تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798443628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست ديه براي نجات قاتل قديمي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مردي كه از 23 سال قبل به اتهام قتل دوست دوران سربازي‌اش در زندان به سر مي‌برد، براي نجات از مجازات قصاص به يك سوم ديه محتاج است.

به گزارش جوان، شامگاه دوازدهم تيرماه سال 1372 بود كه كاركنان بيمارستان اميرالمؤمنين در تهران مرگ مشكوك پسر جواني را به مأموران پليس خبر دادند. لحظاتي بعد تيمي از مأموران پليس در بيمارستان به تحقيق پرداختند. نخستين بررسي‌ها نشان داد پسر فوت شده سرباز وظيفه بوده است كه شب حادثه يكي از دوستانش به نام سيروس او را در حالي كه بيهوش بوده به بيمارستان منتقل كرده است.

سيروس در بازجويي‌ها گفت: فرهاد سرباز بود اما هر چند وقت يك بار از سربازي فرار مي‌كرد و به خانه مجردي من مي‌آمد. شب حادثه با لباس سربازي در حالي كه حالش خراب بود به خانه من آمد. فرهاد حتي توان باز كردن بند كفش‌هايش را نداشت به همين دليل من بند كفش هايش را باز كردم كه دقايقي بعد ناگهان از هوش رفت. من از همسايه‌ها كمك خواستم اما هيچ كسي مرا كمك نكرد تا اينكه ساعتي بعد او را به بيمارستان رساندم.

در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت پزشكي قانوني علت مرگ فرهاد را خفگي با طناب اعلام كرد. با مشخص شدن علت مرگ فرهاد، پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي براي بررسي وارد عمل شدند. تيم جنايي دوباره سيروس را بازداشت کرد و مورد بازجويي قرار داد. متهم اين بار ادعاي تازه‌اي را مطرح كرد و گفت: فرهاد معتاد به مواد مخدر بود به همين دليل چند بار از محل خدمتش فرار كرده بود.

شب حادثه من و يكي از دوستانم به نام شهاب در خانه‌ام بوديم كه فرهاد پيش ما آمد. او حال خوبي نداشت و وقتي ديد شهاب مواد مصرف مي‌كند شروع به تزريق هروئين كرد كه ناگهان از هوش رفت. در حالي كه متهم با تناقض‌گويي قصد فريب مأموران را داشت تيم جنايي وي را مورد بازجويي تخصصي قرار داد تا اينكه متهم به قتل فرهاد اعتراف كرد.
وي گفت: مدتي بود با فرهاد اختلاف داشتم.

شب حادثه وقتي به خانه من آمد شروع به تزريق مواد كرد كه طنابی آبي از كمد برداشتم و به دور گردنش انداختم و او را خفه كردم.
متهم پس از تحقيقات تكميلي در شعبه 1608 دادگاه جنايي تهران محاكمه شد.

وی در جلسه دادگاه قتل را انكار كرد و مدعي شد اصلاً طنابي در خانه نداشته است و به خاطر فشارهاي مأمور بازجو به دروغ اعتراف به قتل كرده است. وي گفت: فرهاد سابقه خودكشي داشت. شب حادثه هم در پادگان دست به خودكشي زده بود اما دوستانش نجاتش دادند و وقتي به خانه من آمد هنگام تزريق بيهوش شد.

پس از اين اعتراف هيئت قضايي وي را به پرداخت ديه محكوم كرد. رأي دادگاه در ديوان عالي نقض شد و براي بررسي به شعبه 1156 دادگاه فرستاده شد. هيئت قضايي شعبه 1156 پس از شنيدن دفاعيات متهم و بررسي نظريه پزشكي قانوني متهم را به قصاص محكوم كرد.

پس از تأیید رأی در دیوان عالی کشور پرونده متهم براي سير مراحل قانوني حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي فرستاده شد ‌تا اینکه  پدر مقتول به دادسرا رفت و متهم را بدون هيچ چشمداشتي بخشيد اما مادر مقتول همچنان درخواست قصاص داد.

در حالي كه متهم از 23 سال قبل در زندان به سر مي‌برد، مادر مقتول به دادسراي جنايي رفت و اعلام كرد چنانچه متهم يك سوم ديه را پرداخت كند، رضايت مي‌دهد. در چنين شرايطي قاضي دشتبان سرپرست اجراي احكام دادسراي جنايي تهران از خيران و شهروندان خواست براي كمك به پرداخت ديه اين زنداني قديمي به دادسراي جنايي مراجعه كنند. 


۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن