تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816275791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چينش موزائيك مرگ بر امريكا در جشنواره مردمي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چينش موزائيك مرگ بر امريكا در جشنواره مردمي
ششمين جشنواره فيلم عمار با تقدير از برگزيدگانش با سبك و سياقي كه خاص اين جشنواره است به پايان رسيد، نكته قابل توجه اين جشنواره اهداي موزائيك منقوش به «مرگ بر امريكا» بود.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


ششمين جشنواره فيلم عمار با تقدير از برگزيدگانش با سبك و سياقي كه خاص اين جشنواره است به پايان رسيد، نكته قابل توجه اين جشنواره اهداي موزائيك منقوش به «مرگ بر امريكا» بود.
با وجود اينكه اكران‌هاي مردمي «عمار» در طول سال ادامه خواهند داشت، اختتاميه جشنواره طي مراسمي در تهران برگزار شد. اين مراسم نيز مانند دوره‌هاي گذشته اين جشنواره از حس و حال خالي برخوردار بود. اختتاميه‌اي كه در دوره ششم منسجم‌تر و با برنامه‌تر از دوره‌هاي قبلي «عمار» نيز بود.
  
عمار فراتر از يك جشنواره فيلم
جشنواره عمار در هر دوره تلاش كرده است تا نقش اجتماعي بيشتري را برعهده بگيرد. امسال نيز اين جشنواره نشان داد كه توانايي سازماندهي حركت‌هاي خودجوش مردمي را دارد و زماني كه صحبت از «عمار» به ميان مي‌آيد نبايد آن را در چارچوب‌هاي بسته يك جشنواره فيلم ديد. سال گذشته و در پنجمين دوره جشنواره فيلم‌هاي مردمي عمار، از چند هنرمند از جمله مسعود ده‌نمكي و سيدمسعود شجاعي‌طباطبايي با جايزه ويژه‌اي تقدير شد. جايزه‌اي خاص از جنس تقدير‌هاي عمار كه در ديگر جشنواره‌ها مشابه آن پيدا نمي‌شود. در آن زمان دستكش‌هاي بافتني كه «ننه عصمت» براي تقديري‌هاي عمار بافته بود توجه رسانه‌ها را به خود جلب كرد. پيرزني يزدي كه از دوران دفاع مقدس شروع به بافتن دستكش براي رزمنده‌ها مي‌كرد و بافته‌هايش را به جبهه‌ها اهدا مي‌كرد. وي بعد از جنگ تحميلي نيز براي سربازاني كه در مناطق سردسير خدمت مي‌كردند، بافتني مي‌بافت. امسال جشنواره عمار دست به يك پويش اجتماعي زد، ايده‌اي كه خميرمايه آن را اقدام انسان‌دوستانه «ننه عصمت» تشكيل مي‌داد. در تيزر‌هاي تلويزيوني جشنواره عمار با عنوان «پويش ننه عصمت» از مردم براي تهيه لباس گرم براي مدافعان حرم دعوت كرد؛ اقدامي كه با استقبال خوب مردمي نيز روبه‌رو شد. اقدام جشنواره براي استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي جامعه، مشابه ديگري در ساير جشنواره‌ها ندارد. دوره ششم جشنواره عمار تمرين خوبي بود تا اين جشنواره تأثيرگذاري اجتماعي‌اش را به نمايش بگذارد.
جشنواره‌هاي فيلم «عمار» و «فجر» هر دو يك شعار دارند و هر دو جشنواره سينماي انقلاب به شمار مي‌روند، اما هرچه از عمر جشنواره فجر مي‌گذرد اين جشنواره صرفاً به يك جشنواره سينمايي با بعد ملي بيشتر شبيه مي‌شود، اما «عمار» تلاش كرده است در طول همين شش دوره برگزاري نشان دهد كه انقلابي بودن براي اين رخداد فرهنگي و هنري در اولويت است. امسال نيز عمار يكي از بانواني را كه در دوران دفاع مقدس در راه خدمت به جبهه‌ها فعاليت مي‌كرد، معرفي كرد و مورد تقدير قرار داد. خانم «شمسي كندري» معروف به «شمسي خانم» كه در حاشيه مراسم اختتاميه براي حضار نان تازه طبخ مي‌كرد، در دوران جنگ تحميلي اقدام به خياطي و پخت نان براي ارسال به جبهه‌ها مي‌كرد. گروهي از بانواني كه به صورت داوطلبانه كمك‌هاي مردمي را تهيه و براي جبهه‌ها ارسال مي‌كردند بعد از سال‌ها كه در گمنامي به سر مي‌بردند به واسطه برگزاري جشنواره عمار معرفي شدند.
  
شهداي مدافع حرم در عمار
يكي از ويژگي‌هاي سالانه اختتاميه‌هاي جشنواره عمار تجليل از خانواده‌هاي شهداست. امسال اختتاميه جشنواره عمار با قرائت قرآن توسط دختر هفت ساله شهيد صدرزاده يكي از مدافعان حرم آغاز شد. خانواده‌ چند تن از شهداي حرم از جمله خانواده‌هاي شهيدان ابوحامد، عزيزي، تقوي‌فر، نوروزي، صدرزاده، همداني، اسماعيلي و ملازهي در اين مراسم تجليل شدند. در اين مراسم كه خانواده‌هاي مدافعان حرم افغانستاني نيز حضور داشتند قطعه موسيقي «اين الفاطميون» با اجراي علي‌اكبر قليچ به شهداي افغاني مدافع حرم تقديم شد.
  
حفظ مردمي بودن عمار
حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان به عنوان سخنران مراسم اختتاميه جشنواره عمار درباره ويژگي «مردمي» اين جشنواره گفت: بايد تمام تلاش‌ها صورت بگيرد تا اين ماهيت حفظ شود، چراكه اگر اين جشنواره از مسير حقيقي خود فاصله بگيرد، طبيعتاً جشنواره‌هاي مردمي ديگري خواهند آمد و جاي آن را خواهند گرفت. اين جشنواره اگر مردمي بودن خودش را از دست بدهد و فقط مخصوص كارتل‌هاي بزرگ و امپرياليسم جهاني و قدرت‌ها شود، اعتبار و اثرگذاري خود را از دست مي‌دهد. او ادامه داد: هر فرد با جشنواره‌اي كه عليه مردم بشود و در خدمت امپرياليسم باشد، طبيعتاً جشنواره‌هاي مردمي مي‌آيند و جايش را مي‌گيرند. اسلامي بودن، يعني عليه ظلم و ستم بودن و با مردم بودن، يعني اينكه اين جشنواره اسلامي هم هست. وقتي اين جشنواره مردمي باشد، اسلامي هم خواهد بود.
  
برگزيدگان عمار
در اختتاميه ششمين جشنواره فيلم‌هاي مردمي عمار، برگزيدگان جشنواره در بخش‌هاي مختلف اعلام شدند و مورد تقدير قرار گرفتند. در بخش «نقد درون گفتماني» فانوس عمار به ايليا علوي كارگردان «آرزو» تقديم شد. در بخش«جنگ نرم»، مجيد عزيزي كارگردان «بدوم مرز» فانوس گرفت. در بخش «تاريخ سياسي» ايمان گودرزي توانست با «فرزند سيا» فانوس بگيرد. هيئت داوران بخش «فتنه88» جايزه ويژه جشنواره عمار را به مهدي نقويان كارگردان مستند «برادران» اهدا كرد. در بخش «دفاع مقدس و مدافعان حرم» نيز مستند «بابا حاجي» ساخته عليرضا باغيشني و «چشم جنگ» با کارگردانی مشترک يوسف حاتمي‌كيا و مهري برجيان توانستند فانوس عمار را به دست آوردند. در بخش «ايران و امريكا» مستند‌هاي «عدالت امريكايي»، «نسل سوم» و «شطرنج با گرگ‌ها» به عنوان آثار برگزيده معرفي شدند. در بخش«بيداري اسلامي و جهاني» محسن اسلام‌زاده با مستند «تنها ميان طالبان» فانوس گرفت. در بخش «جبهه فرهنگي» نيز محمد حبيبي‌منصور با مستند «معلم» فانوس عمار را گرفت.
در بخش «اقتصاد مقاومتي» نيز هيئت داوران فانوس عمار را به مستند‌هاي «عروس وامنان» و «نزديك‌تر از نيويورك» اهدا كرد. در بخش «مدافعان حرم» مستند «ايرانيان مرتد» به كارگرداني حميد عبداله‌زاده فانوس گرفت. در بخش «برنامه تلويزيوني» برنامه‌هاي «سوگ در قفس» و «چشمان پرتوان» موفق به دريافت فانوس شدند. در بخش «پويانمايي» آثار «دم جنبونك‌ها»، «بچرخ تا بچرخيم» و «دو نفر بر فراز يك منبر» فانوس گرفتند. در بخش «داستاني» فيلم سينمايي «خاكستر و برف» به كارگرداني روح‌الله سهرابي و «تا آمدن احمد» ساخته صادق‌ دقيقي لوح افتخار گرفتند. در بخش «داستاني نيمه‌بلند» نيز فيلم «جاده مرزي» ساخته حسين ريگي جايزه ويژه گرفت. در بخش «داستاني كوتاه» نيز فانوس جشنواره به «هوادار» ساخته علي دلكار اهدا شد. همچنين در اين مراسم هيئت داوران، فانوس جشنواره عمار را به‌خاطر تلاش براي پرورش نيرو‌هاي انقلابي و تهيه‌كنندگي مجموعه آثار داستاني «قصه‌هاي تبيان» به آقاي فرج‌الله سلحشور اهدا كرد. در مراسم اختتاميه ششمين جشنواره عمار علاوه بر خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم چهره‌هاي فرهنگي و هنري و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن