تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813219327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‎بینی برداشت 344 هزار تن پرتقال از باغ های جنوب کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پیش‎بینی برداشت 344 هزار تن پرتقال از باغ های جنوب کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، از برداشت حدود 344 هزار تن انواع پرتقال از باغ‎های جنوب کرمان خبر داد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان ساعت 08:30

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از وزارت جهادکشاورزی، سیدیعقوب موسوی اظهار داشت: این منطقه با سطح زیرکشت بیش از 33 هزار و 500 هکتار و تولید بیش از 510 هزار تن مرکبات مقام سوم کشور را داراست.
وی افزود: حدود 23 هزار و 740 هکتار از سطح کل مرکبات به پرتقال اختصاص دارد که حدود 20 هزار و 600 هکتار از این سطح بارور و بیش از 3 هزار هکتار غیربارور است.
موسوی تصریح کرد: برداشت پرتقال با ارقام محلی و ناول‎ها شامل تامسون و واشنگتن در جنوب کرمان از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه با برداشت ارقام والنسیا ادامه می یابد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، متوسط عملکرد پرتقال در این منطقه را حدود 17 تن در هر هکتار عنوان و پیش‎بینی کرد در سال زراعی جاری حدود 344 هزار تن انواع پرتقال از باغ‎های جنوب کرمان برداشت و روانه بازار شود.
وی با بیان اینکه ارقام محلی کشت شده در این منطقه والنسیا، خونی، محلی، مارس ارلی و انواع ناول است، افزود: تمام محصول مرکبات برداشت شده از این منطقه بدون حتی یک میلی‎گرم سم بوده و هیچ مبارزه شیمیایی در هفت شهرستان جنوبی علیه آفت‎ها و بیماری‎های گیاهی انجام نمی‎شود.
موسوی گفت: در سال جاری برای کنترل شپشک زردآلو و استرالیایی مرکبات از کفشدوزک کریپتولموس استفاده شده و از این نظر مرکبات جنوب کرمان ارزش کیفی بسیار زیادی دارند و در کنار عطر و اسانس دل‎انگیز آن طعمی بسیار دلنشین دارد که در ایران و جهان کم‎نظیر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: انتظار می‎رود هموطنان با مصرف مرکبات بسیار ارزشمند و باکیفیت داخلی، علاوه بر تقویت اقتصاد ملی به سلامت خود و خانواده کمک کنند.
وی اضافه کرد: تمام همت این سازمان مبنی بر عدم استفاده از سموم شیمیایی در باغ‎های مرکبات و نخیلات جنوب کرمان بوده و تاکنون این امر با موفقیت همراه بوده است و در آن‎ها هیچ سمی مصرف نمی‎شود.
موسوی با توجه به اینکه شیرینی و طعم ویژه مرکبات به ویژه پرتقال و گریپ‎فروت جنوب کرمان زبانزد عام و خاص است، خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‎های اخیر فعالیت‎های شاخصی که منجر به معرفی محصول مرکبات جیرفت و عنبرآباد به عنوان یک برند ملی شود، انجام نشده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن