تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802727608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برکناري دو وزير سعودي نشان‌ دهنده سوء مديريت اين رژيم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۳ب.ظ)
سلطاني‌فر: برکناري دو وزير سعودي نشان‌ دهنده سوء مديريت اين رژيم است موج - خداوند هميشه با مواضعي است که توسط حق دوستان و حق مداران مطرح مي‌شود و اقدام به برکناري دو وزير حج و امور شهري اين رژيم، بي تدبيري و سوء عملکرد رژيم سعودي را اثبات مي‌کند، اين برکناري بي شک نشان دهنده سوء مديريت اين رژيم است.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: فرا رسيدن هفته دفاع مقدس را خدمت همه رزمندگان حماسه ساز 8 سال دفاع مقدس، خانواده ايثارگران، بسيجيان همه کساني که در به وجود آوردن اين حماسه بزرگ تاريخي که موجب عزت و اقتدار ما در منطقه شده است، تبريک مي گويم و اميدوارم ما به عنوان نسل اول انقلاب اين توفيق را داشته باشيم که ارزش‌ها و دستاوردهاي اين حماسه را به نسل بعد منتقل کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد: مرور آنچه در چند قرن اخير بر کشور ما گذشته است حکايت از اين دارد که قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، هرگاه کشور ما با يک يا چند کشور وارد منازعه نظامي شده است در پايان اين منازعات، يا بخش‌هايي از سرزمين ما جدا شده و يا در اوج ذلت و ضعف، منازعه خاتمه يافته است.
سلطاني فر گفت: اين در حالي است که در دوران معاصر ما با جمعي از کشورهايي که از رژيم متجاوز بعثي عراق حمايت مي‌کردند، وارد يک جنگ بزرگ طولاني مدت شديم که در پايان اين منازعه، 15 هزار کيلومتر از خاک کشور ما شامل 70 شهر و هزار روستا که به تصرف دشمن درآمده بود، با ايثارگري‌ها و رشادت‌هاي رزمندگان و ساير نيروها از تصرف دشمن خارج شد و از سال سوم به بعد صحنه جنگ به داخل خاک دشمن متجاوز برده شد.
وي گفت: 35 کشوري که از رژيم بعثي عراق حمايت مي‌کردند، به طراحي قطعنامه 598، پيشنهاد آتش بس، صلح و حق تعيين متجاوز توسط جمهوري اسلامي ايران تن دادند و در پايان اين منازعه بزرگ نظامي 8 ساله که به عنوان طولاني‌ترين جنگ قرن 20 شناخته مي‌شود، ايران اسلامي موفق شد در يک منازعه نابرابر بين يک کشور در برابر 35 کشور، تمامي سرزمين‌هاي اشغالي خود را از وجود دشمن اشغالگر پاک کند.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اينکه امروز ما در مرحله آتش بس هستيم، ادامه داد: رژيم عراق تغيير کرده است و ما پيوندهاي عميقي با دولت فعلي عراق که برآمده از رأي مردم است، داريم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تصريح کرد: مهم‌ترين دستاورد سياسي بعد از جنگ تحميلي، متجاوز شناخته شدن عراق توسط سازمان ملل متحد بود، اين يک پيروزي بزرگ سياسي پس از پيروزي در جنگ بود.
سلطاني‌فر در ادامه با اشاره به اتفاقات تلخ ايام حج امسال، گفت: بين دو عيد بزرگ قربان و عيد غدير خم هستيم که براي ما شيعيان بسيار مهم است، اما متاسفانه در روزهاي اخير با وقوع يک فاجعه بزرگ در سرزمين امن الهي و در منا مواجه بوديم که با سوءتدبير و سوء مديريت رژيم حاکم بر کشور سعودي، شاهد کشته شدن بيش از هزار و 500 تن از حجاج کشورها و حدود 133 نفر از حجاج بوديم، اين حادثه بيش از 2 هزار نفر زخمي داشته و همچنان جمع بسياري به دليل بي تدبيري و بي کفايتي اين رژيم، وضعيتشان مشخص نيست.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اينکه نيروها و دستگاه‌هاي مرتبط در حال تعيين وضعيت ساير حجاج هستند، يادآور شد: اولين واکنش‌هايي که دنيا نسبت به اين حادثه نشان داد، زيرسوال بردن رژيم سعودي بود، اما اين رژيم در واکنش به اين انتقادات از خودش سلب مسئوليت کرد و رفتار حجاج آفريقايي را علت وقوع اين فاجعه اعلام کرد.
وي ادامه داد: اما اين سلب مسووليت و فرافکني رژيم سعودي دوام چنداني نداشت، چراکه خداوند هميشه با مواضعي است که توسط حق دوستان و حق مداران مطرح مي‌شود و اقدام به برکناري دو وزير حج و امور شهري اين رژيم، بي تدبيري و سوء عملکرد رژيم سعودي را اثبات مي‌کند، اين برکناري بي شک نشان دهنده سوء مديريت اين رژيم است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اضافه کرد: بايد هياتي متشکل از سازمان کنفرانس اسلامي و کشورهاي اسلامي، چگونگي عملکرد سعودي‌ها را در مورد وقوع اين فاجعه مورد بررسي قرار دهند و به دليل اينکه تعداد قابل توجهي از کشته شدگان و آسيب ديدگان از حجاج جمهوري اسلامي ايران بودند، ما بايد نقش موثري در اين هيات داشته باشيم.
سلطاني‌فر تصريح کرد: تمامي عوامل اجرايي در تهران، دولت، وزارت خارجه و وزارت کشور با تشکيل ستادهاي مربوطه اقدامات لازم را انجام دادند و در حال پيگيري امور مربوط به حجاج ايراني هستند.
وي با بيان اينکه در سفر 20 سال گذشته خود به سرزمين وحي شاهد کشته شدن چند ده نفر از حجاج بوده است، اضافه کرد: با بروز وقايعي از اين دست، به هم ريختگي چند برابر افزايش مي‌يابد، اين در حالي است که بخش وسيعي از تجهيزات و امکانات عربستان معطوف به جنگ يمن و کشتار مردم مظلوم اين کشور است، در حوادثي که در ايام حج امسال اتفاق افتاد رژيم سعودي در تمامي ساختار نيروي انساني، تجهيزات و امکانات با کمبود مواجه بود و در عين حال اين رژيم با موضع گيري غلط، مانع حضور عوامل امدادرسان کشورهاي ديگر در اين حادثه شد.
معاون رئيس جمهور با ابراز اميدواري نسبت به سلامتي ساير حجاج و به پايان رساندن مناسک حج، اضافه کرد: تدابير لازم توسط دولت و دستگاه‌هاي مرتبط اتخاذ شده است تا پيکر جان باختگان در کوتاه‌ترين زمان ممکن به کشور انتقال پيدا کند و ساير حجاج در صحت و سلامت به کشور بازگردند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه افزود: حدود دو سال از عمر دولت تدبير و اميد، دولتي که با رأي قاطع و انتخاب آگاهانه مردم در 24 خرداد سال 92 اداره امور را بر عهده گرفت، مي‌گذرد، در اين مدت تمام تلاش دولت اين بوده است که وضعيت ثبات و آرامشي را که به دلايل مختلف در کشور وجود نداشت را ايجاد کند و در سايه اين ثبات و آرامش برنامه ريزي‌هاي اقتصادي را پيش ببرد، سرمايه‌گذاري‌ها را گسترش دهد و ساماندهي در امور اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي را در دستور کار قرار دهد.
سلطاني‌فر اضافه کرد: تلاش‌هاي دولت موجب شد، تورم بالاي 45 درصدي امروز به حدود 13/8 درصد کاهش يابد، اوضاع اقتصادي کشور به ثبات برسد، ما امروز در حال سپري کردن دوران رکود هستيم و اميدواريم با کمک مردم و بسيجيان عزيز که کارنامه درخشاني در 8 سال دفاع مقدس دارند، برنامه‌هاي دولت در حوزه‌هاي مختلف پيش برود و شرايطي ايجاد شود تا با موفقيتي که در مذاکره با 1+5 پس از 22 ماه مذاکرات سخت و پيچيده به دست آمده که به حفظ حقوق هسته‌اي و لغو تحريم‌هاي ناعادلانه منجر شده است، با اجراي کامل برجام، همه بخشهاي اقتصادي کشور با رشد و رونق مواجه شود، سرمايه گذاري‌ها گسترش يابد و اشتغال در کشور ايجاد شود.
وي ادامه داد: ما در سازمان ميراث فرهنگي اين سياست را دنبال مي‌کنيم و تلاش کرديم با ثبات و آرامش، نابساماني‌هاي گذشته را جبران کنيم و حرکت سازمان را در مسير انجام وظايف قانوني و کمک به توسعه فرهنگي و اقتصادي پيش ببريم، نگاه ما در برنامه ريزي‌ها و اجراي سياست‌هاي سازمان به داخل و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود بوده است و انتظار دارم در مسير اجراي برنامه‌ها و به ويژه در آستانه تدوين برنامه ششم توسعه، توانمندي‌هاي خودتان را ارائه دهيد تا از همه ظرفيت‌هاي نيروي انساني سازمان در جهت رشد و توسعه اين مجموعه استفاده کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پايان، ارتحال جان‌گداز حجاج در وقايع حج امسال را تسليت گفت و افزود: ايران يک کشور بزرگ بوده، بزرگ است و بزرگ خواهد ماند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن