تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804788041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خداوند دستور داده از درختان محافظت کنید


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در کارگاه آموزشی جشنواره سبز مطرح شد: خداوند دستور داده از درختان محافظت کنید یک کارشناسان محیط زیست آلمانی، با اشاره به اینکه در واقع در اروپا ما جنگل های مصنوعی داریم در حالی در ایران جنگل هایی با ساختار طبیعی وجود دارد، گفت: به گفته آیت الله نومفیدی به ما از طرف خداوند دستور داده شده تا از درختان حفاظت کنیم.
۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ساعت 14:08

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، پرفسور هانس کناپ از کارشناسان محیط زیست کشور آلمان در کارگاه آموزشی جشنواره بین المللی فیلم سبز درباره اهمیت توجه به محیط زیست، اظهار داشت: از جشنواره بین المللی فیلم سبز بابت دعوت از بنده تشکر می کنم و بسیار خوشحالم که این جشنواره بعد ازده سال دوباره بازگشایی شد.
وی با اشاره به اینکه فیلمسازان مسئول این هستند که ارتباط بین مردم و طبیعت را باز کنند، افزود: در روز گذشته ما شاهد هنرهای بصری بودیم که چشم انسان ها را نسبت به مسائلی که در طبیعت وجود دارد باز می کرد. آنها باید وجدان عمومی را بیدار کنند تا دل مردم را نسبت به طبیعت نرم تر کنند.
کناپ جنگل ها را نقطه قوت حکومت های قبلی ایران معرفی کرد و با نشان دادن عکس هایی از پرسپولیس و اصفهان پایتخت های گذشته ایران، گفت: همانطور که می بینید پرسپولیس در منطقه جنگلی واقع شده و شهر اصفهان هم روی زاینده رود ساخته شده است.
این کارشناس محیط زیست ایران را سرزمین خشکی که آب زیاد یا حتی جنگل های بسیاری ندارد، دانست و افزود: مشکلات زیست محیطی که همه جهان را تحت تاثیر خود قرار دادند را می توان به دو بخش کمبود آب و از بین رفتن جنگل ها تقسیم کرد.
کناپ همچنین با اشاره به این که 24 سال مسئول آکادمی بوده که وظیفه اش نگه داری و مواظبت از طبیعت است، توضیح داد: دولت کشور من از این موسسه حمایت می کند و ما نه تنها با همکارانمان در آلمان بلکه با تمام کسانی که در تمام مناطق دنیا همکار ما هستند در ارتباط هستیم. این موسسه بین جنگل قدیمی و محافظت شده ای در آلمان واقع شده است.
وی افزود: ما سمینارها و نشست های تخصصی در همه جای دنیا برگزار کرده ایم و تجربه های بسیاری در این زمینه در مناطق مختلف اروپا و خاورمیانه تاکنون داشته ایم. تخصص اصلی من جنگل ها هستند و من چندی پیش به عنوان یکی از کاندیدهای ماندگاری جنگل ها انتخاب شدم.
این کارشناس محیط زیست به سابقه آشنایی خودش با ایران که به بیش از 18 سال پیش برمی گردد اشاره کرد و گفت: من اولین بار به دعوت آقای رکنر برای درست کردن نقشه های پراکندگی درختان به کشور ایران آمدم و این اولین ارتباط جدی من با ایران بود. در آن موقع من در شرق آلمان زندگی می کردم که مثل یک قفس کوچک بود و برای من دور از باور بود که فرصتی داشته باشم تا  به اینجا بیایم.
وی که در این سفر از جنگل های کاسپین مازندران دیدن کرده بود، افزود: ما می توانیم بدون نفت و روغن زندگی کنیم اما بدون آب هیچ زندگی امکان پذیر نیست. رشته کوه های البرز و زاگرس مهم ترین منابع آبی ایران هستند و جنگل ها  رابطه نزدیکی با آب دارند.
پرفسور کناپ استفاده از آب در بناهای قدیمی ایران را مساله مهمی دانست و عنوان کرد: سیستم غناتی که در ایران وجود دارد بسیار شگفت انگیز است و این نشان می دهد که مدیریت آب در ایران در سطح بالایی قرار دارد.
وی جنگل ها را ثروت طبیعی انسان دانست و توضیح داد: در سال 1998 آیت الله نومفیدی از ما دعوت کرد تا به ایران بیاییم. او که سفری به اتریش کرده بود از ما پرسید چرا شما در اروپا جنگل واقعی ندارید؟ ما در وهله اول متوجه صحبت او نمی شدیم اما بعد از این که فکر کردیم فهمیدیم منظور او چیست. در واقع در اروپا ما جنگل های مصنوعی داریم که خودمان با کاشت درخت آنها را به وجود آوردیم. در حالی در ایران جنگل هایی با ساختار طبیعی وجود دارد.
پرفسور کناپ افزود: آیت الله نومفیدی به ما گفت که به ما از طرف خداوند دستور داده شده تا از درختان حفاظت کنیم.
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبزاز  24 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 31 اردیبهشت ماه در تهران و تمام مراکز استان ها ادامه خواهد داشت. سینما فلسطین ، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز نمایش ددهنده فیلم ها و برنامه های جشنواره در تهران هستند.


 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن