تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819522114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 7 هزار پرونده تخلف در زمينه آب در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وجود 7 هزار پرونده تخلف در زمينه آب در کشور
هفت هزار پرونده تخلف در زمینه آب در مناطق مختلف کشور وجود دارد .


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیر کل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران امروز در دزفول از اصلاح قانون آب کشور در خصوص تخلفات آبی خبر داد و گفت: این قانون از امروز وارد مرحله اجرایی شده است.


غلامرضا مدنیان افزود:وزارت نیرو در راستای بهبود قوانین ناکافی و ناکارآمد اصلاح قانون آب را در دستور قرار داده و در تعاملی که با قوه قضاییه صورت گرفت سعی شد جرایم به نحوی تنظیم شوند که بازدارنده باشند.


وی افزود:عمده تخلفات در حوزه آب در مناطق کم آب کشور از جمله استانهای کرمان ،خراسان شمالی،رضوی و جنوبی که وضعیت آب ناپایداری دارند در حوزه آبهای زیرزمینی اتفاق می افتد و استان خوزستان به دلیل وجود منابع آبی از پرونده های کمتری در این خصوص برخوردار است.


مدنیان به مهمترین مشکل مدیریت آب کشور نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه نظام بهره برداری از منابع آبی نظامی شایسته نیست و در حالی که مصرف کننده باید به اندازه ای که در پروانه ذکر شده آب مصرف کند در چارچوب اختیارات خود آب برداشت می کند و مسوولان در این خصوص ناچار به پیگیری از طریق مراجع قضایی هستند.


مدیر کل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین از اجرای طرح تعادل بخشی در کشور خبر داد و گفت:با توجه به اینکه بحران آب به دلیل عدم استفاده صحیح از منابع آبی و کاهش بارندگی در سالهای اخیر کشور را تهدید می کند و با کم آبی شدیدی روبرو هستیم لذا طرح تعادل بخشی در خصوص برداشت از منابع آبهای زیرزمینی در دستور کار شورای عالی آب قرار گرفت .


وی افزود:طبق این طرح تلاش می شود ظرفیت آب کشور از وضعیت فعلی خارج شده و حدود 25 درصد افزایش یابد .


مدنیان با اشاره به اینکه 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت:آبهای کشور به دو بخش آبهای سطحی شامل آب کانال ، رودخانه و منابع آبهای سدها و بخش آبهای زیرزمینی شامل چاه ،چشمه و قنات تقسیم می شوند که برداشت بی رویه از منابع آبهای سطحی و زیرزمینی ،حفر چاه غیرمجاز و تعدد استفاده خارج از چارچوب قانونی تخلف محسوب شده و متهم به دلیل استفاده غیرمجاز آب تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.


تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - 15 December 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن