تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819309444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق خودکفایی در تولید واکسن، به زودی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تحقق خودکفایی در تولید واکسن، به زودی


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: یکسال و نیم از دستور رئیس جمهور مبنی بر خودکفایی در تولید واکسن و نیز پاسخگویی به نیاز منطقه گذشته است و این موضوع به زودی محقق می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر  به نقل از خبر گزاری صدا و سیما ،   قاضی زاده هاشمی در حاشیه اولین گردهمایی مدیران شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در جمع خبرنگاران افزود: شرکت های دانش بنیان تا پایان سال رقم قابل توجهی در تولید داروهای نوترکیب به خود اختصاص می دهند و در حال حاضر هنوز شرکت های دانش بنیان سهم جدی خود را در زمینه فعالیت های دارویی بدست نیاورده اند.

وزیر بهداشت ادامه داد: 50 درصد شرکت های دانش بنیان که سهم قابل توجهی در اقتصاد دارند در حوزه سلامت فعال هستند و در دوره پساتحریم نباید به واردات میل پیدا کنیم بلکه باید با بکارگیری فنآوری و دانش روز و استفاده از دانشمندان خود باورمان تولید داخل را رونق دهیم.

هاشمی در پایان تاکید کرد: به نظر من سهم شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت ظرف 10 تا 15 سال آینده چشمگیر خواهد بود.

داروهای جدید، در راه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: طی چند ماه آینده چند فرمول و داروی جدید در حوزه تجاری خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در حاشیه اولین گردهمایی مدیران شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات جدی در حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است که می توان در این زمینه به کاهش 30 درصدی واردات دارو اشاره کرد.

وزیر بهداشت افزود: مهمتر از همه واگذاری سهم بازار داخل به تولیدات دارویی داخلی است که به منظور حمایت از این شرکت ها بوده است.

هاشمی با بیان اینکه این بدین معناست که بیمه ها باید از تولیدات داخل حمایت کنند ادامه داد: مثلاً حمایت 90 درصدی از واردات را کاهش و به سمت تولیدات داخلی سوق داده ایم و این موضوع ظرف یک سال گذشته موجب کاهش 30 درصدی واردات دارو شده است.

وزیر بهداشت گفت: ظرف چند ماه آینده چند فرمول و داروی جدید در حوزه تجاری خواهیم داشت و اگر بتوانیم این بخش را وارد بازار خارجی نیز خواهیم کرد.

هاشمی افزود: این داروها برای بیماری های خونی، فاکتورهای انعقادی، سرطان، بیماری های صعب العلاج همچون MS خواهد بود که ارزش اقتصادی بالایی در دنیا دارند و شاید بیشترین امید ما به صادرات دارو در این حوزه باشند.

 


پنج شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن