تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814944410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیکرجان باختگان فاجعه منا تا آخر هفته به کشور بازمیگردند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیکرجان باختگان فاجعه منا تا آخر هفته به کشور بازمیگردند


وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: پیکر تمامی جان باختگان فاجعه منا تا پایان هفته به طور کامل وارد میهن اسلامی می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسن قاضی زاده هاشمی که  به نمایندگی از دولت برای رسیدگی به  امور حجاج و بازماندگان  به عربستان سفر کرده بود در بدو ورود به کشور در جمع خبرنگاران افزود: با توافق عربستان پیکر مفقودان نیز که تاکنون هویت آنها شناسایی نشده است به کشور باز گردانده می شود و کار شناسایی مفقودان  در ایران انجام خواهد شد .

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت  رخ دادن این فاجعه گفت: بهتر است ابتدا دولت عربستان  به طور رسمی درباره علت این فاجعه  گزارش ارائه کند و سپس آن را بررسی  خواهیم کرد.

در پرواز جده به تهران که ساعت  12 و 15 دقیقه در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست 79 نفر از حجاج داغ دیده  که همراهان خود را در سفر حج از دست داده بودند نیز وارد کشور شدند.

هواپیمای حامل وزیربهداشت و جمعی از حجاج بر زمین نشست

پرواز جده، تهران با ۷۹ سرنشین از جمله وزیر بهداشت و معاون کنسولی وزیر خارجه لحظاتی قبل در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بر زمین نشست.

در این پرواز جمعی از حجاجی که در فاجعه منا نزدیکان خود را از دست داده اند آقای قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت را همراهی می کنند.

توافق درباره شناسایی و انتقال پیکرهای جانباختگان ایرانی

وزیر بهداشت: برای پیگیری وضع حجاج جان باخته، مفقود ومجهول الهویه با طرف سعودی توافق شده است.

دکتر سیدحسن هاشمی درجمع خبرنگاران بااشاره به دیدار با همتای عربستانی ومعاونان و مسئولان پزشک قانونی عربستان  افزود: درخصوص روشن شدن وضع پیکر جان باختگان و مفقودان حادثه منا توافقاتی بدست آمده است.

وزیربهداشت کشورمان افزود: برای پیگیری وضعیت حجاج جان باخته ، مفقود و مجهول الهویه با طرف سعودی توافق شد درصورت لزوم از طریق ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار شود و دکتراسدی لاری مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت نیز برای پیگیری برخی امور اصلی همچنان در عربستان باقی خواهد ماند. دکتر هاشمی اضافه کرد: در این دیدار نیز توافق شد که وضعیت جان باختگان از سه حالت خارج نیست؛ ابتدا اجسادی که شناسایی شده اند و هویت فردی شان مشخص است، دوم اجسادی که هویت ایرانی بودن شان محرز است ولی هویت فردی شان معلوم نیست و درمرحله آخر افرادی که اجسادشان در میان جان باختگان ایرانی نیست و لذا مجهول الهویه محسوب می شوند.


وزیر بهداشت با اشاره به اینکه همه زائران ایرانی با روادید معتبر وارد عربستان شده اند گفت: سرنوشت افراد مجهول الهویه باید مشخص شود مانند پیکرهایی که به ایران منتقل می شوند.دکتر هاشمی در ادامه تغییر محسوس در رفتار طرف سعودی و همکاری در انتقال پیکر جان باختگان را یادآور شد و افزود : در پیگیری مسائل این حادثه ، سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت ، هیئت پزشکی ، نمایندگی سیاسی کشورمان و عوامل اجرایی بعثه و سازمان حج زحمات فراوانی کشیدند که قابل تقدیر است.

دکتر هاشمی که صبح امروز از جده عازم تهران شد ابرازامیدواری کرد به جز جان باختگان مفقود، سرنوشت بقیه اجساد تا پایان هفته نهایی شود.

وزیربهداشت همچنین با اشاره به حادثه سال 66 و شناخته نشدن تعدادی از جان باختگان افزود : باتوجه به عمق فاجعه منا امکان دارد از مجموع زائرانی که در این حادثه جان باخته اند، تعدادی مجهول الهویه باقی بمانند و مشخص نشود مربوط به کدام کشورند که البته امیدواریم دراین میان تعداد زائران ایرانی حداقل باشد.وزیر بهداشت برای پیگیری فاجعه منا درصدرهیئتی از مسئولان این وزارتخانه و جمعیت هلال احمرسه شنبه گذشته وارد عربستان شده بود.


شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن