تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820377014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«حضرت امیرجان» رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ایجاد فرصت همكاری با مستندسازان مستقل در شبكه مستند سیما؛ «حضرت امیرجان» رونمایی شد تهیه كننده فیلم مستند «حضرت امیرجان» درباره شخصیت میرسید علی همدانی در نشست رونمایی این اثر گفت: از این كه بعد از سال ها تلویزیون فرصت همكاری با مستندسازان مستقل را فراهم كرد خوشحالم.
۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن ساعت 13:51

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، نشست رونمایی از فیلم مستند حضرد امیرجان به تهیه کنندگی مهدی بمانی صبح امروز سه شنبه ۶ بهمن در محل برگزاری نشست های این شبکه برگزار شد. امیرتاجیک مدیر شبکه مستند در ابتدای این جلسه گفت:  
یکی از وظایف شبکه مستند این است که اقدام به پخش مستندهای موضوعی کند. یکی از انها مستند حضرت امیرجان است که داستان زندگی عارف برجسته ای را شامل می شود که به واسطه اهمیت او تصمیم به تولید این مستند گرفته شد. وی تاثیرگذاری زیادی در تاجیکستان و همدان داشته است البته ما به جز یک سنگ قبر از ایشان چیزی برای تولید این مستند پرتره در اختیار نداشتیم. 
وی افزود: اقای بمانی تحقیق و پژوهش خوبی برای این اثر انجام دادند و بخشی به عنوان تصاویر ارشیوی به ان اضافه شد.
 
مهدی بمانی تهیه کننده مستند حضرت امیرجان نیز گفت: هدف اصلی ما در تولید این پروژه نمایش پهناوری و گستردگی تمدن ایران بود و آنچه توسط میرسید علی همدانی شکل گرفته.این چهره ها فرهنگ ایران را به سایر سرزمین ها برده اند. من اولین بار با این شخصیت در تصوبری از او روی یک اسکناس تاجیکستانی آشنا شدم و ایده ساخت این مستند به ذهن من خطور کرد و بعد از سال ها انتظار برای کار در تلویزیون این فرصت فراهم شد تا مستندسازان مستقل هم جایی در این رسانه داشته باشند.
 
دکتر حسین عارف رییس موسسه اکو نیز در این نشست بیان کرد: میرسید علی همدانی از شخصیت های برجسته همه زمان هاست. ایشان در ایران به دنیا آمد و به تاجیکستان رفت. به سفرهای مختلفی از جمله به پاکستان رفت و تلاش هایش برای انتشار اسلام باعث اشنایی تعداد زیادی با این دین شد.
 
وی افزود: ایشان در زمان سختی تبلیغ اسلام‌را برعهده گرفتند و جای خوشحالی است که یادداشت هایشان موجود است و امیدوارم امکان بازنشر بیابد.
 
عارف همچنین ادامه داد: من اطلاع دارم که ایشان با ایت الله سمنانی هم دیدار و‌نشست و برخاست داشته است. آیت الله سمنانی با محی الدین عربی هم ارتباط داشته است. میرسید علی همدانی همچنین تاثیر زیادی بر جامعه تاجیکستان داشت. می توانم بگویم هیچ جای جهان مثل ایران برای فرهنگشان ارزش قایل نیستند و تعادل دین و فرهنگ در این کشور دیده می شود. تلاش برای ساخت این فیلم انجاموظیفه ای قابل تقدیر است.
صدور تفكر و اندیشه انقلاب به کشورهای دیگر همیشه کار سختی بوده و سینمای داستانی و مستند کار درخوری در ایران برای این منظور انجلم داده است. من فیلم محمد (ص) مجید مجیدی را دیده ام و باید بگویم فیلم فوق العاده ای است و‌توان رقابت با فیلم های غریی درباره ائمه و چهره ها و شخصیت های برجسته را دارد اما غرب اجازه نمی دهد این اثر جایگاه واقعی اش را بیابد.
 
در ادامه مراسم تیزری درباره این اثر مستند پخش شد و اكران خصوصی فیلم مستند«حضرت امیرجان» با حضور سفیر تاجیكستان پایان بخش این نشست معرفی بود. 
 
گفتنی است دکتر جواد رسولی دبیر انجمن دوستی ایران و تاجیکستان، سیدسعید تهامی مدیرکل آسیای میانه و قفقاز معاونت برون مرزی، بابک بهداد، جواد بزرگمهر، ساعد نیک زاد، سیدجواد هاشمی مستندسازان و... از جمله حاضران در این مراسم بودند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن