوزه علم و فناوری داشتند، منابع طبیعی را تبدیل به ارزش افزوده می کردیم.  در این صورت نقش شرکت های دانش بنیان بهتر مشخص می شد.
 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: منابع طبیعی را در کشور داریم و شامل انواع کانی ها، معادن، نفت، دریا، باد، خورشید و ... است. اگر این منابع را بخواهیم تبدیل به ثروت کنیم، باید تعریف و کاربرد دانشگاه هایمان مشخص شود و تنها در این صورت توانایی ایجاد ارزش افزوده در صنعت و منابع طبیعی داریم.
 

مسعود سعیدی معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز در ابتدا با تاکید بر اینکه نقش شرکت های دانش بنیان در جلوگیری از خام فروشی بسیار موثر است، اظهار داشت: شاید یکی از معضلات ما در حوزه صادرات، صادرات مواد خام است. شرکت های دانش بنیان با وجود افراد تحصیلکرده و متخصص می تواند از صادرات مواد خام جلوگیری کند.
 

وی در بیان ویژگی های شرکت های دانش بنیان گفت: یکی از ویژگی های این شرکت ها این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی و اعضای هیئت علمی دانشگاه مبادرت به تاسیس و ثبت این نوع شرکت ها می کنند. این شرکت ها دانش و فناوری های بالایی را برای ایجاد ارزش در مواد خام دارند. بنابراین اگر مواد خام را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم، ارزش افزوده زیادی را ایجاد می کنند.
 

معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز به مواد خام اشاره و با ذکر مثالی بیان داشت: در حوزه فلزات نایاب، شرکت های دانش بنیان می توانند فلزات معمولی را تبدیل به فلزات نایاب کنند وبا ارزش بسیار بالایی صادر کنند. همچنین در دیگر صنایع همچون پلیمری و غذایی نیز کاربردهای زیادی دارند. به عنوان مثال می توان هویج را همینطور صادر کرد که ارزش افزوده زیادی ندارد ولی می توان آن را به ماده دیگری تبدیل کرد و با ارزش افزوده بالا صادر کرد.
 

وی با بیان اینکه ایده و اندیشه را نیز می توان به عنوان ماده خام در نظر گرفت، اظهار داشت: این ایده و اندیشه را می توان به توانایی و تکنولوژی تبدیل و این فناوری را صادر کرد. در دانشگاه ها داریم دانش و آگاهی را تولید می کنیم و شرکت های دانش بنیان این دانش و آگاهی را تبدیل به فناوری و توانایی می کنند که قابل صادر کردن است.

۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن