تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819289725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام‌های مثبت در خودکفایی تولید گندم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گام‌های مثبت در خودکفایی تولید گندم
دبیر دوم کمیسیون کشاورزی بیان کرد: گندم محصول استراتژیکی است که امکانات مورد نیاز کشت این محصول در تمامی مراحل برای کشاورزان فراهم بوده است.


سیدمحمد سادات ابراهیمی دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کشت گندم اظهار داشت: در واقع با توجه به شرایط آب و هوایی کشور این محصول استراتژیک در نقاط مختلف قابل کشت است و از طرفی کشاورزان با کشت سنتی این محصول آشنایی کامل را دارند.


وی افزود: در سال‌‌های اخیر قدم‌های مثبتی برای خودکفایی این محصول برداشته شده چنانکه می‌توان گفت اگر مصارف صنعتی را در نظر نگیریم به خودکفایی نزدیک شده‌ایم.


دبیر دوم کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم تا حدودی نسبت سایر محصولات بیشتر است هر چند که کشاورزان از قیمت خرید تضمینی فعلی رضایت کامل را ندارند و از طرفی هم کمیسیون کشاورزی طی جلساتی با وزیر کشاورزی موضوع افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را در دستور کار خود قرار داده زیرا اعتقاد وزیر کشاورزی مبنی بر این است که باید خرید تضمینی این محصول افزایش پیدا کند.


وی گفت: گندم محصول استراتژیکی است که موقعیت افراد و امکانات مورد نیاز کشت این محصول در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت برای کشاورزان فراهم بوده و به گونه‌ای این امر موجب شده که کشاورزان کشت این محصول را به نسبت سایر کشت‌ها ترجیح دهند.


عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان با توجه به قیمت بهای تمام شده این محصول به خرید تضمینی هزار و 500 تومان تمایل دارند.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

خريد تضمينی گندم از مرز 8 ميليون تن گذشت/ 95 درصد بهای گندم‌ها پرداخت شد
150ميليارد تومان از مطالبات گندمكاران پرداخت شد
رونق اقتصادی در بخش کشاورزی با افزایش بهره‌وری/ 900 میلیارد بدهی به گندم‌کاران
خوداتکایی 85 درصدی در تولید گندم/ کاهش تولید دانه‌های روغنی
پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان شهریور ماه





۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن