تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833869446
در سومین برنامه «سودای سیمرغ» مطرح شد مؤتمن: من فقط فیلم میسازم و قرار نیست این فیلمها خیلی مهم باشند/اشکذری: نوشتن ایده و فیلمنامه «دلبری» سخت بود
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در سومین برنامه «سودای سیمرغ» مطرح شد
مؤتمن: من فقط فیلم میسازم و قرار نیست این فیلمها خیلی مهم باشند/اشکذری: نوشتن ایده و فیلمنامه «دلبری» سخت بود
سومین برنامه سودای سیمرغ، ویژهبرنامه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور کارشناسان فرزاد مؤتمن، مسعود کرمی، داود زادمهر، سید جلال دهقانی اشکذری، سیدبشیر حسینی و مهدی انصاری برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در بخش آغازین برنامه، فرزاد مؤتمن کارگردان فیلم «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره نحوه فیلمسازی و جهان خود گفت: من یک فیمساز مثل فیلمسازان قدیمی هستم و قرار نیست جهان مشخصی داشته باشم، اصلاً چنین دغدغهای ندارم. من فقط فیلم میسازم و قرار نیست این فیلمها خیلی مهم باشند و فقط قرار است دوستشان داشته باشیم، در بین فیلمهایم «سایهروشن» و «صداها» از همه بهتر هستند. وی موفقیت یا عدم موفقیت در گیشه را بسته به نحوه و مدیریت اکران دانست و افزود: فیلم «خداحافظی طولانی» خیلی اکران محدودی داشت و با 12 فیلم فقط در سانسهای چرخشی اکران شد اما علیرغم این بد نبود، فیلم «سایه روشن» هم الان در هنر و تجربه در اکران است. کرمی دیدگاه خود را راجع به اکران فیلمهای روز قبل بیان کرد و گفت: غیر از اولین سانس اول، بقیه را دیدم و سانس آخر فیلمی را دیدیم که مقداری قابل تحمّل بود وگرنه کماکان فیلمها هنوز کیفیت لازم را پیدا نکردهاند و هنوز نمیتوان از آنها لذّت برد. وی فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» را یک کپی نازل از فیلم «پرویز» دانست و در این رابطه گفت: این فیلم کپی همان موقعیت آنجا بود که با یک شخصیت محوری تکرار شده بود که قرار بود بنا به دلیلی نسبت به موقعیت و وضعیت خود برآشوبد. امّا نکته اصلی این بود که در کاراکتر پرویز این قدرت برآشفتن نسبت به زندگی و جامعه خود وجود داشت، اما در «یک شهروند کاملا معمولی» پیرمردی که به عنوان آقای صفری طرّاحی کرده بودند، این توانایی و قدرت را نداشت که برآشوبد و نسبت به سینماهای برزگر عقبگرد میدانم چون در قصهگویی ناتوان است و پایه ضعف قصهگویی کاراکتر آقای صفری است. زادمهر نیز در همین زمینه به صحبت پرداخت و گفت: کلّ فصل اوّل که آقای صفری از نانوایی بیرون میآید و راه میآید تا برسد! تکراری بودن زندگی باید طوری باشد که مفهوم منتقل شود، نه اینکه به سبک سهراب شهیدثالث ملال را ملالآور نشان دهیم. ما باید داستان را در چارچوب چیزی که میبینیم بپذیریم، این آدم تنها زندگی میکند ولی یکهو اینقدر عاشق دختری میشود که حاضر است سر همسایهشان بلا بیاورد و اصلاً معلوم نیست کاری که میکند در ذهنیت خود قهرمان کار درستی هست یا خیر و این باورپذیری را سخت میکند که چه چیزی باعث میشود پیرمردی دست به چنین کاری بزند. عکسهایی که این شخصیت اصلی از خود نشان میدهد قانعمان نمیکند که این کار طبیعی است. کرمی در ادامه صحبتهای زادمهر اضافه کرد: پاشنه آشیل شخصیت از اینجا شکل میگیرد که این آدم 40-30 سال است که عاشق دختر همسایه است و هنوز هم در فکر اوست یعنی این شخصیت از قوت کافی برخوردار نیست و انگار از یک روانرنجوری رنج میبرد، بنابراین یک شخصیت کاملاً معمولی نیست و عشقی هم که به دختر پیدا میکند از روی عقل و دل سلیم نیست و عدم سلامت او باعث میشود کارهایش موجب عدم آگاهی باشد و شخصیت فرو بریزد و داستان روی زمین بخوابد. سپس کرمی فیلم «دلبری» را مورد نقد قرار داد و گفت: یک عده در ابتدا به لحظههایی که گریهآور بود میخندیدند، عدهای رفتند و بعضی هم به جهت نقد تا آخر ماندند. دلیل اساسیاش هم این است که این فیلم بیان و زبان سینمایی ندارد و مشکل اصلیاش از داستانگویی شروع میشود که نمیدانید چرا این داستان در سینما تعریف میشود و میبینیم که همین ضعف به سایر اجزای فیلم نیز تسری مییابد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعلیق عنصر اساسی قصه است و این فیلم فاقد آن است. وقتی قصه قرار است فضاسازی و حسسازی کند و عناصر دراماتیک را از داستان حذف کند، باید جایگزینی برای آن داشته باشد تا بگوییم آنهاست که پایه و اساس فیلم میشود، اینجاست جزئیات مطرح میشود. ما در قصه درد و نه فشاری از وضعیت میثم نمیبینیم و وقتی همه بار روی «طوبی» هست باید کارهای شگفتانگیزی انجام شود تا از پس قصه برآمد. دهقانی اشکذری کارگردان فیلم «دلبری» درباره نشست خبری مربوط به فیلم خود به صحبت پرداخت و بیان داشت: عکسالعملهای صفر و صد نسبت به فیلم وجود داشت و مابین آن کم بوده است. در روایت فیلم از زاویه خاصی پرداخته شده و اگر بحث عاشقانه بودن میثم و طوبی را حس کنیم، تعداد لوکیشنهای زیاد و بازیگران زیاد حذف شده و این کار را برای جذب مخاطب سخت کرده است اما کسی که با روایت قصه تا آخر همراه شده با فیلم همذاتپنداری کرده است. مجری برنامه سؤال کرد: «آیا اگر تنها فیلم شما را بشنوم و آن را نبینم، چیزی را از دست میدهم؟» وی در پاسخ به این سؤال گفت: یکسری لحظاتی از فیلم هست که اگر طوبی را با شرایط و فضای سنگین آن خانه درک کنید، دقیقاً عکسالعملهای طوبی را میفهمید. ما عاشق و معشوقی را کنار هم گذاشتیم که تنها ارتباط آنها از نظر حسی، پلک زدن است. من از زاویه خود میثم نگاه کردم اما برای خود طوبی این پلک زدن مهم است. نوشتن ایده و فیلمنامه سخت بود، تعداد لوکیشنها محدود بود و اقتضائاتی داشتیم ولی فکر میکردم از حرفهایی هست که باید گفته شود. زادمهر نیز نظر خود را درباره فیلم «دلبری» بیان داشت و گفت: اینکه صرفاً بخواهیم داستان را از دل دیالوگ یک نفر با خودش تعریف کنیم کار خیلی سختی است و کارگردان خیلی زود سراغ چنین فیلمی رفته است. زادمهر درباره آخرین ساخته فیلم موتمن به بحث پرداخت و گفت: آقای مؤتمن کارگردان خوبی هم که باشند باید بگوییم اشکال اساسی فیلمنامه است و در این رابطه ممکن است نتوانند متن خوب را تشخیص دهند. کرمی دیدگاه متفاوتی نسبت به زادمهر داشت و در این خصوص گفت: بنده موافق نیستم و فکر میکنم گزینههای محدودی پیش روی آقای مؤتمن هست و مجبورند دست به انتخاب بزنند. از این بابت اگر کارگردان باوسواس باشد روی متن کنکاش میکند اما چون پروسه تولید در سینمای ایران ناقص و باعجله است آن اتفاقها نمیافتد و به همین دلیل آقای مؤتمن هم در همین فضا هستند. انصاری مهمان دیگر برنامه بود و نکاتی را درباره جشنواره فیلم فجر عنوان کرده و گفت: درباره جشنواره فیلم فجر باید چهارتا توقع داشته باشیم تا راحتتر درباره فیلمها صحبت کنیم و توقعمان را درباره جشنواره فجر معقولتر و منطقیتر کنیم. یک توقع این است که جایی برای تشویق هنرمندان با ابزار جایزه باشد، توقع دیگر این است که بین سینماگران و منتقدین ارتباط باشد، توقع سوم این است که جایی برای معرفی فیلمسازان جوان و ایدههای خوب در حوزه فیلمسازی است و چهارمین کارکردی که میتوان از جشنواره متوقع بود بعد آموزشی است که فرصت خوبی برای آموزش و تربیت علاقمندان به سینماست. حسینی به روایت روز گذشته جشنواره فجر پرداخت و بیان داشت: دیروز خیلی خوشحالکننده بود نه اینکه نقطه عطفی در سینمای جهان داشتیم و آثاری دیدیم که بهترین بودند اما سه اثر دیدیم که فارغ از اینکه کدام را دوست دارم یا ندارم، آثار مهمی در حوزه مضمون محسوب میشوند. در «جشن تولد»، مضمون و جرات و جسارت اینکه فراتر از مرزها و آپارتمانها جلو میرویم اتفاق مبارکیست. فیلم میتوانست خیلی بهتر باشد و شاید به تعبیری مخاطب خانوادگی را جذب خودش نکرد اما به نظرم ساخت چنین فیلمی که مرزگذاریهای ارزشی – دانشی و بینشی دارد اتفاق مبارکی هست. وی اشکالات فیلم آقای اشکذری را دیالوگ، ریتم و داستان دانست و در بیان نکات مثبت آن گفت : فیلم روی موضوع وفاداری صحبت میکند و لبریز از عشق و وفاست هرچند دیالوگ میتوانست بهتر باشد، اینکه این مضمون دلبری میکند کار قشنگی هست. زاویه روایت هم از دو جهت زیباست: یکی اینکه روایت قهرمان داستان ما از دید همسر شهید است، و دوم اینکه از میثم هیچ تصویری از او نمیبینیم و جسارت اینکه همسرش ما را مخاطب قرار میداد و با ما حرف میزد و همدردی میکرد زیبا بود. وی در پایان صحبتهای خود بیان داشت: اتفاق خوب دیگر مربوط به فیلم سوم دیشب است که یک ژانر پلیسی – جنایی داشتیم و فیلم ساختن در این حوزه یکبار دیگر به ما تنوع ژانرها را میدهد، هرچند از نقطه مضمون قانونگریز است که مامور قانون هم قانونشکنی میکند و دیالوگهای جدی این فیلم این است که هرکس قانون خودش را دارد.
94/11/15 - 18:40
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]
صفحات پیشنهادی
انجام نمادین فرش قرمز به صورت بینظم و هماهنگ نشده اولین نمایش فیلم در بخش «سودای سیمرغ» منتفی شد!
انجام نمادین فرش قرمز به صورت بینظم و هماهنگ نشدهاولین نمایش فیلم در بخش سودای سیمرغ منتفی شد فیلم سینمایی گیتا به کارگردانی مسعود مددی که قرار بود ساعت ۱۸ ۳۰ در سالن برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآید با مشکل فنی مواجه شد و سرانجام منتفی شد به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۷ «ممیرو» درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است/ بلا تشبیه وضعیت سودای
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۷ممیرو درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است بلا تشبیه وضعیت سودای سیمرغ مانند فیلمهای شانه تخممرغی استهادی محقق گفت ممیرو فیلمی است درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی رویکرد امیدواری در فیلم واقعاً وجود دارد به نظرم به هیچ عنوان از روی عمد ندر برنامه «هفت» مطرح شد: طالبی: در بخش مسابقه شرکت نکردم تا داوران دوتابعیتی به سختی نیافتند!/ رامبد
در برنامه هفت مطرح شد طالبی در بخش مسابقه شرکت نکردم تا داوران دوتابعیتی به سختی نیافتند رامبد جوان نگار در تائید ارزش خانواده استپانزدهمین قسمت از دور تازه برنامه سینمایی هفت شب گذشته ۹بهمن ماه با حضور مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما روی آنتن شبکه سه سیما رفت به گزارش خبدر نشست خبری فیلم«جشن تولد» مطرح شد لاجوردی: گفتن حقیقت دغدغه اصلیام بود/ نگران کیفیت نبودم
در نشست خبری فیلمجشن تولد مطرح شدلاجوردی گفتن حقیقت دغدغه اصلیام بود نگران کیفیت نبودمکارگردان فیلم جشن تولد در نشست مطبوعاتی فیلم گفت جایی که جانمان را کف دستمان گرفتهایم و برای گفتن حقیقت رفتهایم دیگر خیلی نگران کیفیت نبودیم به گزارش خبرنگار سینمایی فارس نشست مطبوعاتی فدر سومین قسمت ویژه برنامه «انقلاب ادامه دارد...» جهادگران نسل سوم انقلاب به «ثریا» میآیند
در سومین قسمت ویژه برنامه انقلاب ادامه دارد جهادگران نسل سوم انقلاب به ثریا میآیندجهادگران جوان در سومین قسمت ویژه برنامه انقلاب ادامه دارد از قابلیتهای تفکر جهادی برای مردم خواهند گفت به گزارش خبرگزاری فارس این برنامه امشب 14 بهمن پس از خبر ساعت 19 به روی آنتن می&zwnjدر نشست خبری «ایستاده در غبار»مطرح شد «ایستاده در غبار» طی یک روند قانونی در بخش سودای سیم
در نشست خبری ایستاده در غبارمطرح شدایستاده در غبار طی یک روند قانونی در بخش سودای سیمرغ پذیرفته شدکارگردان فیلم ایستاده در غبار گفت این فیلم سینمایی با طی کردن مراحل قانونی و بدون کوچکترین فشاری تحویل جشنواره شد و توسط هیأت انتخاب در بخش سودای سیمرغ قرار گرفت به گزارش خبرنگار سفیلم فجر در برنامهریزی فقط فرش قرمز را تدبیر کرد!
فیلم فجر در برنامهریزی فقط فرش قرمز را تدبیر کرد مهمترين اتفاق روز اول جشنواره فيلم فجر نمايش تمام عيار بيبرنامگي و مديريت صحيح نداشتن جشنواره در برج ميلاد و البته سينماهاي مردمي بود نویسنده محمدصادق عابديني در حالي که وزير ارشاد در مراسم افتتاحيه جشنواره فدر نشست خبری «ابد و یک روز» مطرح شد سعید روستایی: برای مردم فیلم ساختم و هیچ جایزه و جشنوارهای را د
در نشست خبری ابد و یک روز مطرح شدسعید روستایی برای مردم فیلم ساختم و هیچ جایزه و جشنوارهای را در نظر نگرفتمسعید روستایی گفت ابتدا یک فیلمنامه داشتم که قصد داشتم براساس آن فیلمی بسازم ولی به علت پارهای از مسائل و مشکلات این امر محقق نشد اما در ادامه راه به سفارش یکی از همکارنقد کوتاه فیلمهای سومین روز فجر سیو چهار هر کی خُل تر بود... در «قیچی»/ همه به احترام «ایستاد
نقد کوتاه فیلمهای سومین روز فجر سیو چهارهر کی خُل تر بود در قیچی همه به احترام ایستاده در غبار بایستیمروز سوم جشنواره برج میلاد میزبان فیلمهای قیچی ابد و یک روز هفت ماهگی و ایستاده در غبار بود خبرگزاری فارس گروه سینما و تئاتر روز سوم جشنواره برج میلاد میزبان فیلدر نشست مطبوعاتی فیلم آخرین بار سحر را کی دیدی مطرح شد: مازیار فکریارشاد: ژاله صامتی یکی از نامزدهای سیمرغ خو
در نشست مطبوعاتی فیلم آخرین بار سحر را کی دیدی مطرح شد مازیار فکریارشاد ژاله صامتی یکی از نامزدهای سیمرغ خواهد بود سعید عصمتی تمامی چکهای مربوط به فیلم پاس شده استمازیار فکریارشاد منتقد با سابقه سینمای کشورمان گفت گذشته از جنجالهای پشت صحنه فیلم ژاله صامتی از نظر بنده دست-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها