تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803193927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهراب وزنه‌برداري ايران طلاي «رستمي» را دوبرابر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سهراب وزنه‌برداري ايران طلاي «رستمي» را دوبرابر كرد
روز دهم المپيك با ادامه رقابت‌هاي كشتي فرنگي و روي تشك رفتن بشير باباجان‌زاده و حبيب‌الله اخلاق و مصاف واليبال ايران با روسيه براي كاروان كشورمان همراه است.
نویسنده : سعيد احمديان 


وقتي كيانوش رستمي با كسب مدال طلاي دسته 85 كيلوگرم و شكستن ركورد المپيك، چراغ اول را روشن كرد، بار فشار رواني از روي دوش كاروان كشورمان برداشته شد و 24 ساعت بعد از طلاي رستمي، سهراب مرادي چراغ دوم را آن هم با كسب خوشرنگ‌ترين مدال روشن كرد تا برخلاف هفته اول، هفته دوم در ريو هر روز خبرهاي خوشي از ورزشكاران كشورمان از برزيل به ايران مخابره شود. بامداد ديروز بود كه رقابت‌هاي وزنه‌برداري دسته 94 كيلوگرم برگزار شد و سهراب مرادي به عنوان نماينده كشورمان روي تخته رفت، وزنه‌برداري كه ساعتي پيش از مسابقه‌اش، رئيس فدراسيون جهاني وزنه‌برداري پيش‌بيني كرده بود كه مرادي طلايي مي‌شود. وزنه‌بردار اصفهاني كشورمان در پايان با مجموع 403 کيلوگرم (182 کيلوگرم يک‌ضرب و 221 کيلو گرم دوضرب) و اختلاف هشت كيلوگرمي با نفر دوم قهرمان شد و توانست دومين طلاي كاروان ايران و رشته وزنه‌برداري را كسب كند.

مرادي در حالي توانست در ريو روي سكوي اول المپيك بايستد كه پس از عدم موفقيت در المپيك گذشته، روزهاي سختي را سپري كرده بود و خيلي‌ها او را تمام شده مي‌دانستند و تصور نمي‌كردند كه او پس از اتفاقاتي كه به خاطر محروميت به خاطر دوپينگ و بازنشستگي برايش اتفاق افتاده بود را پشت سر بگذارد و در برزيل طلاي المپيك را زير زبانش مزمزه كند. او که در مسابقات آسيايي 2013 قزاقستان به اتهام دوپينگ دو سال از حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي محروم شد در ادامه با شوک عجيبي در پرونده کاري‌اش مواجه شد که شايد کمتر کسي تصور مي‌کرد بتواند از اين شوک جان سالم به در ببرد. به جز اتهام استفاده از مواد نيروزا بحث بازنشستگي اين وزنه‌بردار در سن 27 سالگي از جمله گره‌هاي کوري بود که در پرونده سهراب خودنمايي مي‌کرد. مشکلي که هرگز علت آن به‌طور دقيق مشخص نشد و جامعه وزنه‌برداري نفهميد که چرا و چگونه سهراب مرادي به همراه 14 وزنه‌بردار ديگر بازنشسته شده‌اند و چه کسي در اين رابطه نقش اصلي را ايفا کرده و به چه منافعي دست يافته است. با اين حال پس از روي كار آمدن مرادي به عنوان رئيس فدراسيون وزنه‌برداري، برطرف شدن مشكل مرادي در دستور كار فدراسيون قرار گرفت تا وي با رايزني‌هايي كه صورت گرفت، توانست در رقابت‌هاي بين‌المللي كلمبيا كه بهار امسال برگزار شد، با حد نصاب 324 كيلوگرم، سهميه المپيك را كسب كند. آمادگي فوق‌العاده‌اش پيش از المپيك همه را اميدوار كرده بود كه مرادي مي‌تواند در ريو دست به كار بزرگي بزند، به خصوص اينكه در رکوردگيري غيررسمي کلاچاي يک کيلوگرم رکورد دنيا را که در اختيار ايليا ايلين قزاقستاني با 233 کيلوگرم بود جابه‌جا کند. بامداد يك‌شنبه در حالي مرادي روي تخته رفت كه با توجه به تجربه‌اي كه در لندن كسب كرده بود، توانست با ايستادن روي سكوي قهرماني، مصائبي كه در چهار سال گذشته بر او گذشته را با گرفتن طلا جبران كند.

مرادي در نشست خبري بعد از مسابقه گفت: «بعد از لندن مشکلات زيادي براي من پيش آمد که يکي از آنها دوپينگ بود. محروميت من به‌خاطر دوپينگ ناخواسته بود. نمي‌دانم چرا آنها مرا از ادامه مسابقات کنار گذاشتند. هنوز هم نمي‌دانم دليل اين موضوع چيست. من چيزي در مورد داروهاي مسکن نمي‌دانستم و البته که صددرصد پاک بودم. وقتي يک ورزشکار دوپينگ مي‌کند، خيلي چيزهايش را از دست مي‌دهد. همين که مي‌گويم در خانه تمرين کرده‌ام، سختي کار من را نشان مي‌دهد. با اين حال مي‌دانم که هميشه فرصت براي جبران هست و من اين را ثابت کردم.» قهرمان المپيك ريو با وجود اين مشكلات اما گفت كه تصميم گرفته بود كه به مدال المپيك برسد: «دوباره استارت زدم و تصميم گرفتم به مدال المپيک برسم. دو سال در شهرم در يک سالن يخ‌زده و سرد تمرين و خيلي‎ها مرا مسخره مي‎کردند اما خودم مي‎دانستم و آماده بودم که اگر يک درصد شانس مجددي به من داده شود، بايد نهايت استفاده را از آن ببرم. تمام تلاشم را کردم چون شايد آخرين حضورم باشد. کسي از چهار سال بعد خبر ندارد به همين خاطر مي‌دانستم که اينجا بايد کار را تمام کنم.»

البته سرانجام اين سختي‌ها براي مرادي به مدال المپيك ختم شد: «براي گرفتن طلاي المپيک بايد اتفاقات زيادي رخ بدهد. از سال 2009 تا به امروز بهترين وزنه‎هاي دنيا را زده‎ام اما بيشتر از مدال آسيايي چيزي عايدم نشده بود. امروز در يک ضرب رکوردهاي خوبي را زدم. جنازه من به المپيک رسيد. با آن همه مشکلات و سختي در‎به‎دري‎ها به المپيک آمدم. در مسابقات کلمبيا در دوضرب 180 کيلوگرم را بالاي سر بردم. واقعا بريده بودم.» سهراب مرادي در پايان مدالش را به رهبر معظم انقلاب و مردم ايران تقديم و از علي مرادي و سجاد انوشيرواني تشکر کرد.

علي هاشمي ديگر وزنه‌بردار كشورمان در دسته 94 كيلوگرم بود كه با ثبت رکورد 173 کيلوگرم در يک‌ضرب، 210 کيلوگرم در دو‌ضرب و مجموع 383 کيلوگرم به کار خود پايان داد و در رده هفتم قرار گرفت. هاشمي پس از اين عنوان ابراز اميدواري كرد كه در المپيك بعدي با كمك تجربه ريو، بتواند مدال بگيرد: «اين المپيک تجربه بزرگي بود. رقابتي بزرگ بود که تجربه حضور در آن را نداشتم. با رقبايي رقابت کردم که شکل آماده‌سازي‌شان با ما خيلي فرق مي‌کند.»
 
تاريخ‌سازي تفتيان
در دووميداني هم پس از چند روز اخبار نااميدكننده و حذف المپيكي‌هاي اين رشته، حسن تفتيان توانست تاريخ‌سازي كند و به نيمه‌نهايي المپيك صعود كند. تفتيان دونده ايراني که با رکورد 10 ثانيه و 17 صدم ثانيه سوم گروه خود شده بود، به عنوان يکي از بهترين سوم‌هاي گروه هشت تيمي راهي نيمه‌نهايي شد تا اين صعود مهم براي دووميداني ايران رقم بخورد. تفتيان در گروه سوم نيمه با حضور شانس‌هاي دوم و سوم اين رقابت‌ها، دو قهرمان جهان و المپيک و دارنده مدال‌هاي نقره و برنز المپيک 2012 لندن جاستين گاتلين امريکايي و يوهان بليک جامائيکايي گروه مرگ لقب گرفته است رقابت كرد. رضا قاسمي، ديگر نماينده ايران در دوي 100 متر بود كه در همان مرحله مقدماتي با ركورد 10 ثانيه و 47 صدم ثانيه حذف شد و نتوانست به نيمه‌نهايي برسد. او بعد از كنار رفتن المپيك گفت: «رکوردم خيلي بد است و در سه سال اخير به اين بدي نبودم.»
 
ميدان‌داري واليبال و كشتي در روز دهم
در روز دهم المپيك ريو، نمايندگان كشورمان در رشته‌هاي واليبال و كشتي فرنگي مسابقه مي‌دهند. تيم ملي واليبال كشورمان پس از دو باخت مقابل آرژانتين و لهستان و دو پيروزي مقابل كوبا و مصر، امروز از ساعت 22:30 به مصاف روسيه مي‌رود. پس از مسجل شدن صعود كشورمان به جمع هشت تيم برتر المپيك، مسابقه با روسيه براي تعيين جايگاه ايران براي صعود به مرحله بعد مي‌تواند حائز اهميت باشد. با توجه به اينكه تيم چهارم در يك‌چهارم نهايي با تيم اول گروه ديگر روبه‌رو خواهد شد، پيروزي مقابل روسيه مي‌تواند سومي ايران را قطعي كند تا كار شاگردان لوزانو در يك چهارم نهايي كمي راحت‌تر شود. هرچند رويارويي با هر يك از حريفاني مانند فرانسه، ايتاليا، امريكا و برزيل در مرحله بعد، كار سختي مي‌تواند باشد. لوزانو درباره مسابقه امروز با روسيه گفت: «مي‌توانيم با نتيجه خوب در بازي مقابل روسيه به خودباوري برسيم و همچنين طبق نتيجه بازي قرعه بهتري در مراحل بعد داشته باشيم.» علاوه بر واليبال، امروز در كشتي فرنگي هم دو نماينده كشورمان يعني حبيب‌الله اخلاقي در 85 كيلوگرم و بشير باباجان زاده در 130 كيلوگرم روي تشك مي‌روند. اخلاقي دو برنز جهان و طلاي بازي‌هاي آسيايي و تجربه المپيك لندن را در كارنامه‌اش دارد و باباجان‌زاده دارنده برنز جهان كه المپيك لندن هفتم شد، در ريو به دنبال كسب نتيجه‌اي بهتر است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن