تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819539620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به بانک سپه اعتقاد کامل دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۹:۴۲ق.ظ)
معاون رئيس جمهور: دولت به بانک سپه اعتقاد کامل دارد موج - معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي با اشاره به تلاش هاي بانک سپه طي سال هاي اخير و نقش آفريني آن در اجراي پروژه هاي استراتژيک گفت: دولت به بانک سپه اعتقاد کامل دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمدباقر نوبخت عملکرد بانک سپه را اميدبخش، سنجيده و واقع بينانه خوانده و گفت: حضور بنده در بانک سپه به عنوان اولين بانک ايراني، نشان از اعتقاد دولت به اين بانک دارد.
سخنگوي دولت با قدرداني از زحمات کارکنان بانک سپه، اظهار داشت: ضمن قدرداني از تلاش هاي کليه بانک ها و نظام بانکي کشور، به بانک سپه اعتقاد ويژه دارم؛ چرا که دولت تاکنون از خدمات و حمايت هاي ويژه اين بانک بهره مند بوده است.
نوبخت خاطر نشان کرد: به لحاظ شايستگي بانک سپه، سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور تصميم گرفت 8 ميليارد دلار، معادل 24 هزار ميليارد تومان منابع مربوط به طرح تنظيم و مهار آبهاي مرزي کشور را در اين بانک متمرکز کند.
وي افزود: تاکنون گردش مالي 4 هزار ميليارد تومان از اين منابع اجرايي شده و 20 هزار ميليارد تومان بقيه تا سه سال آينده از طريق بانک سپه عملياتي خواهد شد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور ضمن اشاره به نقش آفريني بانک سپه در خريد تضميني گندم در سال هاي اخير، خاطرنشان کرد: دولت در رديف يارانه ويژه گندم، بالغ بر 5 هزار ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته است اما با توجه به خريد تضمين گندم در اوايل سال و عدم کفايت وصولي هاي دولت براي پرداخت مبالغ گندم خريداري شده، از منابع بانک ها از جمله بانک سپه استفاده مي کنيم.
وي افزود: از اول سال جاري دولت اقدام به خريد تضميني گندم به ارزش 9 هزار و 300 ميليارد تومان کرده و معادل همين رقم به طرح هاي عمراني پرداخته است.
سخنگوي دولت با بيان اينکه ميزان پرداختي دولت به طرح هاي عمراني در سال جاري بيش از سال گذشته بوده است، اظهار داشت: اگر طي دو سال اخير، دولت از خزانه مبالغ خريد تضميني گندم را پرداخت مي کرد نمي توانست در خصوص طرح هاي عمراني پرداختي داشته باشد. تلاش بانک سپه به خاطر نقش آفريني در خريد تضمين گندم طي سال گذشته و امسال جاي قدرداني دارد.

نرخ سود بانکي و نرخ ذخيره قانوني کاهش پيدا مي کند
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور گفت: براي کمک به خروج از رکود نرخ سود بانکي و نرخ ذخيره قانوني بانکها کاهش مي يابد.
دکتر محمدباقر نوبخت در جمع مديران ارشد بانک سپه ضمن اعلام اين خبر، افزود: دولت در بسته جديد اقتصادي خود با علم به اينکه بخشي از منابع نظام بانکي کشور در قالب مطالبات معوق درگير است با انجام اقداماتي سعي مي کند بانک ها را براي اجراي سياست هاي پولي دولت توانمند کند.

کاهش سه درصدي نرخ ذخيره قانوني بانک ها
نوبخت ضمن اشاره به نقش نظام بانکي در کمک به اجراي سياست خروج از رکود همراه با کنترل تورم، در دولت تدبير و اميد، تصريح کرد: اوايل هفته آينده به همراه وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس کل بانک مرکزي، اجزا و تفسير بسته جديد اقتصادي دولت جهت خروج از رکود را براي مردم و بانک ها تشريح خواهيم کرد.
وي اضافه کرد: براساس اين بسته اقتصادي، براي تسريع در خروج از رکود اقتصادي از ابزارهاي پولي و مالي استفاده خواهد شد.
سخنگوي دولت در اين باره افزود: در سياست هاي پولي با کاهش نرخ سود بانکي و تقليل سه واحد درصدي نرخ سپرده قانوني به بانک ها کمک خواهد شد تا بتوانند بهتر به تعهدات خود عمل کنند.

نرخ رشد اقتصادي کشور مثبت است
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه براي اداره بدون توافق هسته اي کشور هم برنامه داشتيم، تصريح کرد: دولت با بهبود شاخص هاي کلان اقتصادي از جمله کنترل تورم و تغيير نرخ رشد اقتصادي از 7- به 3 در سال گذشته، پيامي به طرف هاي مذاکره کننده مبني بر تسليم ناپذيري ايران در مقابل تحريم ها داد.
وي ادامه داد: علي رغم رکود جهاني و کاهش منابع دولت از محل فروش نفت به خاطر پايين آمدن قيمت اين محصول، آمارهاي مقدماتي مرکز آمار در سه ماهه اول امسال نشان از مثبت بودن نرخ رشد اقتصادي در کشور دارد.

تصويب برجام توسط مجلس عاقلانه و سنجيده بود
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، تصميم مجلس شوراي اسلامي مبني بر تصويب برجام را يک اقدام عاقلانه، سنجيده و درست در جهت همياري با دولت خواند و افزود: فراموش نکنيم اين برجام تأييد مي کند، ايراني که در چهار قطعنامه گذشته از حق غني سازي منع شده بود با تصويب سازمان ملل و همه کشورهاي طرف مذاکره در کنار لغو تحريم ها از حق غني سازي برخوردار است.
نوبخت با بيان اينکه هيچ دغدغه اي براي اجراي اين سند تاريخي نيست، اظهار داشت: شرايط مطلوبي فرا روي کشورمان بوده و در حال حاضر سرمايه گذاران خارجي در رأس مقامات بلند پايه ديپلماتيک و اقتصادي به ايران سفر مي کنند و آمادگي خود را براي توسعه همکاري هاي مشترک اعلام مي کنند.

حاکميت شرايط تحريم به کشور تا پايان امسال
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور تأکيد کرد: مجموعه دولت به اين سرمايه گذاران اعلام کرده، زماني با آنها حاضر به همکاري است که ضمن سرمايه گذاري مستقيم در کشورمان با انتقال تکنولوژي روزآمد، به ايران امکان حضور بيشتر در بازارهاي جهاني بدهند.
وي با بيان اينکه ما از چند روز آينده هم قادر به اجرايي کردن برجام هستيم، گفت: اما شرايط تحريم تا اواخر امسال و اوايل سال آينده در کشور وجود خواهد داشت ما بايد براي اين مقطع زماني برنامه داشته باشيم.
نوبخت به شرايط ويژه اقتصاد کشورمان اشاره کرد و افزود: تيم اقتصادي دولت براي هر لحظه اقتصادي کشور برنامه داشته و نمي تواند اقتصاد را به حال خود رها کند.
سخنگوي دولت ابراز اميدواري کرد بسته اقتصادي جديد دولت، اقتصاد کشور را رو به جلو برده و ما شاهد رشد اقتصادي و بهبود وضعيت زندگي مردم باشيم.

تقوي نژاد: بانک سپه همگام و همسو با سياستهاي دولت است
مدير عامل بانک سپه در جمع مديران ارشد بانک و در حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، ضمن تأکيد بر رويکرد برنامه-محوري در اين بانک تصريح کرد: کليه فعاليتهاي بانک سپه براساس اولويتهاي راهبردي هفت گانه ابلاغي وزارت امور اقتصادي و دارايي و همچنين براي نقش آفريني در اقتصاد ملي و بين المللي و همسويي با سياستهاي کلان دولت تنظيم شده است.
مدير عامل بانک سپه با اشاره به اقدامات اين بانک در جهت خروج از بنگاهداري، تصريح کرد: بانک سپه تنها سهامدار چند شرکت فعال در توليد کالاهاي استراتژيک نظير سنگ آهن، سيمان، نفت، گاز، پتروشيمي، بخش نيروگاهي است.
وي افزود: شرکت هاي زير مجموعه اين بانک به لحاظ نسبت بازدهي و شفافيت همواره جزو ده شرکت برتر بورسي هستند.
وي با اشاره به توليد 70 درصد سنگ آهن کشور با مشارکت بانک سپه، خاطر نشان کرد: کاهش 80 درصدي قيمت جهاني سنگ آهن در ماه هاي اخير، شرکتهاي توليد کننده اين محصول را با مشکل مواجه کرده است.
تقوي نژاد در اين باره افزود: کشورهاي رقيب ايران در توليد سنگ آهن در کشورهاي نظير چين و برزيل، از دولت يارانه دريافت مي کنند در حالي که توليد کنندگان اين محصول در کشورمان 30 درصد حق مالکانه پرداخت مي کنند.
رئيس هيأت مديره بانک سپه در بخش ديگري از سخنان خود، گزارشي از عملکرد بانک سپه در حوزه هاي مختلف پرداخت و يادآور شد: اين بانک در حال حاضر با افتتاح 39 ميليون حساب به بخش قابل توجهي از بزرگترين و مهمترين فعالان اقتصادي خدمات بانکي ارائه مي دهد.
وي با اشاره به نقش آفريني بانک سپه در بخش هاي مختلف اقتصادي تصريح کرد: اين بانک در خدمت دولت و اجراي سياست هاي آن بوده و آماده است در شرايط پس از رفع تحريم، با تکيه بر نيروي انساني توانمند، با دانش و داراي سلامت اداري خود، بيش از گذشته در خدمت توسعه کشور باشد.
مدير عامل بانک سپه ضمن قدرداني از مساعدت هاي مجموعه دولت در بهبود حقوق کارکنان بانک ها، خاطرنشان کرد: کارکنان بانکهاي دولتي علي رغم تصوّر عمومي، متناسب با مسووليت هاي خود، حقوق و مزايا دريافت نمي کنند، به همين خاطر انتظار مي رود درخصوص حقوق و مزاياي کارکنان بانک هاي دولتي اقداماتي صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن