تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801199589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زخم هایی بر پیکر اولین قبله مسلمانان و مساجد امروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایکنا: گروه اجتماعی: به مناسبت روز جهانی مسجد، سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها، به بیان اهمیت و کرامت مساجد پرداخته ایم.
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، 31 مردادماه 1348، بیانگر روزی است که مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد و سال ها بعد به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب در سازمان کنفرانس اسلامی، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.
با استناد به حدیث قدسی، رسول اکرم(ص) می فرماید: خانه های من در روی زمین مساجد است، این خانه ها برای اهل آسمان آن گونه می درخشند؛ خوشا به حال آن بنده ای که در خانه خود وضو بگیرد و سپس مرا در خانه ام(مسجد) زیارت کند.
بر اساس این گزارش، به مناسبت روز جهانی مساجد به تهیه گزارش در زمینه عظمت، ابهت و جایگاه مساجد در کشور ایران را مد نظر قرار داده شده است که می توان گفت: با مرور تاریخ اخیر می توان گفت که شهدا اهل مسجد بودند و از مسجد به جبهه ها رفتند و از جبهه به مساجد برگشتند و این اتصال به مسجد آن ها را خدایی کرد.
با توجه به تهاجم فرهنگی و معضلات اجتماعی پیش آمده در جامعه می توان گفت که امروزه نیز جنگ است و فقط نوع و رنگ آن عوض شده است و برای پیروزی در این جنگ نیاز به ارتباط قوی با مساجد داریم و گرنه در این جنگ بازنده خواهیم بود و ما می مانیم و شرمندگی...
و چه زیبا امام راحلمان با آن خرد و درایتشان گفتند که: اگر مسجد قوی باشد، ترس از آمریکا نداشته باشید ولی امامم چگونه شاهد فعالیت های چشمگیر مساجد باشیم تا آمریکا حتی جرئت تهدید ما را به خود ندهد؟
به راستی که از زمان های گذشته تا به امروز، مساجد به معنای واقعی کلمه سنگر عقیدتی دفاع از اسلام و انقلاب و امامان جماعت فرماندهان این سنگر بزرگ الهی هستند.
یکی از مهم ترین گام ها در مساجد، تربیت و تقویت فرهنگی اعتقادی نیروی ...
[ مشاهده متن کامل خبر زخم هایی بر پیکر اولین قبله مسلمانان و مساجد امروزی در خبرگزاری قرآنی ایران ]


یکشنبه ، ۳۱مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایکنا]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن