تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799725354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت سیاست گذارقطارشهری کرج/طلسم قطارشهری کرج برای همیشه شکسته می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در نشست خبری بااصحاب رسا: دولت سیاست گذارقطارشهری کرج/طلسم قطارشهری کرج برای همیشه شکسته می شود معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز،گفت: سیاست گذار قطار شهری کرج دولت است و برای ما مهم نیست پیمانکار قطار شهری چه کسی باشد، تنها تکمیل طرح برای ما در اولویت است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر ساعت 16:03

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگارپانادراستان البرز، هیربدمعصومی صبح امروز در ادامه سلسله نشست های خبری با اهالی رسانه، بخشی از فعالیت های ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری را تشریح کرد.

وی در آغاز صحبت های خود ابتدا به نقش خطیر رسانه ها و اهمیت نحوه انتشار خبر اشاره کرد و گفت:حرفه خبرنگاری، بسیار دشوار است از این جهت که باید بدون دخل و تصرف وبرداشت های شخصی و سلیقه ای، آنچه بیان می شود را اطلاع رسانی کرد.

معصومی با تشبیه کار خبر به مترجمی، افزود: خبرنگار به نوعی مترجم است و باید گفته ها را به فارسی برگرداند در بین اگر از بیان واقعیت ها دور شود و در مطالب تصرفی داشته باشد ماهیت بیان شده دچار تغییر خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این نشست خبری، به مهمترین دغدغه دولت در بحث برون رفت از مشکلات ترافیک درون شهری و برون شهری  نیز پرداخت و گفت: در دو سفر دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور به استان، از سهم اعتبار ملی با اختصاص 30 میلیارد تومان در بخش ادامه پروژه شهید همت رهاوردهای خوبی عاید البرز شد.

وی پروژه ملی قطار شهری کرج که نزدیک به یک دهه روی زمین مانده است نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه این پروژه دچار عقب ماندگی هایی بود که  دلایل مختلفی نیز دارد، البته مسائل مدیریتی قبل، بیش از مباحث مالی، موجب حرکت کند این پروژه ملی شده است. دولت ناظر بر روند اجرای پروژه قطار شهری

معصومی گفت: ما بنای طرفداری از پیمانکار  و کارفرما را نداریم و  بعنوان دولت بی طرفانه  نظارت  بر کار خواهیم داشیم.

معاون استاندار در ادامه با بیان اینکه مسئولان باید سعی کنند در حیطه اختیارات صحبت کنند، گفت: بنده همواره سعی می کنم در حیطه اختیاراتم صحبت کنم و معمولاً از بیان مطالبی خارج از وظایفم پرهیز می کنم.

وی با بیان اینکه  رسانه ها در این زمینه نقش ویژه ای دارند، خاطرنشان کرد: بین آنچه برداشت می شود و آنچه از سوی مسئولان گفته می شود تفاوت فاحشی وجود دارد؛ لذا رسانه ها نباید در پیاده کردن اخبار دخل و تصرف کنند، چرا که استنباط صرف، ماهیت خبر را تغییر می دهد.

معاون استاندار در این خصوص با اشاره به سیاست دولت در بحث تصدی گری، تصریح کرد: سیاست ها و استراژی حمل و نقل، کار تصدی گری نیست که به شهرداری ها سپرده شاید کار اجرایی به شهرداری سپرده شود ولی سیاست گذاری از وظایف دولت است.

وی افزود:  حوزه حمل و نقل بسیار مهم است و از اموری نیست که در شهرها سیاست گذاری ها و نحوه توسعه آن  به شوراها و شهرداری واگذار کرد؛ تنها چیزی که جنس تصدی گری است به شهرداری ها واگذار می شود.

معصومی افزود: مسئولان دولت یازدهم در این استان، عزم جدی برای تکمیل  مترو نیمه کاره کرج دارند، طبق اساسنامه استاندار محترم بعنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری کرج و حومه و نماینده عالی دولت در استان تصمیم گیری این پروژه خواهند بود  و به جهت ضرورت اعمال سیاست های ارادی دولت قابلیت واگذاری این طرح ملی به غیر وجود ندارد.
معاون استاندار البرز تاکیدکرد: پروژه قطار شهری، طرحی نیست که به شهرداری و شورا واگذار شود؛ تنها استانداری در خصوص این پروژه تصمیم می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون نیز جلسات خوبی  با حضورمدیرعامل، پیمانکار و شورای شهر و شهرداری برگزار شده است.

معصومی با بیان اینکه روش دولت در طرح های عمرانی، تبدیل نقدی به تهاتری است، گفت: در پروژه های عمرانی از این روش که بخشی پیمانکار تهاتر و بخشی دیگر اختصاص سهم دولت باشد اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه بارها نیز گفته ایم که  شهرداری و شورای شهر نیاز نیست در رابطه با ادامه کار، دغدغه داشته باشند، گفت: اعضای شورای شهر کرج علی رغم آنکه دغدغه داشتند به آنها اطمینان خاطر دادیم که حق و حقوق مردم حفظ می شود.

معصومی ادامه داد: استاندار بعنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری مأموریت داده اند که این پروژه از رکود در آید و زودتر شاهد راه اندازی خط دو در کلانشهر کرج باشیم.

وی افزود: متأسفانه استان البرز نسبت به سایر کلانشهرها عقب در این زمینه عقب افتاده است  و باید حداقل دو رام از فاز اول را با 6 ایستگاه ظرف 14 ماه تکمیل کنیم.

معصومی با بیان اینکه در تمامی جلسات هدف ما تکمیل پروژه بوده و نه انتخاب پیمانکار، اضافه کرد: دولت تمایل به اتمام پروژه دارد  به جای اینکه بخواهد فکر کند با چه پیمانکاری این پروژه به اتمام می رسد.

وی با اشاره به نگاه دولت در تکمیل این طرح نیمه تمام گفت: در جلسات متعددی حتی از معاون عمرانی وزیر کشور دعوت شد و قول مساعدی داده شده تا 500 میلیارد تومان ارواق مشارکت اختصاص پیدا کند؛ بنابراینعزم دولت برای شکستن این طرح جدی است تا دو رام متروی خریداری شده که اخیرا نیز به استان بازگشته است مورد استفاده قرار گیرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن