تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804130253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای که دامن‌گیرمسی، پوتین و پلاتینی شد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ماجرای که دامن‌گیرمسی، پوتین و پلاتینی شد
ماجرای که دامن‌گیرمسی، پوتین و پلاتینی شد دادستانی پاناما موارد مطرح شده علیه مسی، پوتین، زامورانو را فراتر از حد اتهام توصیف کرده و نام‌بردگان را مجرم قطعی می‌داند.


به گزارش فرهنگ نیوز، فساد مالی و اخلاقی در فیفا تمام نشده و هنوز هم اخباری از فساد حتی در قلب کمیته اخلاقی به گوش می‌رسد. روزی نیست که یکی از رسانه‌های اروپایی دل به دریا نزند و افشاگری نکند، در همین حال ستارگان دنیای فوتبال هم داستان با سیاست‌مداران دست به فرار مالیاتی، پول‌شویی و حتی نشر اکاذیب و تهمت در رسانه‌های وابسته به دولت‌های مختلف زده و از لو رفتن ردپای کثیف خود در رفتارهای غیر اخلاقی در اقتصاد و سیاست و ورزش شرم نمی‌کنند.اسناد یک شرکت بین المللی در پاناما از سوی رسانه‌های این کشور فاش شده و نشان از همدستی پلاتینی، زامورانو، لیونل مسی، مقامات بارسلونا، شهردار چند شهر مهم در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه همچنین پوتین، پادشاه عربستان، مقاماتی از قطر، حاکم ابوظبی امارات و «احمد عثمان» رئیس جمهور سابق سودان دارد.


شرکت حقوقی «موساک فونسکا» در پاناما یکی از مهمترین شرکت‌ها در زمینه مدیریت شرکت‌های برون مرزی (Offshore) در بیش از 35 کشور جهان است. این شرکت‌ها معمولا پوششی برای فرار مالیاتی هستند و صاحبان واقعی آنها هم مشخص نیستند. در میان بخش عظیمی از این اطلاعات اسامی افراد مشهوری اعم از سیاستمداران، ورزشکاران، دلالان اسلحه، جاسوسان و حتی ورزشکاران به چشم می‌خورد.بر این اساس بیش از 200 هزار شرکت تاسیس شده‌اند که افراد مشهور برای فعالیت‌های مالی خود از آنها استفاده می‌کردند.برخی از دوستان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه،‌«لیونل مسی» ستاره فوتبال، «سرگئی رولدوگین» نوازنده مشهور ویولون، «زیگموندور گونلاگسون» نخست وزیر ایسلند، «سلمان» پادشاه عربستان، «تمیم بن حمد» پادشاه سابق قطر، «جاسم بن حمد» نخست وزیر سابق قطر، «خلیفه بن زاید آل نهیان» حاکم ابوظبی امارات، «احمد عثمان» رئیس جمهور سابق سودان از جمله این افراد هستند.


این گزارش در پی تحقیقات یک ساله کنسرسیوم جهانی روزنامه‌نگاران محقق (ICIJ)‌ و خبرنگاران روزنامه زوددویچه بر روی 11.5 میلیون سند افشا شده، گردآوری شده است. این اطلاعات مربوط به سال 1975 تا پایان سال گذشته است و از آن با عنوان تحقیقی یاد شده که هرگز در این ابعاد بر روی شرکت‌های خارجی صورت نگرفته است.حدود 400 خبرنگار از 80 کشور جهان همزمان انتشار اسناد این شبکه پولشویی را با عنوان "اوراق پاناما" در صدها رسانه‌‌ جهان آغاز کردند. اطلاعات آنها نشان می‌د‌هد دستکم 140 سیاستمدار و مقام مسئول از کشورهای مختلف جهان مشتری شرکت حقوقی "موساک فونکسا" هستند.


جاسوسان شناخته شده و روسای باندهای قاچاق مواد مخدر هم مشتری این شرکت هستند و شماری از نهادهای مالی بین‌المللی از جمله برخی بانک‌های آلمانی در این شبکه پولشویی دست دارند.میشل پلاتینی یکی از افراد تاثیرگذار در روند پول‌شویی بوده و به بسیاری از سیاسیون اجازه داده تا به نام کمک به فوتبال یا حضور در مراسم خیریه پول خود را وارد چرخه پول‌شویی کنند. اما ردپای این تحرکات مالی اکنون کاملا کشف و مشخص شده است.

منبع: فارس


95/1/16 - 14:44 - 2016-4-4 14:44:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن