تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805790693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروری بر کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
مروری بر کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر




پنجمین شب سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر با اتمام اجراهای تلفیقی در سالن ارسباران، اجرای کنسرت سی و رسیتال پیانو رافائل میناسکانیان در تالار وحدت، برگزاری کنسرت ارکستر فیلارمونیک کردستان در تالار رودکی و روی صحنه رفتن .





روزنامه شهروند: پنجمین شب سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر با اتمام اجراهای تلفیقی در سالن ارسباران، اجرای کنسرت سی و رسیتال پیانو رافائل میناسکانیان در تالار وحدت، برگزاری کنسرت ارکستر فیلارمونیک کردستان در تالار رودکی و روی صحنه رفتن پرواز همای در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به پایان رسید.

 با وجود  خبر لغو کنسرت شجاعت‌ حسین‌خان، سیتار نواز هندی و جای خالی او در سالن همایش‌های برج میلاد، یکشنبه‌شب یکی از شلوغ‌ترین و درعین‌حال زیباترین شب‌های موسیقی فجر بود.

سیر شعاری و رضاعی


جشنواره از نیمه گذشت



«سیر» احتمالا یکی از شلوغ‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین کنسرت‌های برگزار شده در کل جشنواره سی‌ویکم موسیقی فجر بود. این کنسرت درواقع نخستین اجرای زنده آلبومی به همین نام بود که پس از ١٤‌سال انتظار دوستداران موسیقی تلفیقی آلبومی که مسعود شعاری، نوازنده سه‌تار و آهنگساز موسیقی ایرانی در همراهی با کریستف رضاعی، آهنگساز و نوازنده موسیقی غربی تصنیف کرده بودند را در تالار وحدت شنیدند. در این کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس سازندگان «سیر» را همراهی کردند.

 در این اجرا قطعات «سیر» با آهنگسازی مسعود شعاری، «صلح» با آهنگسازی مسعود شعاری و تنظیم کریستف رضاعی، «حضور» با آهنگ مسعود شعاری و تنظیمی از کریستف رضاعی، «آن سوی سخن» با آهنگسازی سینا شعاری، «شور عشق» با آهنگی از مسعود شعاری و تنظیم کریستف رضاعی و اجرای قطعات تصنیف، دایره و لالایی هر سه با آهنگسازی و تنظیم کریستف رضاعی روی صحنه رفت.


ارکستری برای آزادی زندانیان


جشنواره از نیمه گذشت



ارکستر فیلارمونیک کردستان به رهبری «مهدی احمدی» در پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی روی صحنه رفت. از نکات جالب این اجرا می‌توان به حضور «ارسلان کامکار» در مقام کنسرت‌مایستر ارکستر فیلارمونیک کردستان و همچنین حضور چهره‌های شناخته‌شده موسیقی همچون هوشنگ کامکار، نادر مشایخی و شهرداد روحانی به‌عنوان میهمان ویژه اشاره کرد.

 این ارکستر در بخش نخست اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر بهار، مومان اول ویوالدی زمستان، موومان دوم ویوالدی، قطعه گارونا با دوئت گیانو و فلوت و نیز والس شماره دو شوستاکوویچ را اجرا کرد.

 با پایان این بخش از اجرا مهدی احمدی، رهبر ارکستر فیلارمونیک با اشاره به اهداف عام‌المنفعه ارکستر فیلارمونیک کردستان گفت: «ما از‌ سال ٨٤ کارمان را با هدف آزادسازی زندانیان و درمان بیماران آغاز کردیم. در میان ارکستر کردستان نوازندگان دانش‌آموز و استاد دانشگاه بدون هیچ چشمداشت مالی حضور دارند و همکاری می‌کنند.» در ادامه قطعات دوری ئازیر، شای گولان و کابوکی اجرا شد و پایان‌بخش برنامه «ئاخ لیلا» بود.


رسیتال پیانو میناسکانیان


جشنواره از نیمه گذشت



رافائل میناسکانیان، نوازنده و آهنگساز شناخته‌شده ایرانی با رسیتال پیانو خود در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر و در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت. این نوازنده شناخته‌شده پیانو کنسرتش را در ٣ بخش به مرحله اجرا گذاشت. در بخش نخست میناسکانیان آثاری از باخ را اجرا کرد. ظاهرا این قطعات پیش از این یک‌بار ١٢‌سال پیش توسط میناسکانیان به مرحله‌ اجرا درآمده بود.

میناسکانیان که از چهره‌های تاثیرگذار در پیانونوازی معاصر است با وجود سخت بودن رپرتوار آغازین با تبحر بسیار به نوازندگی پرداخت. در این رپرتوار قطعات به ترتیب پرشور، خیال‌انگیز، تند و سریع، آرام‌بخش، عاشقانه و رمانتیک و حزن‌آلود بودند.

در بخش دوم قطعاتی از شوبرت اجرا شد. این بخش احساسات عیان بیشتری در مقایسه با پارت نخست داشت و از پیچیدگی‌های بخش نخست فاصله داشت. در بخش پایانی اجرای رسیتال پیانوی میناسکانیان هم قطعاتی از شوپن اجرا شد. میناسکانیان مطابق انتظار با تبحری مثال‌زدنی برنامه خود را اجرا کرد و پختگی خود در نوازندگی را به خوبی در این کنسرت نشان داد.


پرواز مستان بر فراز میلاد


جشنواره از نیمه گذشت



«پرواز همای» در پنجمین روز جشنواره سی‌ویکم، اجرای خود را برگزار کرد. همای کنسرت خود را در ٢ سانس با گروه «مستان» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه برد.

اعضای گروه «مستان» را برای این اجرا، پرواز همای به‌عنوان خواننده، سراینده، آهنگساز و رهبر گروه، سعید فهیمی و پاشا هنجی به‌عنوان نوازنده نی، اسفندیار شهمیر، نوازنده نی و دف، محمود نوذری نوازنده سنتور، مسلم علیپور نوازنده کمانچه، میلاد علیپور، نوازنده تار، پیمان خازنی، نوازنده بم تاز، حمیدرضا یوسفی، نوازنده تنبک و جیمبی تشکیل می‌دادند.

پرواز همای و سایر اعضای گروه «مستان» درحالی‌که هر کدام یک شاخه گل رز زرد در دستان خود داشتند روی صحنه آمدند و آن را به مخاطبانشان هدیه دادند. در همین لحظه‌ هادی اسکندری، خطاط گروه در گوشه صحنه مشغول خطاطی روی یک تابلو بود. اسکندری پشت به حاضران در سالن نشسته بود و جملات خاصی را با قلم و مرکب روی تابلو می‌نوشت.

نخستین قطعه‌ای که «پرواز همای» خواند، «عاقبت ‌ای دل» بود. مادر به نام یزدان، گمنام، بی‌کس، مه‌پاره، شب گیسوان تو، دیوانه‌تری، گرگ درون، من که میرم و عیب رندان آثار دیگری بود که توسط این گروه اجرا شد.

«مردم هوار» نیز توسط پرواز همای اجرا شد که مورد استقبال طرفداران او قرار گرفت و مخاطبان کنسرت این اثر را با صدای بلند خواندند. پرواز همای در واپسین اجراهای خود قطعه‌ای با زبان مادری خود خواند. این اثر شمالی نیز توجه حضار را به خود جلب کرد. اما آخرین اثری که توسط گروه مستان اجرا شد، قطعه ملی، میهنی «سرزمین بیکران» بود.


بمرانی با   نوازندگان میهمان

جشنواره از نیمه گذشت



گروه موسیقی «بمرانی» به سرپرستی «بهزاد بمرانی» در آخرین روز اجرای موسیقی تلفیقی‌ در جشنواره موسیقی فجر درحالی روی صحنه رفت که «سردار سرمست» و «روزبه اسفندارمز» به‌عنوان نوازندگان میهمان این گروه را همراهی کردند.

«بمرانی» در نخستین قطعه «خورشید دزد» را اجرا کرد که با آکورد بادی شروع شد. بعد از آن قطعه «پیاده‌روی» ازجمله قطعات آلبوم نخست این گروه به اجرا درآمد که تنظیم آن متفاوت بود و سولوی کیبورد توسط «آرش عمرانی» اجرا شد. قطعه بعدی «پپرونی» بود که ترک جدیدی است و برای نخستین‌بار توسط این گروه نواخته شده و قرار است در آلبوم بعدی‌شان منتشر شود. سولوی ساکسیفون و پیانو هم در این بخش اجرا شد.


«فرشاد رمضانی» روی صحنه


جشنواره از نیمه گذشت



«فرشاد رمضانی»، خواننده و سرپرست گروه دگردیس هم در همراهی با گروهش آخرین شب حضور موسیقی تلفیقی در جشنواره را تکمیل کرد. گروه دگردیس حدود ١٥‌سال پیش توسط رمضانی تاسیس شد و در این سال‌ها با وجود فراز و فرودهای بسیار، آلبوم «شیدایی درونی ١و٢» را منتشر کرد؛ از نکات خوب اجرای این گروه، آغاز برنامه رأس ساعت مقرر بود.

در ابتدا قطعه «اینسترومنتال» اجرا شد. پس از آن «بانوی برفی» از اشعار بهمن بهمن‌دار و «آفتاب می‌شود» از اشعار فروغ اجرا شد. قطعه بعدی «خاکسترنما» با شعری از‌ هاله مشتاقی‌نیا بود. از دیگر قطعات اجرا شده «بعدها» با شعر فروغ و «شاسوسا» با شعری از سهراب سپهری بود.

اعضای گروه دگردیس عبارتند از: بصیر فقیه‌نصیری (پیانو و کیبورد)، سهیل فقیه‌نصیری (گیتار)، آرش احمدی (گیتار)، امیر علی طاهری (درامز)، سیاوش امامی (کیبورد) و فرشاد رمضانی (گیتار باس).


اجراهای روز ششم


جشنواره از نیمه گذشت



در روز ششم جشنواره موسیقی فجر هم اجراهای مهمی روی صحنه رفت. از روی صحنه رفتن ارکستر زهی به رهبری شهداد روحانی در سالن همایش‌های برج میلاد گرفته تا آغاز کنسرت‌های موسیقی نواحی با اجرای گروه‌های عاشیقلارمیشو و گروه ساحل مکران در فرهنگسرای ارسباران. کمانه، خواننده پرآوازه پرتغالی هم با گروهش و سالار عقیلی با گروه راز و نیاز به تالار وحدت رفتند. تالار رودکی هم میزبان اجراهای بسیار مهمی بود.

 ستاره بهشتی و پانیذ فریوسفی در این سالن دوئت زهی اجرا کردند و شربل روحانا، موزیسین شهیر لبنانی در همراهی با آزاد میرزاپور روی صحنه رفتند. از سوی دیگر گروه موسیقی دیوانا از راجستان هم در همین سالن به اجرای برنامه پرداخت.







تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن