تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798913672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جان کربی: حضور نظامی‌ آمریکا در خاورمیانه ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جان کربی: حضور نظامی‌ آمریکا در خاورمیانه ادامه دارد
روز نو : معاون وزیر خارجه آمریکا با بیان این که واشنگتن خاورمیانه را رها نکرده و به حضور نظامی‌اش در منطقه ادامه می‌دهد گفت: از پیشنهاد عربستان برای دخالت زمینی در سوریه استقبال می‌کنیم.
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

 جان کربی، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور روابط عمومی و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگویی طولانی با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در پاسخ به سوالی در مورد حملات هوایی روسیه که ادعا شده غیرنظامیان و مخالفان "میانه‌رو" را هدف قرار می‌دهد، گفت: ما در مورد نگرانی‌مان دراین خصوص بسیار شفاف صحبت کرده‌ایم و گفته‌ایم که روسیه و نظام اسد باید بین "تروریست‌ها" و سوری‌ها تفاوت قائل شوند. قرار دادن تمامی گروه‌های "مخالف" در لیست تروریستی از جمله هزاران غیرنظامی که همچنان در معرض حملات هستند، تنها به محبوبیت تروریست‌هایی می‌انجامد که ما بسیارتلاش می‌کنیم آنها را شکست دهیم.
 
وی مدعی شد: "متاسفانه اقدامات نظام سوریه در طول سال‌های اخیر جز به محبوبیت گروه‌های تروریستی نینجامیده است!" ما در حال حاضر از نزدیک با روسیه در تلاش هستیم تا مکانیزم اجرایی بهتری را برای توافق بر سر توقف حملات و تضمین هدف قرار گرفتن طرف‌های که شامل این توافق نمی‌شوند، تدوین کنیم. ما به تماس با گروه‌های مخالف نیز که طرفی در این توافق هستند، ادامه می‌دهیم تا نسبت به پایبندی آنها به آتش بس و ایجاد محیط مناسبی برای انتقال سیاسی اطمینان حاصل کنیم.
 
آتش‌بس  
 
وی در مورد آتش‌بس در سوریه گفت: علی رغم شکننده بودن آتش‌بس سوریه،  ما همچنان معتقدیم که این توافق می‌تواند شرایطی را برای پیشبرد مذاکرات به سمت انتقال سیاسی در سوریه ایجاد کند. به همین دلیل به اعمال فشار برای پایبندی کامل به توافق در سراسر کشور ادامه می‌دهیم و از نظام اسد می‌خواهیم تا حملات خود را متوقف کند.
 
کردهای سوریه
 
کربی در مورد دیدارهای مقامات آمریکایی با مسئولان کرد و تمایل کردها برای جدا شدن از سوریه گفت: ما تلاش می‌کنیم تا سوریه یکپارچه باقی بماند که در آن تمامیت این کشور و نهادهای دولت حفظ شود و دولت سکولاری داشته باشد که در آن تمامی طائفه‌ها و طرف‌های ذی‌ربط حضور داشته باشند و تغییری در این موضع ما رخ نمی‌دهد. در جنگمان علیه داعش ما با تعدادی از گروه‌ها در مناطق بسیاری از سوریه تعامل داریم که برخی از این گروه‌ها کارآمدی بسیاری را علیه داعش نشان داده‌اند.
 
مداخله عربستان در سوریه
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد پیشنهاد عربستان مبنی بر مداخله زمینی در سوریه برای "مقابله با داعش" و مخالفت آمریکا با این امر تصریح کرد: همزمان با تمایل آمریکا برای تسریع در عملیات بین المللی برای شکست دادن داعش، عربستان آمادگی خود را برای تلاش‌های بیشتر جهت "مبارزه با داعش" ابراز کرده است. عربستان آمادگی خود را نیز برای رهبری تلاش‌های کشورهای مسلمان نشان داده است و ما این تلاش‌ها را ارج می‌نهیم و به آنها ترغیب می‌کنیم. اما نباید فراموش کنیم که یک عامل اصلی در حفظ موفقیت‌ها علیه داعش وجود دارد که عبارت از تکیه کردن به نیروهای محلی و مشخصا نروهای سوری در اینجا است و ائتلاف بین المللی به این تلاش پایبند است.
 
لیبی
 
این مقام آمریکایی در مورد صحبت‌هایی پیرامون وجود یک نیت بین المللی برای مداخله نظامی در لیبی و اینکه مخالفت آمریکا باعث تاخیر در این مداخله شده است، گفت: ما تلاش‌های دولت توافق ملی برای تحقق ثبات و امنیت و خدمت رسانی به مردم لیبی را تایید میکنیم. ما آماده هستیم درخواست‌های دولت لیبی برای آموزش و مجهز کردن نیروهای گارد ریاست جمهوری را برآورده کنیم. من مجددا بر اهمیت تلاش نیروهای محلی تاکید می‌کنم. ما کاملا از دولت توافق ملی برای مبارزه با داعش حمایت می‌کنیم و از درخواست دولت لیبی برای رفع تحریم‌های تسلیحاتی در رویارویی با گروه‌های تروریستی پشتیبانی خواهیم کرد. ما نیروهای ارتش لیبی و نیروهای امنیتی را ترغیب می‌کنیم تا در چارچوب فرماندهی واحدی قرار بگیرند. ما همچنین آماده هستیم تا هیات دیپلماتیک خود را در طرابلس در سریع‌ترین زمان ممکن در صورتی که شرایط امنیتی اجازه این کار را بدهد، بگشاییم.
 
تونس
 
کربی درمورد روابط آمریکا با تونس نیز گفت: تونسی‌ها انتقال مسالمت آمیز قدرت از یک دولت انتقالی به دولت ائتلافی منتخب را رقم زدند. ما به تونسی‌ها برای اجرایی شدن وعده‌های انقلاب از طریق بهبود زندگی روزانه تونسی‌ها کمک می‌کنیم. ما همکاری امنیتی‌مان را نیز عمیق می‌سازیم. همکاری ما با تونس در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. ما تلاش می‌کنیم کمک‌های امنیتی‌مان را دو چندان کنیم.

منبع: ایسنا


تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن