تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799265633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلگرام و اینستاگرام من تویی تو!/ تا زنده اند قدرشان را بدانیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تلگرام و اینستاگرام من تویی تو!/ تا زنده اند قدرشان را بدانیم
سیزدهم رجب ، افزون بر شادمانی میلاد شهریار خردورزی و عدالت، به ارجمندی مقام پدران و سپاس از مهر گسترده ایشان معطر شده است.


به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ انتخاب ولادت سرسلسله امامت و پدر دو پیشوای الهی، امام حسن و امام حسین(ع) به عنوان روز پدر، حریم و حرمت مقام بلند ایشان و شعفناکی این روز را یادآور می‏شود.


پدرها معمولا کم توقع‌ترین و محکم‌ترین افرادی هستند که هر کدام در ذهن داریم. پدران مثل یک فرشته نجات هستند که ما آنها را کمتر دیده و کمتر حس می‌کنیم. پدرها کوه‌هایي هستند که می‌توان بی‌هیچ دغدغه‌ای به آنها تکیه کرد و برای همیشه مطمئن بود که این تکیه‌گاه امن‌ترین جای دنیاست حتی اگر خسته باشند، حتی اگر سخت باشد برای همیشه می ماند. آنها معمولا مظلوم واقع می‌شوند، با اینکه از روزی که پدر می‌شوند مسئولیتی سنگین روی دوش آنها است و بی آنکه متوجه باشیم همیشه پشت‌مان به آنها گرم است، وقتی پدر داریم هیچ چیزی کم نیست و همه‌چیز سر جای خودش است.


پدر کوه رنج است و معدن گنج ، مظهرایثاراست و وفا، کانون لطف است و صفا، نگاهش نافذ و پر اقتدار، کلامش متین و استوار، وجودش همیشه کوشا و بی قرار و هستی اش پرافتخار، گامهایش پرصلابت، دستهایش توانا و پر سخاوت ، بازوانش قوی و پرقدرت و نگاهش آینه محبت. پدر روشنایی خانه است و نور فروزان کاشانه، پدر دریای محبت است و اقیانوس شفقت، ناخدای دریای طوفانی و غواص اقیانوس مهربانی، پدر امیدبخش زندگی است و مایه سرزندگی، مهرش شهد گل‌های منزل است و لبخندش قرار دل… 


سوختن و ساختن به قیمت هدیه کردن شادی
صحنه زندگی ما با خاطره‏هایی سرشار از گذشت و ایثار، گره خورده است. در اطراف ما، هنرمندانی هستند که عمری پروانه بودن را حتی با شرارت شمع و باغبانی را حتی با تلخی تیغ، عمیق زندگی کرده‏اند. آنان تمام شدن را به بهای ساختن و سوختن را به قیمت شادی بخشیدن اندوخته‏اند. اینکه کسی بتواند تا این حد، بی‏دریغ عشق بورزد و این‏گونه لبریز از سخاوت باشد، معمایی است شگرف با پاسخی آسان؛ قداست واژه‏ای به نام پدر. اوست که می‏تواند بی هیچ چشم‏داشت، این‏گونه چشمه زلال مهربانی باشد و جوهر گران‏مایه وجود را جاری جسم و جان فرزندانش سازد. اوست که می‏تواند این‏گونه ارزان عاطفه ارزانی کند. او بلندتر از ادراک واژه‏ها و فراتر از قامت سپاس‏های ماست.


مژگان نیکنام دکتری روانشناسی در تعریف واژه پدر اظهار داشت: واژه پدر بسیار وسیع و مانند الماس گران‌بهایی است که قیمت گذاری نمی شود. درواقع واژه پدر را نمی شود به چند کلمه و یا حتی یک جمله تفکیک و معنی کرد و باید به جای پیداکردن معنی این واژه، باید او را بیش از پیش درک کرد و با شناخت جایگاهش به درستی و احترام با او رفتار کرد.


نماز ستون دین و پدر ستون خانواده
در فرهنگ اسلام، پدر بودن شأنی مهم و مقامی والاست و ارزش فوق العاده‌ای دارد، در بینش اسلامی پدر، امانت داری است که فرزند به وی سپرده می شود و او در حفظ و شکوفایی این هدیه و امانت الهی می کوشد و با تلاش و مجاهدت‌های بی دریغ خود؛ مانند باغبانی پر مهر و عطوفت به پرورش گلهای هستی‌اش می پردازد. چه مقامی از این بالاتر!


خشنودی پدر محور رضایت الهی است ، پیامبر گرامی اسلام(ص) و پیشوایان معصوم(ع) با توجه به اهمیت مسائل خانواده و ضرورت احترام صحیح افراد به ارکان اصلی خانواده یعنی پدر و مادر، سخنان بسیار تشویق کننده‌ای بیان کردند تا مسائل تربیت صحیح اسلام شکل گرفته و جامعه اسلامی سرشار از فضائل شود، در یکی از این سخنان گوهربار، پیامبر اسلام(ص) فرمودند: "خشنودی خداوند در خرسندی پدر و ناخشنودی خداوند در نارضایتی پدر است". این روایت، بیانگر مقام والای پدر در اسلام بوده و نقش احترام و رضایت پدر را در کسب رضایت الهی بیان می کند.


این دکترای روانشناسی گفت: با توجه به فرهنگ ما که بر اساس کانون خانواده استوار شده است، خانواده برای هرکس مفهوم عمیقی دارد. پدر رکن اصلی خانواده و نقش حمایتی را برعهده دارد. پدر ستون خانواده و کسی است که خانواده بر مبنای او می چرخد. مدیریت چهارچوب خانواده (نگه داشتن چهارچوب‌ها سرجای خود) نیز برعهده پدر و مدیریت فرآیندها بر عهده مادر است.


پشت هر مرد موفق یک زن موفق است
نیکنام با اشاره به ویژگی‌های یک پدر بیان کرد: مسئولیت پذیری، تعهد، آینده نگری، داشتن رفتار هدفمند و توانی برای زنده و امیدوار نگه داشتن خانواده، از جمله موارد مهمی است که فرد به عنوان پدر یک خانواده دارد. پدر، انرژی و حمایت عاطفی را از همسر و بازخورد مثبت رفتار و اعمالش را از فرزندانش می گیرد، بنابراین در این صورت است که او می تواند در کنار  همسر و فرزندان، نقش خود را به درستی ایفا کند.


وی با بیان اینکه تعامل و روابط در خانواده اهمیت زیادی دارد، افزود: از همین باب است که جمله آشنای " پشت هر مرد موفق، زن موفقی است" بر سر زبان‌ها افتاده است. مرد به پشتوانه و دلگرمی همسر خود، رشد می کند و اگر زن نتواند گرما، دلگرمی و انرژی مثبت دهد، درآن صورت مرد سرخورده و ناکام می شود. بنابراین با تعاملات درست است که جایگاه پدر در خانواده، رو به روز شکوفا می شود و اگر این تعامل نباشد، جایگاه پدری برای یک پدر به درستی معنا نمی گیرد.


عاطفه پدرانه کجاست؟
هستند فرزندانی که در تقسیم محبت خود بین مادر و پدرشان، با پر کردن کفه ترازوی مادر از مهر، کفه ترازوی پدر را سبک تر می کنند و وقتی از آنها علت را جویا می شویم معمولا به مادران خود بهای بیشتر می دهند و پدران را کمی نامهربان‌تر، خشن یا تند می خوانند؛ اما واقعا چنین نیست پدری که صبح تا شب برای رفاه و تامین مادی خانواده‌اش دست به هرکاری می زند، نمی تواند تند یا نامهربان‌تر از مادر نسبت به فرزندش باشد.


این دکترای روانشناسی در این خصوص گفت: وقتی کسی چه سهوا و چه عمدا، بیش از حد به وظایفش رسیدگی کند، از نظر طرف مقابل کمرنگ دیده می شود. از همین رو فرزندان، به دلیل اینکه بیشتر وقت خود را با مادر می گذرانند و پدر حضور فیزیکی کمتری برای آنها دارد، نقش پدر برایشان کمرنگ تر است و او را گاهی نامهربانتر از مادر می خوانند. هرچند که دلبستگی مادر و فرزند از بدو تولد، عاطفی و بیشتر است اما این گونه نیست که پدر مهر و عاطفه کمتری به فرزندش داشته باشد. درواقع نوع ابراز محبت مادر با پدر متفاوت است و پدر با تکیه گاه فرزند شدن به او ابراز احساسات می کند و می گوید که در همه حال و همه شرایط (بخصوص شرایط بحرانی فرزند) پشتوانه و حامی فرزندانش است، پس ابراز عاطفه پدر، همان پشتوانه عاطفی بودن او است.


وی ادامه داد: با این نگاه، فرزند متوجه می شود که درست به اندازه مادر، پدر هم مهر و عاطفه به پای فرزندش می ریزد و دیگر از الفاظ تند و خشن بودن پدر یا هرچیز دیگری استفاده نمی کند.


خودتان مهم هستید نه پولتان
این داستان را کم و بیش شنیده‌ایم که پسری با مجموع پول‌ توجیبی‌های خود و گرفتن تنها 10 دلار از پدرش، درنظر داشت که پول یک روز درآمد پدرش را به او بدهد تا یکساعت زودتر از روزهای عادی نزد او به خانه برود و وقتش را باهم سپری کنند.


نیکنام بیان کرد: پدران باید بدانند که خانواده آنها، جز درآمد به خود آنها نیاز دارند هرچند که متاسفانه علاوه بر پدران، امروزه مادران هم با کار زیاد در بیرون، خود را از فرزندشان محروم می کنند، در صورتی که نمی دانند فرزند آنها بیش از مادیات به حضور فیزیکی مادر و پدر احتیاج دارد.


بانو همسرت را بیشتر ببین
مردهای این دوره، جوانی وزندگی کردن رو فراموش کردند...فشار مخارج و مسئولیت زندگی، بی سر وصدا دونه دونه، موهای تیره شان را سفید می کند...، راستی خانما، تا حالا آرزوهای همسرانتان را شنیدید؟، اصلا فکر کردید که چرا این همه هدیه که این روزا رد و بدل می شود، نتوانسته عشق را در جامعه بیشتر کند؟


بانو.... گاهی نگاهی به دستهای همسرت بنداز و به خطوطی که در اطراف چشم ها و پیشونی همسرت دارد عمق می گیرد...


بانو....گاهی عکس‌هایش را از جوانی تا حال کنار هم بچین و باور کن فقط تو جوانیت را در این خانه نذاشتی...


بانو بیا امسال کنار هر هدیه ای که برای همسرت تهیه کردی، در یک برگ کاغذ حداقل، بیست ویژگی همسرت را یادداشت کن و از او بخاطر این ویژگی‌ها تشکر کن...(با هدیه تقدیمش کن)
روز پدر روز قدردانی از تلاش‌های پدر و روز توجه به زحمت‌های طاقت فرسای اوست ، روزی که برای فرزندان فرصت مناسبی ایجاد می کند تا با حضور در کنار پدران و تبریک این روز اعلام محبتی دوباره کرده و با بوسه ای بر دستان پدر و نگاهی همراه با عشق و محبت به او صمیمانه ترین پیامهای دوستی را از اعماق وجود، عیان سازند که : دوستت دارم…


گزارش از محیامعصومی





۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن