تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803049510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایده بنیادین جشنواره نوزدهم اصالت‌دهی به فرآیند تمرین تئاتر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران:
ایده بنیادین جشنواره نوزدهم اصالت‌دهی به فرآیند تمرین تئاتر است

جشنواره تئاتر دانشگاهی


شناسهٔ خبر: 3007788 - چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
هنر > تئاتر

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد که ایده بنیادین جشنواره نوزدهم می‌تواند با عنوان اصالت‌دهی به فرآیند تمرین معرفی شود. به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نوایی روز چهارشنبه ۲ دی‌ماه در جمع خبرنگاران تئاتری درباره جشنواره نوزدهم تئاتر دانشگاهی، توضیح داد: معتقدم هر فستیوال یک سنت و ساختار بنیادین دارد و هر دبیری تلاش می‌کند تا سنت و ساختار بنیادین جشنواره را دچار گسست نکند و هر دبیرخانه‌ای اینگونه رفتار نکرده، به جشنواره آسیب زده است. باید در هر دوره‌ای از جشنواره از اتخاذ زاویه دیدهای نو در دل یک سنت و ساختار صحیت کرد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره هیچ بخشی حذف یا اضافه نشده است. ایده بنیادین جشنواره ما می‌تواند با عنوان اصالت‌دهی به فرآیند تمرین معرفی شود. در اصل هدف ما تئوریزه کردن فرآیند طولانی و طاقت فرسای تمرین تئاتر است.

دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران درباره نحوه اجرایی کردن این روند، اظهار کرد: در مرحله اول متقاضیان باید یک پیشنهادنامه که حاوی مفروضات و انگاره‌های یک کارگردان است، ارائه دهند. در واقع تئاتر به مثابه یک آزمایشگاه در نظر گرفته می‌شود.

نوایی با اشاره به اینکه در مرحله اول انتخاب آثار متقاضی حضور در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از بین ۸۰۰ اثر، ۴۳۰ اثر از کل ایران انتخاب شد، افزود: مرحله دوم انتخاب‌ها که از ۱۳ دی‌ماه به دلیل تقاضای شرکت‌کنندگان تا ۲۰ دی‌ماه تمدید شد، مرحله‌ای است که طی آن گروه باید فیلم بخشی از تمرین و اجرای خود را به مدت ۱۵ دقیقه برای ما بفرستند و در کنار این فیلم به شکل مکتوب نیز گزارشی از تمرین اثر را هم برای ما ارسال کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم که اوایل اسفندماه اجرا می‌شود بازبین‌ها به صورت حضوری از بین کارهای انتخاب شده برای این مرحله تعداد ۲۱ گروه را برای بخش نهایی جشنواره انتخاب و معرفی می‌کنند، اظهار کرد: پس از انتخاب ۲۱ گروه نشستی با عنوان فرآیند تمرین برگزار می‌شود تا گروه‌ها تمامی تجربیات خود را از مراحل مختلف تمرینات به اشتراک بگذارند.

دبیر جشنواره نوزدهم ادامه داد: این پروسه توجه به تمرین گروه در بخش عکس نیز با هوشمندی مهدی آشنا به عنوان دبیر این بخش، در نظر گرفته شده و برگزیده این دوره از عکاسی کسی است که فرآیند تولید یک تئاتر را از ابتدا تا پایان، ثبت کند.

نوایی با بیان اینکه جشنواره متعهد است که ۳ تا ۵ گروه را به عنوان برگزیده این دوره معرفی کند، یادآور شد: وقتی از فرآیند تمرین صحبت می‌کنیم باید به گروه بپردازیم و جوایز فردی جشنواره تقلیل پیدا کرده است. البته امکان دارد داوران جوایزی را برای افراد در نظر بگیرند.

وی با اشاره به مذاکراتی که با مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی داشته است، گفت: ایده گروه محوری نقطه مشترک بین ما و اداره‌کل هنرهای نمایشی است و قرار است آقای شفیعی حمایتی را داشته باشند که روز نشست خبری جشنواره اعلام خواهد شد. در هر دوره از جشنواره اجرای عموم یک قول و تعهد زبانی از سمت مدیران درگیر با فستیوال بوده است. ما در این دوره از جشنواره پروژه‌ای برای اجرای عموم آثار داریم و در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای با تالار مولوی هستیم.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این دوره از جشنواره بر خلاف دوره گذشته که بخش پژوهش، رادیو و نمایشنامه‌نویسی به صورت مجزا برگزار شد، به صورت همزمان و در ایام جشنواره نوزدهم برگزار می‌‌شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن