تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806614729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزگار سپری‌ شده روپیه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
روزگار سپری‌ شده روپیه




شرکت هندی آبان آفشور اعلام کرد دریافت طلب‌‎های خود از ایران را آغاز کرده و امیدوار است به زودی همه ۲۸۰ میلیون دلار طلب خود از ایران را وصول کند. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری بیزینس استاندارد، با کاهش تحریم‌‍‌ها علیه ایران، شرکت هندی گفته که دریافت طلب‌های خود از ایران را آغاز کرده و امیدوار است ۲۸۰ میلیون دلار طلب خود را وصول کند.





روزنامه آرمان: شرکت هندی آبان آفشور اعلام کرد دریافت طلب‌‎های خود از ایران را آغاز کرده و امیدوار است به زودی همه ۲۸۰ میلیون دلار طلب خود از ایران را وصول کند. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری بیزینس استاندارد، با کاهش تحریم‌‍‌ها علیه ایران، شرکت هندی گفته که دریافت طلب‌های خود از ایران را آغاز کرده و امیدوار است ۲۸۰ میلیون دلار طلب خود را وصول کند.

هرچند هنوز کانال های بانکی همکاری با ایران به طور کامل گشایش نیافته، اما به گفته مقامات این شرکت نشانه های خوبی از گشایش کانال های بانکی در آینده نزدیک مشاهده می‌شود. شرکت آبان آفشور در زمینه ارائه خدمات حفاری و ارائه خدمات پشتیبانی به شرکت های فعال در زمینه تولید و اکتشاف نفت در فراساحل فعالیت دارد. معاون رئیس شرکت آفشور گفت: طلب شرکت از ایران ۲۸۰ میلیون دلار بوده است. او ادامه داد که همانطور که می‌دانید تحریم‌ها به کندی در در حال کاهش است، بنابراین به دنبال دریافت بدهی‌هایمان از ایران کرده‌ایم.

 در فاصله ماه آوریل تاکنون، ما حدود ۴۵ میلیون دلار دریافت کرده‌ایم. هرچند کانال‌های بانکی هنوز به طور کامل گشایش نیافته‌اند، اما نشانه خوبی دیده می‌شود از اینکه وضعیت در ماه‌های آینده بهبود پیدا می‌کند. او گفت: شرکت آبان حدود ۱۵ درصد از طلب خود را در طی یک ماه و نیم وصول کرده است. این شرکت شروع به مذاکره با دولت ایران کرده تا بتواند با انعقاد قراردادهای بیشتر سکوهای نفتی خود را به آب‌های ایران ارسال دارد.

شرکت آبان با شرکت های مختلف ایرانی از جمله چند شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران که مشتری آبان بوده‌اند در حال مذاکره است. از زمانی که این شرکت قراردادهای خود را با طرف های ایرانی در زمینه دیپ دریلر دو و دیپ دریلر چهار به اتمام رسانده، هیچ پروژه دیگری را در ایران در اختیار نداشته است. اما پس از مذاکرات اخیر، شرکت آبان آفشور مجددا این سکوها را برقرار کرده است. پیشتر شرکت آبان آفشور اعلام کرده بود که لغو تحریم‌های ایران، این امکان را به این شرکت می‌دهد تا سکوهای نفتی خود را به آب‌های این کشور ارسال کند و حق‌العمل بیمه ای را افزایش دهد. اگر هزینه بیمه که حدود ۹ درصد از هزینه‌های جاری قرارداد است کاهش یابد، به شرکت کمک می‌کند تا سود خود را افزایش دهد. همچنین انتظار می‌رود لغو تحریم‌های ایران تقاضای جهانی برای سکوهای جک آپ را افزایش دهد.

لغو امتیازهای فروش نفت ایران به هند

 یک مقام مسئول با تشریح لغو برخی از امتیازهای فروش نفت ایران به هند، گفت که بانک مرکزی ایران به پالایشگاه‌های هند اعلام کرده نفت را صرفا با ارز یورو می‌فروشد. سیدمحسن قمصری درباره اظهار نظر برخی از مقامات هند مبنی بر لغو امتیازهای فروش نفت خام ایران به پالایشگاه‌های هندی اظهار داشت: بانک مرکزی مسئولیت اصلی وصول مطالبات حاصل از فروش نفت خام ایران به پالایشگاه‌های مختلف از جمله مشتریان هندی را بر عهده دارد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه بانک مرکزی ایران اخیرا با انجام مکاتباتی با پالایشگاه‌های هند خواستار دریافت یورو به جای روپیه در قبال صادرات نفت خام به این کشور شده است، تصریح کرد که این تصمیم بانک مرکزی بوده و شرکت نفت مسئولیتی در قبال ارز دریافتی حاصل از فروش و صادرات نفت خام ندارد. او در پاسخ به این پرسش مهر که آیا ارز روپیه از معاملات نفتی ایران با نامه جدید بانک مرکزی حذف شده است، تاکید کرد: بانک مرکزی براساس سیاست‌های خود تصمیم می‌گیرد که نفت خام را با چه ارزی دریافت کند که هم اکنون برای دریافت پول نفت از پالایشگاه‌های هندی به دنبال دریافت یورو به جای روپیه است. این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه در دوران تحریم هزینه انتقال نفت خام به برخی از پالایشگاه‌های هندی بر عهده شرکت ملی نفت ایران براساس قراردادهای سی. آی. اف بوده است، اظهار داشت: بر این اساس اخیرا قراردادها به تیپ فوب تغییر کرده و هزینه حمل نفت خام برای برخی از پالایشگاه‌ها بر عهده خریدار است.

قمصری با اشاره به توافق‌های انجام شده با برخی از پالایشگاه‌های هند همچون ریلانس، اسار، مانگلور و هند پترولیوم برای افزایش فروش نفت خام، تاکید کرد: در دوره پساتحریم حجم فروش و صادرات نفت خام ایران به چند کشور از جمله کره جنوبی و هند با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. او در پاسخ به پرسشی درباره میزان افزایش فروش و صادرات نفت خام ایران به پالایشگاه‌های هندی توضیح داد: در شرایط فعلی نمی‌توان عدد دقیقی را درباره حجم افزایش صادرات نفت خام عنوان کرد اما در مجموع میزان فروش نفت به پالایشگران هندی حدود ۲۰ درصد نسبت به دوره تحریم افزایش یافته است.

با فروکش کردن برخی از محدودیت‌های پیش روی صادرات نفت ایران و افزایش حجم صادرات نفت و میعانات گازی به حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز، ایران برخی از امتیازات فروش نفت به پالایشگاه‌های هندی در دوران تحریم را لغو کرده است. یکی از شروط جدید فروش نفت خام ایران به هند، گنجاندن قراردادهای فوب و تامین کشتی انتقال نفت بر عهده خریدار بوده و این درحالی است که طبق قراردادهای سی آی اف که در دوران تحریم از سوی ایران پذیرفته شده بود، هزینه انتقال به عهده فروشنده یعنی ایران بوده است.







تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن