تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799463858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه منتقدانی که خود فیلمساز شدند


واضح آرشیو وب فارسی:صابرنیوز:
همه منتقدانی که خود فیلمساز شدند

روزنامه نگاری سینمایی و نقد فیلم همواره به عنوان یکی از مجراهای ورود به سینما بوده است، اما این سوال همچنان باقیست که با وجود علاقه فعالان بسیاری از صنف های سینما برای تجربه فیلمسازی و کارگردانی، چرا همواره فقط منتقدان مورد چنین اتهامی قرار می گیرند؟
به گزارش مشرق، در طول تاریخ نقد فیلم در ایران، منتقدان همواره با یک اتهام از سوی فیلم سازان روبه رو بوده اند و آن اینکه؛ منتقدانِ فیلم جماعتی عشق فیلم سازی اند که به دلیل عدم دستیابی به هدف اصلی خود به نقد فیلم روی آورده اند. حالا اما فارغ از درستی یا غلطی این توصیف و پاسخ منتقدان به این اتهام در طول تاریخ سینمای ایران، آیا منتقدانی که به فیلمسازی روی آوردن فیلمسازان موفقی شدند یا خیر؟
شاید «پرویز نوری» را بتوان از قدیمی ترین منتقدان سینمایی پیش از انقلاب دانست که فعالیت سینمایی شان پس از انقلاب هم ادامه داشت. تجربه کارگردانی نوری که تجربه سردبیری «ستاره سینما» را در کارنامه داشت در سالهای پیش از انقلاب در آثاری مانند «سه تا جاهل»، «حکیم باشی» و «عیالوار» چیزی فراتر از اندازه های یک فیلم فارسی ساز نشد و آخرین فیلم ش را هم دو سال پس از پیروزی انقلاب ساخت و فیلمسازی را کنار گذاشت و همان نقدفیلم را ادامه داد.
پس از نوری اما شاید بتوان سیروس الوند را از قدیمی ترین منتقدان و روزنامه نگاران سینمایی دانست که به فیلمسازی روی آورد و با فراز و فرود فراوان توانست تا امروز به فیلمسازی ش ادامه دهد و هم فیلم های مهمی چون «یکبار برای همیشه» را بسازد و هم تعداد زیادی فیلم تجاری.
پوراحمد نیز که در دهه پنجاه در مجله «فیلم و هنر» نقد فیلم می نوشت پس از پیروزی انقلاب و سالها فعالیت در کانون پرورش فکری، به سینمای حرفه ای آمد و با مجموعه «قصه های مجید» و فیلم هایی مانند «شب یلدا» به یکی از فیلمسازان محبوب منتقدان تبدیل شود، هرچند که در سالهای اخیر آن محبوبیت تا اندازه زیادی مخدوش شد.
ابوالحسن داوودی نیز که دو سال قبل با «رخ ...
[ مشاهده متن کامل خبر همه منتقدانی که خود فیلمساز شدند در پایگاه خبری تحلیلی صابر ]

همه منتقدانی که خود فیلمساز شدند






یکشنبه ، ۳۱مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: صابرنیوز]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن