محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827393962
سینما در مسیر فجر سیو چهارم/23 «بارکد» پولشویی،بیکاری و اعتیاد / آخرین اثر کیایی شبیه هیچ کدام از آثارش نیست
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سینما در مسیر فجر سیو چهارم/23
«بارکد» پولشویی،بیکاری و اعتیاد / آخرین اثر کیایی شبیه هیچ کدام از آثارش نیست
مصطفی کیایی گفت: زمانی که قرار است در فیلممان درباره یک دغدغه اجتماعی و یا یک معضل صحبت کنیم، یاد گرفتهایم که آن را شیرین بیان کنیم. در این فیلم سینمایی «بارکد» در ارتباط با پولشویی، بیکاری، اعتیاد و ... صحبت میشود.
محسن کیایی بازیگر سینما که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم سینمایی به نام «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه و «بارکد» به کارگردانی برادرش مصطفی کیایی حضور دارد، در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه فکر میکنید حضورتان در سینما چقدر وابسته به برادرت مصطفی کیایی هست و تا چه اندازه زیر سایه او قرر دارید اظهار داشت: واقعاً نحوه همکاری مشترکمان به این شکل نیست. ما به صورت گروهی کار میکنیم و از زمانی که مصطفی ایدهای در ذهنش شکل میگیرد با هم شروع به صحبت میکنیم و تا پایان کار همراه یکدیگر هستیم و من نیز در زمان پیشتولید و تولید و همچنین بعد از آن به اندازهای که باید حضور داشته باشم درگیر فیلمهایی که با وی کار میکنم هستم. *در خانه ننشستم که برادرم بگوید پاشو بریم در فیلمم بازی کن او گفت: باید یک توضیح کوچکی در این مورد بدهم. به هیچ عنوان نحوه همکاری من و برادرم این مدلی نیست که به فرض من در خانه نشسته باشم و مصطفی بیاید و بگوید خیلی خب محسن پاشو بیا بریم در فیلم من بازی کن. وی در ادامه افزود: به هر حال شناختی که ما از یکدیگر پیدا کردهایم باعث شده است که راحتتر با یکدیگر کار کنیم. مثلاً زمانی که در حال ضبط یک پلان هستیم و مصطفی نکتهای را به من میگوید من به سرعت منظورش را متوجه میشوم و همان را انجام میدهم. البته اعضای گروه ما که تقریباً بیش از 6 الی 7 سال است با هم کار میکنیم چنین رابطهای را با هم داریم. اصولاً پشت صحنه ما افراد ثابت هستند.
*فیلمنامه خوب باعث میشود از زیر سایه مصطفی بیرون بیایم کیایی همچنین اظهار داشت: در ادامه فعالیتمان به یک گروه ثابتی رسیدیم که بنده در آن به عنوان بازیگر و همچنین در بخش فیلمنامه با آنها همکاری میکنم. به هر حال باید بگویم فیلمنامههای زیادی در طول سال به من پیشنهاد میشود اما به صورت کلی فرد بسیار سختگیری هستم و علاقهای ندارم با سرعت زیاد در طول یکسال کارهای زیادی انجام دهم شاید یکی از دلایلی که باعت شده عموماً کارهایم را با مصطفی نیز انجام دهم این باشد. اما اگر کار خوب پیشنهاد شود که به آن علاقه داشته باشم حتماً در آن حضور پیدا میکنم که شاید با این شیوه از زیر سایه مصطفی بیشتر بیرون بیایم. *در تمام مراحل فیلم حضور دارم دلیل نمیشود همه جا اسمم نوشته شود بازیگر فیلم سینمایی «خط ویژه» درباره روند ساخت فیلم سینمایی «بارکد»، گفت: از ابتدا که این ایده شکل گرفت من حضور داشتم و ایدههایم را دادم و مصطفی هم نیز کار خودش را انجام میدهد. عموماً از اول کارها حضور دارم اما واقعاً قرار بر این نیست که همه جا و در همه بخشها نام من نوشته شود. مثلاً در پیش تولید و انتخاب بازیگر به مصطفی کمک میکند و یا در بخشهای دیگر اما این دلیل نمیشود نامم را در تیتراژ بنویسد. به هر حال در همه زمینهها به عنوان مشاور حضور دارم و با همدیگر حرف میزنیم، صحبت میکنیم تا به یک اجماعی برسیم و آن را انجام دهیم.
*«بارکد» با همه فیلمهای قبلیمان تفاوت دارد کیایی گفت: فیلم سینمایی «بارکد» نسبت به آثاری که قبلاً توسط این گروه ساخته شده است از بار کمدی بیشتری برخوردار است و البته نمیتوان به این اثر به صورت یک کمدی مطلق نیز نگاه کرد. اما به نظرم نسبت به کارهای دیگرمان بسیار متفاوت است به نظرم نه تنها نسبت به کارهای قبلی خودمان بلکه نسبت به آثاری که در جشنواره وجود دارد فکر میکنم «بارکد» تفاوت زیادی با بقیه دارد. در حقیقت شیوهای را در آن تجربه کردهایم که کمتر کار شده است. فضای فیلم، لوکیشنها و گریمها خاص هستند، امیدوارم که تماشاگرها از دیدن این فیلم لذت ببرند. او گفت: نقشی که من به همراه بهرام رادان آنها را بازی میکنیم در موقعیتهای کمدی قرار میگیرند البته خودشان کاراکترهای طنزی نیستند و این موقعیتی که آنها در آن قرار میگیرند کمدی را به وجود میآورد. بازیگر فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در ادامه گفت: به نظرم اگر کمی به روند کارهای کمدی که انجام دادهام نگاه کنید متوجه میشوید که نقشهایی که بازی کردم در موقعیتهای کمدی قرار میگیرد در «عصر یخبندان» نیز شرایط به این صورت بود.
*در بیان یک معضل بسیاری از مسائل دیگر مطرح میشود کیایی گفت: فکر میکنم اگر در ارتباط با یک معضل اجتماعی صحبت میکنیم آن برآیند سیاست اجتماعی، مذهبی و ... است. یک معضل اجتماعی در بسیاری از چیزها در جامعه تأثیر میگذارد. زمانی که قرار میشود در یک اثر سینمایی در ارتباط با یک معضل اجتماعی حرف بزنیم، قطعاً هم در مورد سیاست حرف میزنیم و هم مذهب. به نظرم زمانی که به سراغ یک دغدغههای مان میرویم بسیاری از چیزها را که در بر میگیرد مطرح میشود. *«بارکد» درباره پولشویی،بیکاری و اعتیاد است وی گفت: زمانی که قرار است در فیلممان درباره یک دغدغه اجتماعی و یا یک معضل صحبت کنیم، یاد گرفتهایم که آن را شیرین بیان کنیم و خیلی نمیخواهیم همچون سایرین به شدت منتقدانه و سخت آن را عنوان کنیم. در «بارکد» همچون «عصر یخبندان» درباره چیزهای زیادی صحبت میکنیم. در این اثر سینمایی در ارتباط با پولشویی، بیکاری، اعتیاد و ... صحبت میشود. در حقیقت این دو کاراکتر در کف خیابان زندگی میکند و این طبیعی است که به معضلات زیادی برخورد میکند. در واقع «بارکد» به همان اندازه که کمدی است اجتماعی نیز هست.شخصاً فیلم سینمایی «بارکد» را از تمام آثاری که تا به این لحظه ساختهایم بیشتر دوست دارم.
*«نقطه» کور از تمام فیلمنامه های پیشنهاد شده شریفتر بود این بازیگر سینما در ادامه صحبتهایش در ارتباط با انتخاب فیلمنامه «نقطه کور» و بازی کردن در این پروژه سینمایی، گفت: در میان تمام فیلمنامههای سینمایی که به دستم رسیده بود فیلم سینمایی «نقطه کور» از چارچوب بهتر و شریفتری برخوردار بود. همچنین گروه بسیار خوبی در کنار هم برای ساخت این فیلم جمع شده بودند. به همین دلیل پذیرفتم تا نقشی را که به من پیشنهاد شده بود در این فیلم ایفا کنم. کیایی در ادامه اظهار داشت: این کاراکتر روند یک دست و پرداخت منطقی در متن فیلمنامه داشت چرا که همواره نقشهای بسیار پُر ریتم و تند و تیزی را بازی کردهام به نظرم این نقش متفاوت با این ویژگیها بود. اگر دقت کنید در اکثر فیلمهایی که بازی کردهام نقشها همواره در خیابان حضور دارند اما در اینجا این کاراکتر در داخل ساختمان نیز حضور دارد. در داخل خانه این فیلم شرایط ملتهبی وجود دارد که بر خلاف آن نقشی که من آن را بازی میکنم بسیار خونسرد است.
این بازیگر با اشاره به اینکه همزمان با بازی در فیلم سینمایی «نقطه کور»، با نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» به روی صحنه تئاتر بودهام کار کردن برایم کمی سخت شده بود اما به هر حال خوشحالم که در این اثر حضور داشتم. فکر میکنم این اثر در کارنامه مهدی گلستانه هم کار درخشانی باشد. وی کارگردان بسیار منعطفی است که میتوان با او حرف زد. امیدوارم فیلمش در جشنواره دیده شود. البته به این نکته نیز باید اشاره کنم که طی یک روند درست و اصولی گلستانه تصمیم گرفت تمام پلانها و سکانسها را به صورت منظم از ابتدا تا آخر به ترتیبی که نوشته شده بود فیلمبرداری کند. در واقع این روند فیلمبرداری به بازیگر کمک بسیار زیادی میکند. همواره تلاش کردهام که کاراکترهای متفاوتی را تجربه کنم و فیلم سینمایی «بارکد» این شرایط را تا حدودی در اختیارم قرار داده است ولی واقعاً حواسم هست که این اتفاق نیفتد تا به تکرار بیفتد. اما موارد زیادی در این امر دخیل است. گفتوگو: علیاکبر دهبان
94/11/17 - 08:55
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]
صفحات پیشنهادی
سینما در مسیر فجر سیو چهارم/۱۳ مستند «مجتبی» از تنهایی آدمها در تضاد با جامعه امروزی میگوید
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۱۳مستند مجتبی از تنهایی آدمها در تضاد با جامعه امروزی میگویددامنزن کارگردان مستند مجتبی میگوید در این مستند بیشتر تنهایی آدمها در تضادها و دنیای امروز و تنهایی آدمها در تضاد با جامعه پرزرق و برق امروزی مد نظرم بود محمدحسن دامنزن کارگرداسینما در مسیر فجر سیو چهارم/12 خودمان را برای ساخت «جشن تولد» بیمه حضرت زینب کردیم/ فیلم سازی کنار
سینما در مسیر فجر سیو چهارم 12خودمان را برای ساخت جشن تولد بیمه حضرت زینب کردیم فیلم سازی کنار داعشکارگردان جشن تولد گفت در شرایطی که برخی سکانسهایمان را در شب باید می گرفتیم و نور پروژکتورها میتوانست موقعیت ما را لو دهد اما خودمان را بیمه حضرت زینب س کردیم و خدا را شکر در طسینما در مسیر فجر سیو چهارم/16 «قیچی» از آخر به اول ساخته شد/ فیلتر در نگاه فیلمساز قرار ندهیم
سینما در مسیر فجر سیو چهارم 16قیچی از آخر به اول ساخته شد فیلتر در نگاه فیلمساز قرار ندهیمکریم لکزاده گفت به نظرم بزرگترین لطمهای که میتواند یک اثر هنری بخورد مصلحتاندیشی است اما به واقع باید بگویم ما در ساخت فیلم سینمایی قیچی مصلحتاندیشی نداشتیم کریم لکزاده کارگرسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۱۴ «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» و معضلی که جامعه باید به آن حساس شود/ ژا
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۱۴آخرین بار کی سحر را دیدی و معضلی که جامعه باید به آن حساس شود ژانر پلیسی را دوست دارمفرزاد موتمن کارگردان آخرین بار کی سحر را دیدی با اشاره به این مهم که نیاز قصه استفاده از بازیگران در گروههای مختلف سنی بود گفت فیلم دست روی معضلی می گذارد که جاسینما در مسیر فجر سیوچهارم/۸ «اهالی خیابان یکطرفه»؛ اهالی منطقهای که از آنجا مدرنیسم وارد ایران شد
سینما در مسیر فجر سیوچهارم ۸اهالی خیابان یکطرفه اهالی منطقهای که از آنجا مدرنیسم وارد ایران شدمهدی باقری کارگردان مستند اهالی خیابان یکطرفه گفت این خیابانی است که از قدیم محل تجمع مردم عادی با ادیان و مذاهب مختلف بوده است دلیلش هم این بوده که بلوک 30 تیر مرکز ورود مدرنیته بسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۷ «ممیرو» درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است/ بلا تشبیه وضعیت سودای
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۷ممیرو درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است بلا تشبیه وضعیت سودای سیمرغ مانند فیلمهای شانه تخممرغی استهادی محقق گفت ممیرو فیلمی است درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی رویکرد امیدواری در فیلم واقعاً وجود دارد به نظرم به هیچ عنوان از روی عمد نسینما در مسیر فجر سی وچهارم/17 «ابد و یک روز» شانتاژ رسانهای نیست/ عدهای که از فجر جا میمانند بقی
سینما در مسیر فجر سی وچهارم 17ابد و یک روز شانتاژ رسانهای نیست عدهای که از فجر جا میمانند بقیه را زیر سوال میبرندریما رامینفر گفت به نظرم هیچ شانتاژ رسانهای برای این فیلم صورت نگرفته است چرا که واقعا این اثر کیفیت بسیار خوبی دارد زمانی که میگویم به این فیلم تا آخر عمم افسینما در مسیر فجر سی و چهارم /۱۹ «دلبری» در روایت دفاع مقدس متفاوت عمل کرد/ «قیچی» شبیه هی
سینما در مسیر فجر سی و چهارم ۱۹دلبری در روایت دفاع مقدس متفاوت عمل کرد قیچی شبیه هیچ فیلم دیگری نیستعباس غزالی گفت طی این چند سال اخیر کمتر کاری را دیدهام که نوع روایتش از دفاع مقدس و 8 سال جنگ تحمیلی متفاوت باشد و به جرأت میتوانم بگویم دلبری این تفاوت در روایت را داشته اسسینما در مسیر فجر سیوچهار/ ۱۸ مهدویان: برگ برنده «ایستاده در غبار» فرم روایت است
سینما در مسیر فجر سیوچهار ۱۸مهدویان برگ برنده ایستاده در غبار فرم روایت استمحمد حسین مهدویان کارگردان فیلم ایستاده در غبار گفت نوع روایت را برگ برنده این فیلم میدانم زیرا موجب شده تا ایستاده در غبار از سایر فیلم های جشنواره فجر متمایز باشد محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم &سینما در مسیر فجر سی و چهارم/20 علاقه خاصی به آدمها و بچههای دهه 60 دارم/ با«متولد 65»نگاه ترحم بر
سینما در مسیر فجر سی و چهارم 20علاقه خاصی به آدمها و بچههای دهه 60 دارم بامتولد 65نگاه ترحم برانگیز به جوانان نداشتممجید توکلی گفت علاقه خاصی به بچههای دهه 60 دارم و عشق و رابطه و نوع زندگی آنها را دوست دارم به اعتقاد من بلاتکلیفترین نسل ما نسل دهه 60 هستند که در جنگ به د-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها