تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821180296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقريظ‌هایی که در مردم شوق کتابخوانی می‌آفریند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تقريظ‌هایی که در مردم شوق کتابخوانی می‌آفریند
مردم رهبر انقلاب را يك راهنماي مطمئن برای خرید کتاب می‌دانند / برخلاف شايعه‌هايي كه درباره علل پر‌فروش‌شدن كتاب‌هاي تقريظ شده توسط رهبر انقلاب مطرح شده است، مؤسسات انتشاراتي كه اين كتاب‌ها را منتشر كرده‌اند، اقبال مردمي و درخواست‌هاي بالاي مردمي را براي خريد كتاب، دليل پرفروش‌تر شدن اين كتاب‌ها عنوان مي‌كنند.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


برخلاف شايعه‌هايي كه درباره علل پر‌فروش‌شدن كتاب‌هاي تقريظ شده توسط رهبر انقلاب مطرح شده است، مؤسسات انتشاراتي كه اين كتاب‌ها را منتشر كرده‌اند، اقبال مردمي و درخواست‌هاي بالاي مردمي را براي خريد كتاب، دليل پرفروش‌تر شدن اين كتاب‌ها عنوان مي‌كنند.
طي سال‌هاي اخير چندين عنوان كتاب توسط رهبر انقلاب تقريظ شده و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يادداشت‌هاي كوتاهي بر اين كتاب‌ها نگاشته‌اند. اين كتاب‌ها بعد از انتشار خبر تقريظ توسط مقام معظم رهبري، عنوان پر‌فروش‌ترين كتاب‌هاي سال را نيز به دست آورده‌اند. در اين بين برخي از افراد با ايجاد شايعاتي درباره خريد فله‌اي اين كتاب‌ها توسط نهاد‌ها و ارگان‌ها تلاش دارند تا پرفروش شدن كتاب را تحت‌تأثير خريد‌هاي انبوه ارگاني قرار دهند. «جوان» براي بررسي ميزان صحت اين شايعه، به سراغ سه مجموعه انتشاراتي كه كتاب‌هاي تقريظ شده توسط رهبر انقلاب را منتشر كرده‌اند، رفته است.
   
سوره مهر: به خاطر استقبال مردمي فروش ارگاني را تعطيل مي‌كنيم
انتشارات سوره مهر داراي بيشترين عنوان كتاب تقريظ شده توسط رهبر انقلاب است. حيدر ايمني، مدير روابط عمومي اين مجموعه انتشاراتي در گفت‌و‌گو با «جوان» مي‌گويد: اين شايعه هميشه وجود دارد كه مي‌گويند براي بالا رفتن ميزان نشر يك كتاب آن را به صورت رايگان در اختيار نهاد‌ها و ارگان‌ها قرار مي‌دهيم يا اينكه وقتي كتابي پر‌فروش شده مي‌گويند چون نهاد‌ها خريده‌اند، فروشش بالا رفته است. منطق اين رفتار شايعه‌ساز‌ها را نمي‌دانم، ولي از نظر اقتصادي هيچ ناشري در اين شرايط بد مالي كتابش را براي بالارفتن ميزان نشر رايگان نمي‌كند و اين كار ضد اقتصاد است. ما در سوره مهر تلاش كرده‌ايم براي بالا رفتن ميزان فروش كتاب‌هايمان از برنامه‌هاي ترويجي استفاده كنيم. مراسم‌هاي رونمايي براي كتاب‌ها مي‌گذاريم و معمولاً كساني نيز كه در اين برنامه‌ها شركت مي‌كنند خود راوي آن مي‌شوند و براي ديگران كتاب را روايت مي‌كنند كه باعث افزايش فروش كتاب مي‌شود.
ايمني با بيان اينكه سوره مهر تلاش كرده با بهترين نويسندگان همكاري كند و موضوعات خوبي را براي كتاب‌هايش انتخاب كند، مي‌افزايد: رهبر انقلاب نيز به عنوان يك كارشناس حوزه كتاب و يك كتابخوان حرفه‌اي روي كتاب‌هاي خوب و قوي تقريظ كرده‌اند، برخي از اين كتاب‌ها تا پيش از تقريظ حضرت آقا چاپ‌هاي متعددي داشته‌اند.

وي تأكيد كرد: مردم حضرت آقا را به عنوان يك كارشناس فرهنگي مي‌شناسند و مي‌خواهند بدانند كه رهبرشان و مرجع‌شان در حوزه كتاب نظرش روي چه كتابي است تا آن را براي مطالعه انتخاب كنند. در اينجا مقام معظم رهبري مردم را به سمت مطالعه كتاب راهبري مي‌كنند.
مدير روابط عمومي سوره مهر تصريح كرد: در فروشگاه‌هاي ما بعضاً مردم با تقريظ رهبر انقلاب مي‌آيند و سراغ كتاب را مي‌گيرند. هرگاه كه يك تقريظ روي كتابي منتشر مي‌شود ما فروش‌هاي ارگاني را متوقف مي‌كنيم تا بتوانيم پاسخگوي درخواست‌هاي مردمي باشيم. مردم حتي علاقه دارند بدانند رهبر انقلاب روي كدام بخش‌هاي كتاب‌ها نظر داشته‌اند و در باره آن صحبت مي‌كنند.
   
قدياني: مردم كتاب را با يادداشت رهبري مي‌خواهند
كتاب «تن تن و سندباد» تا امروز آخرين كتابي است كه يادداشت رهبر انقلاب روي آن منتشر شده است. اين كتاب را انتشارات قدياني منتشر كرده است. نادر قدياني، مدير اين انتشارات در گفت‌و‌گو با «جوان» در پاسخ به شايعه مطرح شده درباره خريد نهاد‌ها مي‌گويد: ما براي كتاب «تن تن و سندباد» 220 فاكتور از 75 مركز داشته‌ايم كه تنها چهار مورد آن مربوط به نهاد بوده و ساير آنها رل‌های خريد  خصوصي كتابفروشي‌ها را در سراسر كشور تشكيل مي‌دهد. قدياني درباره ميزان فروش كتاب «تن تن و سندباد» مي‌افزايد: اين كتاب تا پيش از رونمايي از يادداشت رهبر انقلاب با استقبال خوبي روبه‌رو و به چاپ دوازدهم رسيده بود. اكنون اين كتاب به چاپ هفدهم رسيده است و مردم تماس مي‌گيرند و كتاب را با تقريظ رهبر انقلاب مي‌خواهند. فروش كتاب با تقريظ رهبري آنقدر بالا است كه واحد فروش ما تحت فشار است. اين فعال حوزه نشر با بيان اينكه تقريظ رهبري به عنوان تأييد كيفيت يك كتاب است، تأكيد مي‌كند: مردم علاقه دارند بدانند چرا يك كتاب توسط رهبري تقريظ شده است.
  
نشر بروج: بعد از دو سال هنوز مردم سراغ «من زنده ام» را مي‌گيرند
دو سال پيش بود كه تقريظ رهبر انقلاب روي كتاب «من زنده ام» منتشر شد و بعد از آن، اين كتاب در پويش‌هاي كتابخواني شركت كرد و اتفاقات خوبي براي آن رخ داد. سيد صفر صالحي، مدير داخلي نشر بروج به «جوان» مي‌گويد: با گذشت دو سال از انتشار تقريظ مقام معظم رهبري روي كتاب «من زنده‌ام» هنوز هم از سراسر كشور و شهرستان‌هاي دور و نزديك تماس مي‌گيرند و از ما در خواست اين كتاب را دارند.
صالحي مي‌افزايد: كتاب تا پيش از تقريظ رهبر انقلاب به چاپ 12 رسيده و استقبال خوبي از آن شده بود كه نشان‌دهنده قوت كتاب است و اكنون اين كتاب به چاپ 203 رسيده است.
وي با بيان اينكه همين امروز نيز تماسي از شهرستان قزوين براي برگزاري نمايشگاه كتاب و درخواست ارسال كتاب «من زنده‌ام» را داشته‌ايم، شايعه خريد‌هاي انبوه نهاد‌ها را رد مي‌كند و مي‌گويد: بيشتر درخواست‌هاي كتاب از سوي مردم بوده است و اگر سيستم تبليغ و توزيع كتاب در كشورمان ضعيف نبود، هم اكنون كتاب در شهر‌هاي كوچك نيز در اختيار مردم قرار مي‌گرفت و تعداد باز نشر‌هاي آن بسيار بيشتر از الان بود.

اين فعال حوزه نشر تأكيد مي‌كند: در نظر عموم مردم رهبر انقلاب فردي متخصص در كتاب و كتابخواني هستند و اگر كتابي را تأييد كنند يعني آن كتاب داراي موضوع خوب و قلم نويسنده خوبي است براي همين آن كتاب را براي مطالعه انتخاب مي‌كنند.
آنچه از صحبت‌هاي ناشراني كه رهبري روي كتاب‌هايشان يادداشت نگاشته‌اند، مشخص مي‌شود، اين است كه شايعه خريد انبوه ارگان‌ها صرفاً يك دروغ براي تحت‌الشعاع قرار دادن ميزان علاقه مردم به كتابخواني براساس پيروي از نظر رهبر انقلاب است، شايعه‌اي كه قطعاً در بين علاقه‌مندان به كتاب و كتابخواني خريداري ندارد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن