تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816665663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکه‌های سنگین عشق


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

تکه‌های سنگین عشق اینجا صحنه نمایش است، اما این بار برای مرور یک نامه عاشقانه شما را به سمت خود فرا می‌خواند؛ نامه عاشقانه‌ای که با خواندنش حس خوبی خواهید داشت، آنقدر که وقتی از سالن نمایش خارج می‌شوید، ناخواسته به احساس عاشقانه عمیقی که قدم به قدم همراهی‌تان می‌کند می‌اندیشید.
 

هر چند «تکه های سنگین سرب» با کارگردانی ایوب آقاخانی از آن نمایش هایی نیست که یک عاشقانه صرف باشد، اما شک ندارم پس از دیدنش هر وقت یادش بیفتید، سنگینی دلچسبش را در سینه احساس خواهید کرد. لابد شما که نمایش را ندیده اید، با خود می گویید روایت ایوب آقاخانی از چمران چه تفاوتی با دیگر روایت ها دارد که می گویم سنگینی شیرین و دلچسبش رهایتان نخواهد کرد. این چمران با همه چمران هایی که دیده اید فرق دارد، او مرد جنگ است. توی سنگرش نشسته و به جنگ فکر می کند، جنگ با نابرابری، جنگ با بی عدالتی اما همین چمران از سنگرش پایین می آید، هر چند هرگز جنگ را رها نمی کند و عاشق می شود، عاشق غاده جابر؛ دختر لبنانی که20 سال از او کوچک تر است و ... . این چمران عاشق می شود، به دردهای زندگی فکر می کند، کابوس می بیند، احساس تنهایی می کند و در برابر همه این حس ها و هراس ها واکنش نشان می دهد. او فقط مرد جنگ نیست، ورای این جنگ زندگی در سراسر وجودش جریان دارد. چمران به روایت آقاخانی انسان است، کاملا انسان است و این انسان بودن او را قابل باور می کند و مخاطب را به تفکر درباره اش وا می دارد؛ انسانی که البته بارها پا روی خواسته های خودش می گذارد تا به صلاح جمع بزرگ تری بیندیشد، هر چند این اتفاق کابوس هایی را برایش رقم می زند، اما هرگز پشیمان نمی شود. او همسر اول و خانواده اش را که در آمریکا هستند، تنها می گذارد و حتی پس از غرق شدن پسر چهار ساله اش در استخر نزد آنها نمی رود، چرا که در لبنان مسئولیت بزرگ تری دارد و باید مراقب بچه های بی سرپرست باشد. می توان گفت، اساسی ترین نکته ای که آقاخانی آن را مورد توجه قرار داده، حرکت و پویایی در شخصیت چمران است. او ما را با تفکرات، تحولات و احساسات چمران روبه رو کرده و این حرکت ها را در مسیری ترسیم می کند. او در ابتدای نمایش، چمران از پیش شناخته شده ای را با مولفه هایی که می شناسیم به ما ارائه نمی دهد و مخاطب را به تلاش برای شناخت این شخصیت وا می دارد؛ چمرانی که با بازی باورپذیر پیام دهکردی و عارفه لک در نقش غاده، درگیری های درونی این شخصیت را به خوبی نشان می دهند. صحنه ساده و خالی نمایش یک سنگر است و یک جعبه. جعبه ای که چمران روی آن نشسته در سنگرش و در حال بررسی جنگ هایش است. غاده که می آید، گاهی چمران از سنگر پایین می آید و گاهی غاده به سنگر می رود. این آمد و شدها تاثیر خوبی روی مخاطب دارد و همراه شدن دو شخصیت را به خوبی القا می کند. پایان نمایش نیز برای مخاطب جالب است، نمایشی که با روایت غاده از آشنایی اش با چمران شروع شده بود، حالا با صدای غاده به پایان می رسد. تمام نمایش، نامه ای بوده که غاده به فرزندان چمران در آمریکا نوشته است. نامه ای که می تواند میلیون ها نفر را مخاطب خود قرار دهد تا از زاویه ای دیگر چمران را بشناسند، چمرانی که به گفته غاده حیف است آدم با شخصیت واقعی اش آشنا نشود. چمرانی که این روزها طیف های مختلف و متنوعی از جامعه را به تالار چهارسوی تئاتر شهر می کشاند و نشان می دهد مردان بزرگ همیشه بزرگ هستند، حتی اگر سال ها از مرگشان بگذرد، باز همه دوست دارند به تماشای زندگی شان بنشینند. امیدواریم شما هم فرصت مغتنم دیدار با او را از دست ندهید. زینب مرتضایی فرد فرهنگ و هنر



 


شنبه 4 مهر 1394 ساعت 06:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن