تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805767878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقریظ‌هایی که در مردم شوق کتابخوانی آفرید


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تقریظ‌هایی که در مردم شوق کتابخوانی آفرید
تقریظ‌هایی که در مردم شوق کتابخوانی آفرید مردم رهبر انقلاب را یک راهنمای مطمئن برای خرید کتاب می‌دانند.


به گزارش فرهنگ نیوز، برخلاف شایعه‌هایی که درباره علل پرفروش‌شدن کتاب‌های تقریظ شده توسط رهبر انقلاب مطرح شده است، مؤسسات انتشاراتی که این کتاب‌ها را منتشر کرده‌اند، اقبال مردمی و درخواست‌های بالای مردمی را برای خرید کتاب، دلیل پرفروش‌تر شدن این کتاب‌ها عنوان می‌کنند.طی سال‌های اخیر چندین عنوان کتاب توسط رهبر انقلاب تقریظ شده و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یادداشت‌های کوتاهی بر این کتاب‌ها نگاشته‌اند. این کتاب‌ها بعد از انتشار خبر تقریظ توسط مقام معظم رهبری، عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌های سال را نیز به دست آورده‌اند. در این بین برخی از افراد با ایجاد شایعاتی درباره خرید فله‌ای این کتاب‌ها توسط نهادها و ارگان‌ها تلاش دارند تا پرفروش شدن کتاب را تحت‌تأثیر خریدهای انبوه ارگانی قرار دهند. «جوان» برای بررسی میزان صحت این شایعه، به سراغ سه مجموعه انتشاراتی که کتاب‌های تقریظ شده توسط رهبر انقلاب را منتشر کرده‌اند، رفته است.
    
سوره مهر: به خاطر استقبال مردمی فروش ارگانی را تعطیل می‌کنیم

انتشارات سوره مهر دارای بیشترین عنوان کتاب تقریظ شده توسط رهبر انقلاب است. حیدر ایمنی، مدیر روابط عمومی این مجموعه انتشاراتی در گفت‌وگو با «جوان» می‌گوید: این شایعه همیشه وجود دارد که می‌گویند برای بالا رفتن میزان نشر یک کتاب آن را به صورت رایگان در اختیار نهادها و ارگان‌ها قرار می‌دهیم یا اینکه وقتی کتابی پرفروش شده می‌گویند چون نهادها خریده‌اند، فروشش بالا رفته است. منطق این رفتار شایعه‌سازها را نمی‌دانم، ولی از نظر اقتصادی هیچ ناشری در این شرایط بد مالی کتابش را برای بالارفتن میزان نشر رایگان نمی‌کند و این کار ضد اقتصاد است. ما در سوره مهر تلاش کرده‌ایم برای بالا رفتن میزان فروش کتاب‌هایمان از برنامه‌های ترویجی استفاده کنیم. مراسم‌های رونمایی برای کتاب‌ها می‌گذاریم و معمولاً کسانی نیز که در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند خود راوی آن می‌شوند و برای دیگران کتاب را روایت می‌کنند که باعث افزایش فروش کتاب می‌شود.ایمنی با بیان اینکه سوره مهر تلاش کرده با بهترین نویسندگان همکاری کند و موضوعات خوبی را برای کتاب‌هایش انتخاب کند، می‌افزاید: رهبر انقلاب نیز به عنوان یک کارشناس حوزه کتاب و یک کتابخوان حرفه‌ای روی کتاب‌های خوب و قوی تقریظ کرده‌اند، برخی از این کتاب‌ها تا پیش از تقریظ حضرت آقا چاپ‌های متعددی داشته‌اند.

وی تأکید کرد: مردم حضرت آقا را به عنوان یک کارشناس فرهنگی می‌شناسند و می‌خواهند بدانند که رهبرشان و مرجع‌شان در حوزه کتاب نظرش روی چه کتابی است تا آن را برای مطالعه انتخاب کنند. در اینجا مقام معظم رهبری مردم را به سمت مطالعه کتاب راهبری می‌کنند.مدیر روابط عمومی سوره مهر تصریح کرد: در فروشگاه‌های ما بعضاً مردم با تقریظ رهبر انقلاب می‌آیند و سراغ کتاب را می‌گیرند. هرگاه که یک تقریظ روی کتابی منتشر می‌شود ما فروش‌های ارگانی را متوقف می‌کنیم تا بتوانیم پاسخگوی درخواست‌های مردمی باشیم. مردم حتی علاقه دارند بدانند رهبر انقلاب روی کدام بخش‌های کتاب‌ها نظر داشته‌اند و در باره آن صحبت می‌کنند.
    
قدیانی: مردم کتاب را با یادداشت رهبری می‌خواهند

کتاب «تن تن و سندباد» تا امروز آخرین کتابی است که یادداشت رهبر انقلاب روی آن منتشر شده است. این کتاب را انتشارات قدیانی منتشر کرده است. نادر قدیانی، مدیر این انتشارات در گفت‌وگو با «جوان» در پاسخ به شایعه مطرح شده درباره خرید نهادها می‌گوید: ما برای کتاب «تن تن و سندباد» 220 فاکتور از 75 مرکز داشته‌ایم که تنها چهار مورد آن مربوط به نهاد بوده و سایر آنها رل‌های خرید  خصوصی کتابفروشی‌ها را در سراسر کشور تشکیل می‌دهد. قدیانی درباره میزان فروش کتاب «تن تن و سندباد» می‌افزاید: این کتاب تا پیش از رونمایی از یادداشت رهبر انقلاب با استقبال خوبی روبه‌رو و به چاپ دوازدهم رسیده بود. اکنون این کتاب به چاپ هفدهم رسیده است و مردم تماس می‌گیرند و کتاب را با تقریظ رهبر انقلاب می‌خواهند. فروش کتاب با تقریظ رهبری آنقدر بالا است که واحد فروش ما تحت فشار است. این فعال حوزه نشر با بیان اینکه تقریظ رهبری به عنوان تأیید کیفیت یک کتاب است، تأکید می‌کند: مردم علاقه دارند بدانند چرا یک کتاب توسط رهبری تقریظ شده است.
   
نشر بروج: بعد از دو سال هنوز مردم سراغ «من زنده ام» را می‌گیرند

دو سال پیش بود که تقریظ رهبر انقلاب روی کتاب «من زنده ام» منتشر شد و بعد از آن، این کتاب در پویش‌های کتابخوانی شرکت کرد و اتفاقات خوبی برای آن رخ داد. سید صفر صالحی، مدیر داخلی نشر بروج به «جوان» می‌گوید: با گذشت دو سال از انتشار تقریظ مقام معظم رهبری روی کتاب «من زنده‌ام» هنوز هم از سراسر کشور و شهرستان‌های دور و نزدیک تماس می‌گیرند و از ما در خواست این کتاب را دارند.
صالحی می‌افزاید: کتاب تا پیش از تقریظ رهبر انقلاب به چاپ 12 رسیده و استقبال خوبی از آن شده بود که نشان‌دهنده قوت کتاب است و اکنون این کتاب به چاپ 203 رسیده است.وی با بیان اینکه همین امروز نیز تماسی از شهرستان قزوین برای برگزاری نمایشگاه کتاب و درخواست ارسال کتاب «من زنده‌ام» را داشته‌ایم، شایعه خریدهای انبوه نهادها را رد می‌کند و می‌گوید: بیشتر درخواست‌های کتاب از سوی مردم بوده است و اگر سیستم تبلیغ و توزیع کتاب در کشورمان ضعیف نبود، هم اکنون کتاب در شهرهای کوچک نیز در اختیار مردم قرار می‌گرفت و تعداد باز نشرهای آن بسیار بیشتر از الان بود.

این فعال حوزه نشر تأکید می‌کند: در نظر عموم مردم رهبر انقلاب فردی متخصص در کتاب و کتابخوانی هستند و اگر کتابی را تأیید کنند یعنی آن کتاب دارای موضوع خوب و قلم نویسنده خوبی است برای همین آن کتاب را برای مطالعه انتخاب می‌کنند.آنچه از صحبت‌های ناشرانی که رهبری روی کتاب‌هایشان یادداشت نگاشته‌اند، مشخص می‌شود، این است که شایعه خرید انبوه ارگان‌ها صرفاً یک دروغ برای تحت‌الشعاع قرار دادن میزان علاقه مردم به کتابخوانی براساس پیروی از نظر رهبر انقلاب است، شایعه‌ای که قطعاً در بین علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خریداری ندارد.

منبع: روزنامه جوان


95/6/16 - 08:54 - 2016-9-6 08:54:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن