تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820245238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقدير معاون رئيس جمهور از بانک سپه به دليل حضور فعال در بخش گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۸ق.ظ)
در جمع مديران ارشد اين بانک صورت گرفت: تقدير معاون رئيس جمهور از بانک سپه به دليل حضور فعال در بخش گردشگري موج - معاون رئيس جمهور بخش گردشگري را يک گنج پنهان دانست و گفت: از حضور پررنگ و اثرگذار بانک سپه در بخش گردشگري بايد تشکر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر در جمع مديران ارشد بانک سپه با بيان اين مطلب اظهار کرد: از بانک ها مي خواهم تا توجه خود را به بخش پرتوجيه و سودده گردشگري معطوف کنند تا با تأمين منابع لازم در اين بخش، بتوان از اين محل به ايجاد اشتغال و نيز افزايش توليد ناخالص ملي کشور پرداخت.
سلطاني فر با ابراز خرسندي از حضور در جمع مديران ارشد بانک سپه و قدرداني از حمايتهاي بانک سپه از بخش گردشگري، تقوي نژاد را يکي از مديران زحمت کش، پرتلاش و خوش فکر در دستگاهها و سازمانهاي مختلف معرفي کرد که اکنون به يکي از مديران موفق نظام بانکي در جمع مديران ارشد کشور تبديل شده است.
وي با اشاره به نقش گردشگري بعد از رفع تحريم ها گفت: با ارشادات مقام معظم رهبري، رويکرد دولت و تلاش ويژه رئيس جمهور، اقتصاد کشور از شرايط رکودي در حال خروج است و آثار و نشانه هاي آن ظهور و بروز پيدا کرده است.
سلطاني فر با بيان اينکه با تصويب کليات برجام، ايران وارد فضاي جديد سياسي و اقتصادي مي شود، گفت: با لغو تحريم هاي ناعادلانه و غيرقانوني که سالها تأثير خيلي جدي بر فعاليت هاي سرمايه گذاري گذاشته بود، کشور مسير رشد خود را طي خواهد کرد. در چنين فضايي مي طلبد تا با يک نگاه ويژه به آينده، خود را آماده کنيم و به حل مشکلات بينديشيم.
وي افزود: دو برنامه ريزي اساسي در کشور درحال شکل گيري است. يکي تدوين برنامه ششم است که در 30 کارگروه تخصصي مسايل آن مطرح شده و مورد پيگيري است و ديگري، بحث اجراي مباني اقتصاد مقاومتي براي بهره گيري از تمام ظرفيت هاي اقتصادي کشور است.
معاون رئيس جممهور گفت: در کنار اين برنامه ها، ايران داراي چشم انداز بيست ساله نيز هست که در افق 1404 بايد به گونه اي برنامه ريزي و حرکت کند که بتواند به قدرت اول منطقه در ابعاد مختلف تبديل شود.

جايگاه ويژه نظام بانکي در اقتصاد مقاومتي
وي افزود: در مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتي، کارگروه ويژه اي تعيين شده که وزرا و معاونان رئيس جمهور در آن عضو هستند. با توجه به تأکيد مقام معظم رهبري بر اجراي سريعتر اقتصاد مقاومتي به عنوان يک سند بالا دستي در برنامه پنجساله و نيز يکساله بودجه، دولت هرچه سريعتر بايد بتواند راهکارهاي تحقق مباني اقتصاد مقاومتي را مشخص کند.
وي افزود: در کمتر از دو ماه اخير، مجموعه دولت، ستاد، سازمان مديريت و برنامه ريزي و تيم مشاوره اقتصادي، چارچوبهايي را مشخص کردند. ظرف يک ماه آينده همه اهداف، سياستها، طرحها و پروژه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي براي دستگاههاي اجرايي مشخص مي شود و در اين ميان جايگاه ويژه اي براي نظام بانکي در نظر گرفته شده است. اميدواريم با تقويت منابع و برطرف شدن موانع، سيستم بانکي بتواند نقش خود را به درستي در اين خصوص ايفا کند.
سلطاني فر با بيان اينکه ايران به لحاظ ظرفيتها و جاذبه هاي گردشگري در بين 10 کشور اول جهان قرار دارد گفت: ايران از ورود 5 ميليون گردشگر خارجي به کشور 7 تا 7.5 ميليارد دلار درآمد داشته است. براين اساس، با اين درآمد و به لحاظ تعداد، سهم ايران نيم درصد از سهم گردشگري در جهان بوده در حالي که اين رقم بايد به 2 تا 3 درصد برسد.

سال 1404 بايد ميزبان 20 ميليون گردشگر باشيم
وي افزود: براساس سند چشم انداز 1404 پيش بيني شده که ايران بايد ميزبان 20 ميليون گردشگر خارجي با 25 تا 30 ميليارد دلار درآمد باشد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: در دنيا ميزان رشد گردشگري 4.6 درصد، در آسيا 5 درصد و در ايران 12 درصد بوده است. ما بايد 12 تا 14 درصد رشد داشته باشيم تا به سند چشم انداز برسيم.
وي تأکيد کرد: گردشگري يک صنعت سبز و زوده بازده است. کشورهاي مختلف دنيا 10 درصد توليد ناخالص داخلي خود را از محل گردشگري به دست مي آورند و حدود 11 درصد اشتغال دنيا به طور مستقيم و غيرمستقيم در بخش گردشگري تعريف شده است.
سلطاني فر گفت: در حال حاضر، گردشگري، 5 تا 6 درصد توليد ناخالص داخلي کشور را تشکيل مي دهد که اين عدد بايد به 10 درصد برسد.
وي با بيان اينکه براي اتباع 190 کشور امکان ويزاي فرودگاهي فراهم شده گفت: همچنين مدت اعتبار ويزا 15 روز بود که به تازگي به يک ماه تبديل شده است.
سلطاني فر گفت: يکي از مهم ترين سياستهايي که مي تواند به گردشگري کشور کمک کند توسعه تسهيلات صدور ويزاست.
وي با تشريح مزاياي ويزاي الکترونيک، به مشکلات حوزه گردشگري از جمله کمبود مراکز اقامتي و هتلهاي مناسب اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ايران 1100 هتل و حدود 500 تا 600 هتل-آپارتمان دارد که 130 مورد از هتلها 4 يا 5 ستاره هستند. براي 20 ميليون گردشگر، بايد 400 هتل احداث شود که 270 هتل آن بايد 4 يا 5 ستاره باشد.
سلطاني فر گفت: 50 درصد هتلهاي ايران در مشهد هستند. در سه نقطه مشهد، کيش و سرعين مشکل هتل نداريم ولي در برخي شهرها همچون اصفهان بحران هتل داريم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به مشکلات نظام حمل و نقل، بر لزوم حل مشکلات در اين بخش تأکيد کرد.
وي با اشاره به مزيتهاي خاص ايران گفت: ايران، قدرت اول گازي جهان و قدرت چهارم نفتي دنياست. همچنين اين کشور در مجموعه ذخاير نفت و گاز نيز رتبه اول دنيا را داراست. ايران همچنين داراي ذخاير غني معدني است.
سلطاني فر با اشاره به برخورداري ايران از منابع انساني بسيار مناسب گفت: سالانه در مراکز آموزش عالي 234 هزار نفر فارغ التحصيل داريم، اين در حالي است که کل مراکز آموزش عالي آمريکا 238 هزار نفر فارغ التحصيل دارند. به لحاظ کمي ايران و آمريکا در اين بخش برابر مي شوند هرچند به لحاظ کيفي فرقهاي مشهودي دارند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: 8 اولويت در برنامه ششم توسعه است که از ظرفيتهاي گردشگري استفاده شود.

گردشگري يکي از مهمترين محورهاي محرک خروج اقتصاد از کود
وي افزود: گردشگري مي تواند يکي از مهم ترين محورهاي محرک خروج اقتصاد ايران از رکود فعلي حاکم بر اقتصاد کشور باشد.
سلطاني فر گفت: در بخش گردشگري سه فرصت خاص وجود دارد. يکي اتفاق نظري که بين مسوولان در خصوص توجه و توسعه به اين بخش دارند. دوم، فضاي پساتحريم است. بحث سوم نيز، ناامني و مشکلاتي که در کشورهاي اطراف است سبب شده تا گردشگران تاريخي و فرهنگي و... ايران را برگزينند. به برکت امنيت و جاذبه هاي گردشگري، ايران در حال حاضر مورد توجه گردشگران هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن