تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798608796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين شهر سایه تهران برای زمان های بحران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نخستين شهر سایه تهران برای زمان های بحران
با دستور رئیس‌جمهوري«اردوگاه اضطراریِ» ٥٠ هکتاری برای استفاده مردم پایتخت در نظر گرفته شد. 
 
به گزارش شهروند، رئیس جمعیت هلال‌احمرگفت : تهران کلانشهری است که نیاز دارد در زمان‌های بحران، شهرهای سایه داشته باشد و در صورت وقوع حادثه و نیاز به اسکان اضطراری از از آن استفاده شود.
 
 با دستور رئیس‌جمهوري، زمینی به مساحت ٥٠ هکتار در فیروزکوه برای استفاده به‌عنوان اردوگاه اضطراری در نظر گرفته شده است. براساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت که اخیرا مورد تأیید رئیس‌جمهوری قرار گرفته، مقرر شده ٥٠ هکتار از اراضی شهرستان فیروزکوه استان تهران، از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گرفته شود و در اختیار جمعیت هلال‌احمر برای احداث اردوگاه اسکان اضطراری به مدت ٣٠‌سال قرار بگیرد.

همچنین در این ابلاغیه تأکید شده که سازمان جنگل‌ها موظف به نظارت بر نحوه استفاده از این اراضی بوده و در صورت تغییر موضوع فعالیت، حق استفاده مزبور ساقط می‌شود. به گزارش «شهروند» این زمین در جاده روستایی نام‌آور و در انتهای شهرک ولیعصر، شهرستان فیروزکوه قرار گرفته است.

شهرهای سایه جهت اسکان اضطراری تهرانی‌ها استفاده می‌شود

 سیدامیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در این زمینه گفت: «تهران کلانشهری است که نیاز دارد در زمان‌های بحران، شهرهای سایه داشته باشد.» ضیایی با بیان این‌که این شهرهای سایه جهت اسکان اضطراری جمعیت چند میلیونی تهران استفاده می‌شود، ادامه داد: «پیش‌بینی ما این است که حداقل ٩ مرکز در اطراف تهران باید آماده اسکان اضطراری باشند.» ضیایی در مورد زمان احداث اردوگاه اسکان اضطراری گفت: «هنوز زمین تحویل ما نشده و این هفته به ما ابلاغ شده است که زمین به هلال‌احمر واگذار شده، طبیعتا با توجه به خصوصیات زمین، آن را آماده احداث اردوگاه خواهیم کرد.»

او ادامه داد: «مقرر شده تا ظرف ٣ ماه آینده مکان‌های دیگری به دولت پیشنهاد دهیم تا نسبت به واگذاری آنها نیز اقدام شود.» رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در مورد استفاده از این زمین‌ها در مواقع عادی گفت: «در کنار اردوگاهی که بنا می‌شود، ما می‌توانیم استفاده آموزشی جهت آموزش همگانی از این زمین‌ها داشته باشیم». او در مورد مدت زمان تملیک این زمین گفت: «طبیعتا دولت نمی‌تواند زمین را به صورت قطعی واگذار کند و برای آن مدت زمان تعیین می‌کند اما با توجه به نیاز تهران و همین‌طور زیرساخت‌های موجود در این زمین‌ها، انتظار این است که تملک زمین‌ها تمدید شود.»

 اردوگاه اسکان اضطراری فیروزکوه مختص تهران است.

 مرتضی سلیمی، قائم‌مقام سازمان امدادونجات با اشاره به واگذاری زمین ٥٠ هکتاری از سوی دولت به هلال‌احمر جهت ساخت اردوگاه اسکان اضطراری در فیروزکوه، گفت: «اردوگاه اسکان اضطراری فیروزکوه مختص تهران است و با دستور رئیس‌جمهوري، این زمین به مساحت ٥٠ هکتار برای استفاده به‌عنوان اردوگاه اضطراری در نظر گرفته شده است.» او اضافه کرد: «این زمین از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گرفته شده و برای مدت ٣٠‌سال در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار خواهد گرفت.» سلیمی با اشاره به اقداماتی که بناست در این اردوگاه انجام شود، بیان کرد: «در گام نخست ٢٠درصد این زمین‌ها تبدیل به فضای سبز خواهد شد، سپس زیرساخت‌های اردوگاه اسکان اضطراری مدنظر خواهد گرفت و درنهایت به اردوگاهی در جهت جذب و نگهداری داوطلبان و جوانان مبدل خواهد شد تا ضمن این‌که ما را در جذب و نگهداری آنها کوشاتر خواهد کرد، ما می‌توانیم از این اردوگاه با این رویکرد هم بهره ببریم.»

قائم مقام سازمان امدادونجات با اشاره به تعبیر «شهرهای سایه» از سوی رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: «هدف اردوگاه، اسکان اضطراری است تا زیرساخت‌های شهری نظیر آب، برق، تلفن، گاز، طراحی اردوگاه و همه موارد اینچنینی را در شرایط اضطراری تأمین کنیم تا در صورت وقوع حادثه و نیاز به اسکان اضطراری از این شهرهای سایه استفاده شود.» او در پایان خاطرنشان کرد: «براساس این‌که این شهر در حوزه تهران است، مسئولیت این اردوگاه به رئیس جمعیت هلال‌احمر تهران سپرده شده است.»

ویژگی اردوگاه اضطراری چیست؟

در ایجاد یک اردوگاه اضطراری ما در پی یافتن فرصتی هستیم که بازماندگان بحران حادث شده، زندگی خود را با دیگران در توازن یابند. در این ترکیب با لحاظ نمودن اصول بهداشتی (روان و جسم)، نه‌تنها زندگی خصوصی و جسمی افراد، فرصت بروز و ظهور می‌یابد بلکه در هماهنگی فرد و سازگاری و تطابق وی در یک تعامل جمعی، گام بزرگی نیز برداشته می‌شود. برای رساندن کمک‌های انسانی به مصیبت‌زدگان اول از همه بایستی محل اسکان آنها مشخص شود. در شهرهای سایه ویژگی‌های متعددی وجود دارد. از جمله: - اجرای نسبتا ساده آن. - نظم کلی حاکم بر شهر. - رعایت سلسله مراتب خیابان‌ها و سهولت در انتخاب مسیرها. - امکان گسترش طرح. - تقسیم چادرها به بلوک‌های مساوی و با شرایط یکسان. - اشغال کمتر زمین.



تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 22 August 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن