تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802814304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب سه عضو هیات رییسه پیش از آغاز انتخابات فدراسیون؟!/قحط الرجال فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتخاب سه عضو هیات رییسه پیش از آغاز انتخابات فدراسیون؟!/قحط الرجال فوتبال
می بینیم که سه صندلی از هفت صندلی هیات رییسه فوتبال تنها یک طالب و متقاضی دارد و پیش از برگزاری انتخابات هفته آینده صاحبش را پیدا کرده و باید بابت چنین انتخابات فشرده ای(!) به برگزارکنندگان آن تبریک گفت.شکل ماهوی قدرت در تشکیلات کنونی فوتبال ایران و باندهایی ریز و درشت ، مانع ورود چهره های سرشناس و تاثیرگذار به آن می شود و اگر بخواهید از بیرون به آن رسوخ کنید حکما باید به یکی از زنجیره های تقسیم قدرت در آن متصل شود. فرمی مافیایی شبیه فیفای بلاتر
کد خبر: ۵۸۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ - 24 April 2016


فهرستی اسامی تاییدصلاحیت شدگان برای رقابت در انتخابات هفته آینده فدراسیون فوتبال امروز از سوی دبیرکل منتشر شد و نخستین و مهمترین واقعیتی که از آن برداشت شد این بود که این انتخابات برخلاف آنچه در ذهن افکارعمومی گنجانده شده، چندان هم رقابتی نیست.


به گزارش تابناک ورزشی، در فهرست منتشر شده از سوی فدراسیون فوتبال، سه نامزد پست هیات رییسه که یک کاندیدای پست نایب رییسی هم در میان آنها به چشم می خورد، بدون رقیب و مزاحم به مجمع می روند تا انتخاب شان تقریبا حتمی باشد. 


این سه نفر شامل محمود شیعی نامزد نماینده مدیران عامل باشگاهها برای حضور در هیات رییسه، عبدالکاظم طالقانی  نامزد نماینده هیأت های فوتبال استان ها برای عضویت در هیأت رئیسه و البته خانم الهه عرب عامری برای نایب رییسی در امور بانوان و عضویت در هیات رییسه هستند که از همین حالا اگر اتفاق خاصی نیفتد صندلی خود را رزرو کرده اند و اعضای مجمع نیز در نشست 18 اردیبهشت گزینه دیگری برای انتخابی غیر از آنها پیش روی خود نمی بینند.


به نظر می رسد ردصلاحیت 14 نفر در مرحله بررسی ها از سوی فدراسیون فوتبال و شخص اسدی در شکل گیری این حیاط خلوت نقش داشته است اما حضور 10 کاندیدا برای پست عضو آزاد هیات رییسه نشان می دهد اکثر کاندیداها از اینکه صندلی مدیریتی فعلی خود را تا پایان دوره 4ساله این فدراسیون حفظ می کنند، شبهه و تردید داشتند و برای فرار از حذف در میانه دوره آتی، ترجیح دادند از پست حقوقی خود استفاده نکرده و برای حفظ منافع شخصی شان در جایی ثبت نام کنند که در صورت انتخاب برکناری یا عزل ، باعث حذف شان نشود! 
بدنیست ابتدا نگاهی مختصر به وضعیت انفرادی این سه کاندیدا داشته باشیم.


الهه عرب عامری/ تنها خانم مدیر فوتبال ایران!
اغلب چهره های سرشناس فوتبال خانم ها در ایران فرزند پدری فوتبالیست یا همسر چهره ای سرشناس در فوتبال ایران بوده اند: آتوسا حجازی فرزند ناصرحجازی اسطوره باشگاه استقلال، مریم ایراندوست دختر نصرت ایراندوست سرمربی و بازیکن قدیمی ملوان، فریده شجاعی همسر منصور پورحیدری ، نیلوفر اردلانی دختر اسماعیل اردلانی مربی باسابقه تیم های مختلف فوتبال در ایران و ...


شاید حالا بتوان دلیل وضع فعلی فوتبال زنان در ایران و سهم بسیار ناچیزشان از بودجه 50-60 میلیاردتومانی فدراسیون (البته بودجه رسمی ) را بیشتر درک کرد. گویا تنها یک خانم خود را در سطح مدیریت در فوتبال کشور می داند که او هم البته از رشته تکواندو(!) به فوتبال کوچانده شده است!  بهرحال برای یک رییس دونده، نایب رییسی از جامعه رزمی در راس مدیریت فدراسیون چندان هم نباید عجیب باشد.


عرب عامری که عنوان دکتر و استاد دانشگاه را با خود یدک می کشد و تحصیلات عالیه اش در رشته رفتار حرکتی بوده است، حدود یکسال پیش و بعد از اصرار وزارت ورزش به برکناری دکترفریده شجاعی از نایب رییسی بانوان ، وارد فدراسیون شد و کمتر در رسانه ها آفتابی می شود تا شاید فقر اطلاعاتش در حوزه تخصصی فوتبال پنهان بماند.


حالا بد نیست بدانید که هر سه نامزد نهایی پست ریاست فوتبال ایران، همین خانم تازه وارد از تکواندو را برای نایب رییسی خود معرفی کرده اند! و البته شاید با توضیحات بالا خودتان حدس بزنید که آیا ممکن است مجمع به همین تک گزینه باقیمانده رای ندهد؟


محمود شیعی/مدیرعامل باشگاه متمول خودروساز اول کشور
شیعی از لحاظ سوابق مدیریتی و شخصی برای جلوس در صندلی هیات رییسه تقریبا چیزی کم ندارد و می شود او را فردی وزین و مناسب برای این پست دانست که در فدراسیون فعلی ابتدا در اختیار علیرضا رحیمی مدیرعامل اسبق سپاهان و پرسپولیس بود که پس از برکناری این چهره پرسابقه فوتبال اصفهان ، فرصت به افشین دبیری مالک متمول باشگاه خصوصی فوتسال دبیری تبریز رسید. وی همچنین عضو و رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز شناخته می شد اما در مدت حضورش در این پست جز مصاحبه به سود کفاشیان و دفاع از حلقه شکل گرفته در فدراسیون، عملکرد قابل ذکری از او دیده نشد. 
صندلی ای که محمد رویانیان مدیرعامل پرهوادارترین باشگاه کشور در انتخابات چهارسال پیش برایش جنگید و البته شکست خورد، حالا هیچ رقابتی را شاهد نیست! نکته عجیب این است که بین اینهمه مدیرعامل مدعی علم گرایی و تخصص در لیگ برتر فوتبال ایران هیچکدام حتی اقدام به نام نویسی هم نکردند و گویا سرشان جایی دیگر و مهمتر گرم است تا مدیرعامل باشگاه دسته اولی پیکان یکه تاز این بخش باشد و شاید بتواند با روابط خود در ایرانخودرو معضب همیشگی اسپانسر برای تیم ملی مملکت را مرتفع سازد.
 از بین مدیرعاملان سرشناس و معروف لیگ برتری تنها سعید عباسی مدیرعامل تراکتورسازی در این انتخابات پا پیش گذاشته که او هم از ترس عزل از مدیرعاملی و ازدست دادن جایگاه فعلی اش، در بخش نامزدهای آزاد ثبت نام کرده است!


کریم طالقانی/ تک وتنها و خوش شانس 
در میان روسای هیات های فوتبال ، طالقانی چهره چندان پرنفوذی محسوب نمی شود و به همین خاطرحتی احتمال اینکه بدون رقیب هم رای اعتماد مجمع را با دو سوم آراء کسب نکند وجود دارد. او که همین هفته اخیر با تصمیمات غیرمنطقی و اصرار ناسنجیده اش برای میزبانی ورزشگاه تختی برای بازی حساس استقلال اهواز و پرسپولیس صدرنشین ، شهر اهواز، استان خوزستان و لیگ برتر ایران را با چالشی امنیتی مواجه کرد، و شانس آورد که این غائله بدون تلفات جانی و تنها با 40-50 سرودست شکسته زیر سنگباران تماشاگران تمام شد، صلاحیت مدیریتی خود را برای حضور در هرم مدیریتی فوتبال کشور همین جا به نمایش گذارد.


مدیران هم تراز طالقانی دراین انتخابات، گویا به ابقا در ریاست فوتبال استان خود چندان مطمئن نبودند . ثبت نام فریدون اصفهانیان رییس هیات فوتبال زنجان، حبیب الله شیرازی رییس هیات فوتبال تهران، حیدر بهاروند رییس هیات فوتبال لرستان و مراد حاج جعفری رییس هیات فوتبال کرمان در پستی غیر از سهمیه هیات های استانی در هیات رییسه می تواند گویای این نگرانی بین این کاندیداها باشد اما هر چه هست گزینه متوسطی چون طالقانی را برای رسیدن به قله تصمیم سازی در فوتبال ایران تنها و بی رقیب گذاشته است مگر اینکه هیات رییسه برخلاف انتظار به او رای نداده و خواستار نماینده ای دیگر در این بخش شود.


با این تفاصیل می بینیم که سه صندلی از هفت صندلی هیات رییسه پیش از برگزاری انتخابات هفته آینده صاحب دارد و باید بابت چنین انتخابات فشرده ای(!) به برگزارکنندگان آن تبریک گفت.


در تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به شیوه جدید ، تنها یکبار مجمع به تک کاندیدای یک بخش رای اعتماد نداده و آن هم در دوره گذشته و در مورد بهروز منتقمی نماینده تحمیلی وزارت ورزش برای نایب رییسی دوم و ریاست سازمان لیگ بود که مجمع با هماهنگی قبلی به او رای اعتماد نداد تا وزیر وقت دولت احمدی نژاد یک شکست خورده محض در جنگ با کفاشیان لقب بگیرد.


در پایان این گزارش تفصیلی باید به یک نکته مهم اشاره کرد که شکل ماهوی تشکیلات کنونی فوتبال در ایران و باندهایی که درون آن بر سر منافع ریز و درشت شکل گرفته مانع ورود افراد و چهره های سرشناس و تاثیرگذار به آن می شود و اگر کسی بخواهد از بیرون به درون آن رسوخ کند حکما باید به یکی از زنجیره های تقسیم قدرت در آن متصل شود. فرمی مافیایی و صعب الورود که حتی در نهادی مثل فیفا هم مشابه آن تا همین سه ماه پیش دیده می شد و دقیقا به همین دلیل با ورود ضربتی نهادهای قضایی بین المللی ، باند بلاتر و شرکایش در فدراسیون جهانی از هم پاشید تا اینفانتینو در بدو ورودش کل تشکیلات جهانی فوتبال را شخم زده و فیفا را با اساسنامه جدید و شفافش زیر و رو کند.


آیا هنوز زمان تغییرات اساسی و ساختاری در اساسنامه پرنقص و پیچیده فدراسیون فوتبال ایران نرسیده است تا چهره هایی قابل تر بدون واهمه از شکست مقابل حلقه های اختاپوسی فوتبال، خود را در معرض رای مجمعی پاک و البته کارشناس در بحث فوتبال قرار دهند؟


مجیدکوهستانی/مدیرمسوول سایت خبری تحلیلی تابناک ورزشی

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن