تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار سيدالشهدا براي پيامدهاي پيمان‌شکني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آبان ۱۳۹۴ (۹:۴۶ق.ظ)
هشدار سيدالشهدا براي پيامدهاي پيمان‌شکني موج - مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اينکه امام حسين (ع)، پيامدهاي پيمان‌شکني و ياري حزب شيطان را هشدار مي‌دهد، عنوان کرد: پذيرفتن ولايت شيطان، سقوط با سرعت در دره تباهي است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام سيد مصطفي حسيني خراساني، مدرس حوزه و دانشگاه، با بيان اينکه امام حسين(ع)، پيامدهاي پيمان‌شکني و ياري حزب شيطان را هشدار مي‌دهد، عنوان کرد: پذيرفتن ولايت شيطان، سقوط با سرعت در دره تباهي است.
وي با اشاره به آيه 10 سوره فتح «إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَکَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّکَثَ فَإِنَّمَا يَنکُثُ عَلَي نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَي بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا؛ در حقيقت کساني که با تو بيعت مي‌کنند جز اين نيست که با خدا بيعت مي‌کنند دست خدا بالاي دست‌هاي آنان است پس هر که پيمان‌شکني کند تنها به زيان خود پيمان مي‌شکند و هر که بر آنچه با خدا عهد بسته وفادار بماند به زودي خدا پاداشي بزرگ به او مي‌بخشد» که امام حسين (ع) به حر بن يزيد رياحي فرمودند، ابراز کرد: استفاده امام حسين (ع) از اين آيه، توجه به دو نکته است، اول اينکه ياري کردن امام (ع) در نصرت دين خدا در حالي که دين خدا به خطر افتاده است و دوم اينکه با توجه به اين آيه، بيعت به معناي پيمان بستن و فرمان‌برداري و اطاعت است و پيمان بستن با امام، پيمان با خدا و رسول خداست.
حجت‌الاسلام حسيني با بيان اينکه انتخاب اين آيه توسط امام حسين (ع)، هشداري براي پيمان‌شکنان است، اظهار کرد: امام (ع) به نامه‌هاي کوفيان اشاره مي‌کنند و پيامد پيمان‌شکني را هشدار مي‌دهند که در صورت شکستن پيمان، شما ضرر خواهيد کرد و سربلندي و ارزش‌هاي شما به مخاطره مي‌افتد و صدمات و آسيب‌هاي اين پيمان‌شکني، متوجه شما، خانواده و جامعه شما خواهد بود.

يزيديان، ارزش فرمان‌برداري و اطاعت را ندارند
وي با اشاره به آيه 51 سوره کهف «مَا أَشْهَدتُّهُمْ خَلْقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَا خَلْقَ أَنفُسِهِمْ وَمَا کُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا؛ [من] آنان را نه در آفرينش آسمان‌ها و زمين به شهادت طلبيدم و نه در آفرينش خودشان و من آن نيستم که گمراهگران را همکار خود بگيرم» که امام حسين (ع) در جواب عبيدالله حر جعفي بيان کردند، ابراز کرد: با توجه به آيات قبل از آن که درباره کساني است که شيطان را به جاي خدا پذيرا شدند، مقصود امام حسين (ع) از انتخاب اين آيه، آن است که عده‌اي به جاي اينکه حزب‌الله باشند و خدا و اولياء الهي را به عنوان رهبر برگزينند، شيطان و ياران شيطان را پذيرفته‌اند و با استناد به اين آيه است که امام (ع) مي‌فرمايند هرگز از کساني که گمراه هستند، به عنوان ياوران خود استفاده نمي‌کنيم.
مدرس دانشگاه علوم اسلامي رضوي با اشاره به اينکه امام (ع) با بيان اين آيه، دو گروه حزب‌الله و حزب شيطان را معرفي مي‌کنند، گفت: امام حسين (ع) با انتخاب اين آيه يادآور مي‌شوند يزيديان، قابليت فرمان‌برداري و اطاعت را ندارند اما شما اولياء خدا را رها کرده و ولايت حزب شيطان را قبول کرده‌ايد.

پيشوايان نار، مردم را به سوي آتش مي‌برند
حجت‌الاسلام حسيني با بيان اينکه اکثريت مردم، يزيد را امام و پيشواي خود مي‌دانستند، اظهار کرد: امام حسين (ع) با انتخاب آيه 41 سوره قصص «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَي النَّارِ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا يُنصَرُونَ؛ و آنان را پيشواياني که به سوي آتش مي‌خوانند گردانيديم و روز رستاخيز ياري نخواهند شد» پس از رسيدن نامه ابن زياد به حر، دو نوع امام را بر اساس قرآن تعريف مي‌کنند، يکي، پيشواياني که مردم را به سوي نار و آتش مي‌برند و پيشواياني که مردم را به سوي بهشت مي‌برند و متذکر مي‌شوند که امثال يزيد و ابن زياد، پيشوايان نار هستند.
وي افزود: با توجه به آيه 71 سوره اسراء «يَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ کِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَأُوْلَئِکَ يَقْرَؤُونَ کِتَابَهُمْ وَلاَ يُظْلَمُونَ فَتِيلًا؛ [ياد کن] روزي را که هر گروهي را با پيشوايشان فرا مي‌خوانيم پس هر کس کارنامه‌اش را به دست راستش دهند آنان کارنامه خود را مي‌خوانند و به قدر نخک هسته خرمايي به آن‌ها ستم نمي‌شود»، لذا، امام حسين (ع) با بيان آيه 41 سوره قصص، هشدار مي‌دهند که اي کساني که دنبال يزيد و يزيديان مي‌رويد، آن‌ها به سوي آتش مي‌روند و شما را نيز با خود مي‌برند.

سخن امام و آيات قرآن نيز بر حزب شيطان تأثيرگذار نيست
مدرس حوزه و دانشگاه به علت بيان آيه 19 سوره مجادله توسط امام حسين (ع) در پاسخ به حضرت سکينه اشاره و ابراز کرد: نهايت قساوت قلب دشمن به جايي رسيد که سخن امام (ع) و قرائت آيات نوراني توسط ايشان، تأثيري بر قلوب سخت آنان نداشت، پس حضرت فرمودند «اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِکْرَ اللَّهِ أُوْلَئِکَ حِزْبُ الشَّيْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ؛ شيطان بر آنان چيره شده و خدا را از يادشان برده است آنان حزب شيطان‌اند آگاه باش که حزب شيطان همان زيانکارانند».
حجت‌الاسلام حسيني با اشاره به اينکه شأن نزول اين آيه درباره منافقان است، اظهار کرد: «استحوذ» به هنگامي که ساربان، شتر را به سرعت مي‌راند، گفته مي‌شود؛ امام (ع) با قرائت اين آيه، جايگاه ابن زياد، عمر سعد و اهل کوفه را معلوم کرد، اينکه شيطان بر آن‌ها سلطه پيدا کرده و آنان را با سرعت به دره سقوط و تباهي مي‌برد.
وي افزود: امام حسين (ع) با ديدن صفوف کوفيان فرمودند شيطان، امر را بر شما مشتبه کرده و حق و باطل را در هم آميخته است. عجب بندگان بدي هستيد که اظهار اطاعت از خدا و رسول مي‌کنيد ولي اکنون آمده‌ايد تا ذريه پيامبر (ص) او را به قتل برسانيد، لذا، اين آيه را تلاوت کردند، پس فرمودند مرگ بر شما و آنچه مي‌خواهيد و سپس، آيه استرجاع را بيان فرمودند، يعني با اين مردم نمي‌توان براي دين، کاري انجام داد، بايد هر آنچه داشت، در طبق اخلاص گذاشت حتي اگر عزيزترين‌ها باشند.
مدرس دانشگاه علوم اسلامي رضوي با اشاره به آيه 257 سوره بقره «...وَالَّذِينَ کَفَرُواْ أَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَي الظُّلُمَاتِ...؛ و [لي] کساني که کفر ورزيده‌اند سرورانشان [همان عصيانگران=] طاغوت‌اند که آنان را از روشنايي به سوي تاريکي‌ها به در مي‌برند»، ابراز کرد: کساني که خود را به لقمه‌اي يا درهمي فروخته‌اند، چنان به دره تباهي سقوط کردند که نام آن‌ها در صفحات ننگين تاريخ ثبت مي‌شود در حالي که نام اولياي خدا در صفحات نوراني تاريخ براي هميشه ثبت خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن