تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805078017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدبيرمديريت تلفيقي براي واردات پساتحريمي!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تدبيرمديريت تلفيقي براي واردات پساتحريمي!
نویسنده : اولاد آدم 
گوش شيطان كر، زبانش لال، چشمانش كور، دماغش كيپ، دستانش بريده... اولاد آدم تمهيداتي را با همديگر قاطي كرده است و يك جوري چيده است كه مي‌تواند براي بارش برف سنگين در زمستان 94 آمادگي داشته باشد. يعني تازگي‌ها به پديده مديريت تلفيقي دست پيدا كرده و حالا دارد كيفش را مي‌برد. بنابراين اگر برف ببارد، ما پارو كه كم نمي‌آوريم هيچ، به جاي پاشيدن نمك هم در خيابان‌ها از خاك اره استفاده مي‌كنيم و براي گرم شدنمان در خانه شمع روشن كرده و اگر حرارتش كم بود، زغال‌هايمان را مي‌سوزانيم و براي انتقال آتش از چوب كبريت استفاده كرده و اگر گرسنه شديم با بيلچه بوته گياهان را در‌آورده و اگر خاك سفت بود از كلنگ استفاده كرده و اگر قحطي شد براي حفاظت از جانمان هنگام درآوردن ريشه گياهان در مقابل سيل گرسنگان، از تبر استفاده مي‌كنيم و... اصلاً چرا نقشه‌هاي مديريت تلفيقي‌ام را دارم برايتان مي‌گويم؟ يك نگاه خودتان به ليست واردات مملكت بيندازيد، آن وقت مي‌توانيد با اين واردات جمله بسازيد و در اين مسابقه چرت و پرت گويي كه اولاد آدم با خودش برگزار كرده، شركت كنيد و از او پيشي بگيريد! اصلاً شما هم مي‌توانيد برويد و وارد‌كننده نمونه بشويد! اصلاً مي‌توانيد اول برويد وارد كنيد و بعد تدبير كنيد كه در اين دوران پساتحريمي به چه درد مي‌خورد!
راستش راويان اخبار و طوطيان كليد‌دار گفته‌اند كه در 7 ماهه ابتدايي سال جاري نيز شاهد ادامه واردات كالاهاي عجيب و غريبي هستيم، البته دشمنان اولاد آدم ادعا مي‌كنند الزامي براي واردات آنها به كشور وجود ندارد و با توليد يا تأمين آنها در داخل مي‌توانيم اشتغال‌زايي بيشتري براي جوانان فراهم كنيم، اما اولاد آدم مي‌داند كه اين گفته‌ها از روي كينه است و دشمنان مي‌خواهند زمستانمان گرم و نرم نباشد و به مديريت تلفيقي اولاد آدم در مورد پيشابحران برف زمستاني و عمليات پسابحران آن، دهن‌كجي كنند و ما را مثل هميشه در وسط بحران تنها بگذارند تا يخ كنيم.
جانم برايتان بگويد كه براي جمله‌سازي، شما مي‌توانيد از اين آمار و ارقام واردات دولت تدبير و اميد، استفاده كنيد: در اين مدت197 تن شمع به ارزش 403 هزار دلار، 78 تن زغال به ارزش 77 هزار دلار و 2 تن خاك اره و ضايعات دورريز چوب به ارزش 352 دلار، يك تن و 61 كيلوگرم اسپرم گاو به ارزش 4ميليون و 663 هزار دلار، 11 تن لاكي بامبو به ارزش 13 هزار دلار و 198 تن چوب كبريت به ارزش 346 هزار، 442 تن بيل و بيلچه به ارزش 443 هزار دلار، 442 هزار تن كلنگ به ارزش 433 هزار دلار و يك تن تبر به ارزش 5 هزار دلار، 397 تن زيپ به ارزش 976 هزار دلار به كشور وارد شده است.
به گزارش خبرگزاري اولاد آدم واردات 386 تن تشتك به ارزش 905 هزار دلار و پارو (با عنوان بروف‌روب‌ها)، 514 تن گلخانه پيش‌ساخته به ارزش يك ميليون و 182 هزار دلار و 587 تن ساختمان پيش‌ساخته به ارزش 2 هزار و 167 هزار دلار از ديگر كالاهاي مورد نياز براي جمله‌سازي بوده‌اند كه اولاد آدم آنها را از قلم نينداخته و اميدوار است به ميزان كافي آنها را براي مديريت پسابحران وارد كرده باشد!
لابد حالا مي‌گوييد كه اگر جمله ساختيم، چه جوري بايد از مديريت تلفيقي بهره بگيريم و همه كارها را با هم پيش ببريم كه مانند برجام، فرجام خوش داشته باشيم و ناممان به نكويي ببرند؟ اولاد آدم برايتان بگويد كه مديريت تلفيقي در كشاورزي مملكت ما در مبارزه با آفات، سابقه طولاني دارد و مي‌توانيم از تجربيات كشاورزانمان در اين مورد درس فراوان بگيريم. اصلاً بگذاريد تا يك نمونه آن را برايتان تعريف كنم تا بفهميد بايد چه چيزهايي را با چه چيزهايي قاطي كنيد و دست آخرش آمار و ارقام نشان بدهند كه مدير موفقي بوده‌ايد يا خير!
مثال مديريت تلفيقي:
 آفت كرم خراط جزو آفات چوب‌خواري است كه هر يك‌سال و نيم تا دو سال تجديد نسل مي‌كند و در درجه اول باعث زوال و مرگ تدريجي درختان گردو مي‌شود. طي 17 سال گذشته آفت كرم خراط رشد و نمو بيشتري كرده است. بيش از 80 درصد باغ‌هاي گردو در كشور درگير آفت كرم خراط هستند و بالغ بر سي درصد باغ‌هاي گردو نيز در حال نابودي هستند. در همين زمينه معاون سازمان حفظ نباتات نسبت به مرگ تدريجي باغ‌هاي گردو آلوده به آفت كرم خراط هشدار داد و گفته: باغداران هوشيار باشند و هرچه سريع‌تر با يارانه دولتي در نظر گرفته شده براي مبارزه با اين آفت خانمان‌سوز بشتابند. يعني يكي از بهترين روش‌هاي مبارزه با اين آفت مديريت تلفيقي است؛ شما ضمن داشتن هوشياري و گرفتن يارانه دولتي بايد مبارزه را با مديريت و هرس باغ به صورت توأمان و تلفيقي انجام دهيد چراكه يكي از بهترين كارها در حال حاضر زنده نگه داشتن درخت از طريق آبياري، تغذيه و هرس باغ‌ها است.
اولاد آدم مي‌داند كه اگرچه روش‌هاي مبارزه‌اي مانند استفاده از سمپاشي درون ساقه درختان مفيد است اما اين روش هزينه‌بر و زمان‌بر است و در شرايط كنوني كه ما پولمان صرف واردات اجناس بنجل مي‌شود و بعد از 17 سال هنوز زمان كافي در اختيار نداريم، يكي از بهترين روش‌ها مديريت تلفيقي است كه در كشور نيز نتايج مثبتي داشته است و در اين 17 سال شاهد آن بوده‌ايم و تازه الان، دوستان طرح‌ خودشان را به ستاد بحران كشور پيشنهاد داده‌اند تا بتواند پس از تصويب به صورت طرحي ضربتي و با كمك دولتي در سراسر كشور اجرايي شود.... نگوييد بعد از 17 سال و تخريب هزاران هكتار و نابودي 30 درصدي، بي‌وفا حالا چرا؟ حالا كه فهميديد مديريت تلفيقي چيست و چه نتايج درخشاني دارد، برويد با بقيه كلمات جمله بسازيد.

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن