تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798448249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگزاران مراقب دزد سر گردنه در برجام باشند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارگزاران مراقب "دزد سر گردنه" در "برجام" باشند
استکبار ستیزی در صنعت هسته‌ای ، نقش مجلس دهم در ساز و کار پیاده‌سازی برجام، موضوع تحریم دلار و ... از جمله مهمترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بودند.
به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "حضرت آیت الله خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار با کارگزاران نکات مهمی را درباره غنی سازی 20 درصد ، مقابله با استکبار، ساز و کار پس گرفتن پول های بلوکه شده و ... مطرح فرمودند.

نکات مهم معظم له با توجه به اینکه  "مجلس دهم"  در آغاز راه است بسیار راه گشا خواهد بود و این موضوع می تواند ، در پیاده کردن هر چه بهتر برجام و به خصوص در موضوع پول های بلوکه شده و زنجیره سانتریفیوژ ها موثر باشد.



***بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  با اشاره به تأثیر محسوس صنعت هسته ای در مصونیت بخشی و افزایش امنیت کشور تأکید کردند: قابلیتهای این صنعت، نیروی انسانی توانای آن و امکان رسیدن آن به وضعیت قبلی باید مورد مراقبت قرار گیرد و حفظ شود.



از ایستادگی دربرابر عهدشکنی آمریکا تا لزوم انتقال پول های بلوکه شده به داخل کشور




رهبر انقلاب افزودند: خوشبختانه قابلیت بازگشت به وضع قبلی حفظ شده و ما می توانیم در شرایطی که لازم بدانیم، با سانتریفیوژهای نسل جدید در کمتر از یکسال و نیم به صد هزار سو دست یابیم، بنابراین طرف مقابل خیال نکند که دست ما بسته است. حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر مقابله جدی با هرگونه کارشکنی امریکا خطاب به مسئولان تأکید کردند: حق گرفتنی است آن هم از گرگی مثل امریکا که باید حق را از دهانش بیرون کشید.

رهبر انقلاب با ابراز خرسندی از سخنان رئیس جمهور و وزیر خارجه مبنی بر مقابله با مانع تراشی های امریکا خاطرنشان کردند: برای مقابله با جفاها و اقدامات طرف مقابل باید توانایی های خود را حفظ کنیم.

ایشان دستیابی ایران به غنی سازی ۲۰ درصد و ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته را عوامل اصلی قبول برخی تعهدات از جانب امریکا دانستند و تأکید کردند: اگر اقتدار علمی و فناوری ایران نبود امریکایی ها قطعاً همین وضع فعلی را هم قبول نمی کردند بنابراین باید این اقتدار هرچه بیشتر افزایش یابد.  رهبر انقلاب در آخرین نکته بخش هسته ای سخنان خود در جمع مسئولان و کارگزاران نظام گفتند:از هیأت نظارت بر اجرای برجام توقع داریم با دقت و مراقبت افزونتر در هر نقطه ای که طرف مقابل بد عمل می کند یا به فکر خیانت است بایستد و از منافع ملت دفاع نماید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، سخنان اخیر یک مقام مسئول امریکایی را مبنی بر اینکه «ما نمی‌گذاریم ایران راحت باشد»، نمونه‌ای از همین رفتار دوگانه دانستند و گفتند: طرف امریکایی این گناه و تخلف بزرگ را در مانع تراشی برای تعامل بانکهای خارجی با ایران انجام داده و کسی نباید کار امریکایی‌ها را توجیه کند.

"بیمه نفتکشها" موضوع مهم دیگری بود که رهبر انقلاب، جزئیاتی از تخلف و بدعهدی امریکا در خصوص آن را بیان و خاطرنشان کردند: البته آنها در سقف محدودی این بیمه را قبول کرده‌اند اما ساختارهای بزرگ بیمه وارد این موضوع نمی شوند زیرا امریکایی‌ها در آن ساختارها و عضو هستند و مانع تراشی می کنند.  ایشان با اشاره به انجام کامل تعهدات جمهوری اسلامی افزودند: ما پیش‌پرداختها و تعهدات خود را پی در پی انجام دادیم و غنی‌سازی ۲۰ درصد، فردو و اراک را تعطیل کردیم، اما طرف مقابل همچنان متوقع است.



از ایستادگی دربرابر عهدشکنی آمریکا تا لزوم انتقال پول های بلوکه شده به داخل کشور




حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تأکید کردند: توقعات طرف مقابل را در زمینه «الیاف کربنِ دارای کاربرد در ساخت سانتریفیوژها» و در خصوص «اندازه‌گیری ۳۰۰ کیلو مواد هسته‌ای» مطلقاً قبول نکنید و زیر بار آنها نروید. رهبر انقلاب، با اشاره به پولهای بلوکه شده کشورمان در خارج گفتند: امروز دسترسی به درآمدهای نفتی کشور کاری دشوار و هزینه‌دار است و پولهایی هم که در بانکهای دیگر کشورها داریم، هنوز به جمهوری اسلامی برنگشته است؛ چرا که این پولها به دلار است و انتقال آنها به دلیل دشمنی و بدعهدی امریکا قفل شده است. حضرت آیت الله خامنه ای، در ادامه سخنانشان صنعت هسته ای را صنعتی راهبردی خواند که باید بدون لطمه باقی بماند و توسعه یابد.

اولین نکته ای که در سخنان معظم له دیده می شد این است که حق گرفتنی است؛ سوال اینجاست که چه چیزهایی در برجام جزء حقوق ملت ایران به شمار می آید؟ از جمله حقوق ملت ایران در برجام می توان به حق ایجاد کریدور تجارت با کشورهای جهان ، فروش نفت خام به میزان بیش از  2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز، پس گرفتن اموال بلوکه شده بر اساس معاهدات برجام  و ... است.

نکته دومی که درباره گرفتن حق باید آن را مطرح کرد پیگیری جدی موضوع 2 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران است که برخی از آن به عنوان "سرقت اموال جمهوری اسلامی ایران" و عده ای با عنوان "دزدی سر گردنه " یاد می کنند که باید بررسی شود.

نکته سومی که در سخنان معظم له دیده می شود ؛ باید مراقب باشیم تا در تعاملات با آمریکا دچار اشتباه محاسباتی نشویم و اینکه می توان  اشتباه محاسباتی نکرد را می توان از بیانات روز 14 خرداد مقام معظم رهبری استخراج کرد که "توهم توطئه" خود یک توطئه  است و باید این نکته مهم را مد نظر داشت.


**رهبر معظم انقلاب از مجلس دهم انتظار دارند که در موضوع برجام و پول های بلوکه شده ایران و بدعهدی دشمن مراقبت جدی داشته باشند

نکته مهم دیگری که در بیانات مهم رهبری وجود دارد اینکه ؛ معظم له از مجلس دهم انتظار دارند که در موضوع برجام و پول های بلوکه شده جمهوری اسلامی و بدعهدی دشمن مراقبت جدی داشته باشند. آمریکا همواره در 37 سال اخیر نشان داده که قابل اعتماد نیست و این موضوع را در مذاکرات سال های 2001 تا 2005 و پس از آن به خوبی بروز داده است.



از ایستادگی دربرابر عهدشکنی آمریکا تا لزوم انتقال پول های بلوکه شده به داخل کشور




لذا کمیته نظارت بر برجام طبق نظر رهبری باید مراقب باشد تا دشمن درباره پول های بلوکه شده ایران در خارج از کشور به بهانه واهی تروریسم تصمیمات جدیدی نگیرد. برخی صاحبنظران معتقدند که آمریکا به دنبال بالا کشیدن بیش از 50 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران به بهانه های مختلف همچون حمایت از تروریسم و انفجارها و بمب گذاری ها و ... است.

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند تحریم دلاری جمهوری اسلامی ایران است. رهبر انقلاب اسلامی درباره تحریم دلاری اعتقاد دارند؛ دشمن عهد شکن به دنبال سوء استفاده از تحریم های داخلی ایالات متحده  برای نگهداشتن تحریم ها است و در این زمینه نکته  "برجام خلل و فرجی دارد" را مطرح فرمودند و یکی از خلل و فرج برجام "تحریم دلاری" است.

به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی باید به طرف آمریکایی درباره تحریم دلار فشار بیاورد ؛ چرا که در صورت رفع نشدن تحریم دلاری همچنان موضوع رفع تحریم ها به نحوی "کان لم یکن" تلقی می شود و این موضوع باید پیگیری گردد.

درباره بیمه نفت کش ها آمریکا به عنوان یک قدرت در بخش اقتصادی جهان به شرکت های اروپایی فشار می آورد که همکاری مثبت با جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند و به نظر می رسد کمیته نظارت بر برجام ، مجلس دهم  و دستگاه دیپلماسی  در این زمینه باید وارد عمل شود و نکات را بررسی کند.

در مجموع در یک نگاه کلی می توان نکات بیانات رهبر معظم انقلاب را در محور های استکبار ستیزی در صنعت هسته ای ، توجه به موضوع درآمد نفتی و بیمه نفت کش ها ، ساز و کار پیاده سازی برجام با تاکید بر انجام رفتار متوازن و گام به گام ، پیگیری کمیته نظارت بر برجام درباره موضوعاتی همچون دارایی های بلوکه شده ایران و موارد بدعهدی آمریکا، حضور نقش مجلس دهم در سازو کار پیاده سازی برجام، موضوع تحریم دلار و ... اشاره کرد.

در موضوع زنجیره سانتیریفیوژها و الیاف کربن هم، معظم له توصیه مهمی داشتند. ایشان فرمودند: توقعات طرف مقابل را در زمینه «الیاف کربنِ دارای کاربرد در ساخت سانتریفیوژها» و در خصوص «اندازه‌گیری ۳۰۰ کیلو مواد هسته‌ای» مطلقاً قبول نکنید و زیر بار آنها نروید.

گزارش از محمد زرچینی





۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن