محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1803651312
مشکل جراحی بینی بازیگران زن ایرانی خود را نشان داد +عکس
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
یادداشت اختصاصی جیانِتو دِروسی برای فیلم محمد رسول الله (ص)؛
مشکل جراحی بینی بازیگران زن ایرانی خود را نشان داد +عکس
جیانِتو دِروسی برای فیلم محمد رسول الله (ص) از حضور در این فیلم و همکاری با مجید مجیدی گفت.
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، من به همراه همسرم میرلا اسفورا به عنوان طراح مو و یک گروه چهارنفره متشکل از مجریان گریم ایتالیایی و یک گروه همکار ایرانی متشکل از مجریانی که سابقه کار در پروژه های تاریخی را داشتند، طراحی و اجرای چهرهپردازی این فیلم را بر عهده گرفتیم.
این پروژه برای ما امری فراتر از ساخت یک فیلم بود. من به حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبری عظیمالشأن مینگرم و این فیلم را مهمترین تجربه کاری خود تا به حال میدانم. در این پروژه، گروههای ایتالیایی و ایرانی در کنار هم کار کردند که از این طریق، ارتباط کاری خوبی توام با نوعی آموزش و انتقال تجربیات بین دو گروه برقرار شد.
ایده اولیه شخصیتپردازی برای من از طریق مطالعه در مورد شخصیتهای تاریخی فیلمنامه شکل گرفت و ناگفته پیداست که گفتوگو با کارگردان و درک تطابق بین کارهای گروه ایرانی و ایتالیایی نیز از عوامل موثر در آن بود. به نظر من وظیفه چهرهپردازی فقط آرایش چهرهها مطابق سنوسال و جغرافیا و زمان و مکان نیست؛ بلکه با درنظرداشتن همه این موارد و فراتر از اینها، میبایست به شخصیتپردازی و درک صحیحتر شخصیتها و درام جاری در اثر کمک کند که برای این منظور، در وهله اول لازم است انتخاب اولیه بازیگران، انتخابهای درستی باشد؛ یعنی بازیگر، اندام و چشم و صورتی مناسب نقش خود داشته باشد. مثلا در مورد عمده بازیگران زن سینمای ایران، مساله جالب برای من، جراحی بینی اکثر آنان است که برای فیلمهای تاریخی، قابل قبول و باورپذیر نیست و در همین فیلم هم مجبور شدیم برای بیشتر آنان، بینی مصنوعی بگذاریم. اما به طور کلی، احساس من نسبت به این فیلم، آن است که بازیگران مناسبی برای نقشها انتخاب شدند و در نهایت نیز معتقدم طراحی و اجرای چهرهها کاملا طبیعی است و دیده نمیشود.
پژوهش
روشهای پژوهشی و دسترسیهای متعددی به مستندات تاریخی و تصاویر شخصیتهای آن دوره برای ما وجود نداشت. تنها بررسیهای انجامشده شامل موارد زیر است:
ـ مطالعه دو کتاب با موضوع زندگی پیامبر اسلام
ـ تحقیق و مطالعه در مورد او و خانوادهاش از طریق اینترنت
ـ نگاهی دیگربار به فیلم تاریخی الرساله (مصطفی عقاد، ۱۹۷۶) و بررسی گریمهای نهچندان مناسب آن.
ـ کتابهای تاریخی و نقاشیها و عکسهای نژادی و قبیلهای منطقه جغرافیایی عرب، یهود، مسیحیان و آفریقاییان حبشه. همکاری با دیگر عوامل
در ابتدای کار، تعامل من با مجید مجیدی برای رسیدن به طرحهای نهایی بسیار سخت بود و شاید به دلیل تفاوت فرهنگ و زبان، انتقال دیدگاههایمان به یکدیگر بهراحتی صورت نمیپذیرفت. اما پس از دورهای کوتاه، حرف و نظر یکدیگر را درک کردیم و دوستی عمیقی بین ما به وجود آمد. او به نظرم کارگردانی عمیق و صبور با ایدههای اجرایی فوقالعاده است. همکاری با طراحان لباس، مایکل اُکانر و محسن شاهابراهیمی هم بسیار خوب بود. همه ما بسیار حرفهای و معتقد بودیم که در نهایت لازم است نظر کارگردان را پیگیری کنیم.
مطابق روند همیشگی تولید، بازیگران و زمان گریم آنها توسط گروه کارگردانی مشخص میشد و گروه گریم بر همان اساس، برنامه کاری خود را تنظیم میکرد. من در زمان فیلمبرداری نیز همواره به همراه یک گروه از گریمورها برای کنترل مداوم گریم بازیگران در صحنه حضور داشتم. هر زمان از نظر کارگردان یا مدیر فیلمبرداری نیازی به تغییر در گریم بازیگری حس می شد، مطلب را با من در میان میگذاشتند و من تغییرات لازم را به کمک همکارانم انجام میدادم. مواد و روشهای خاص
در دنیای سینما، در این فیلم اولین باری است که از یک ماده خاص برای قالبگیری صورت و پیرکردن آن (در نقش ابوطالب) استفاده شده است. اگرچه از قالبگیری برای قطعهسازی به جای لاتکس استفاده شد؛ اما به دلیل انعطاف بالای لاتکس، برای قسمتهای متحرک در صورت، لاتکس مناسبتر است. از آنجا که لازم بود چهره ابوطالب، زیبا و چهره ابولهب و ساموئل، منفی باشد، موادی که برای ساخت تکههای پیری آنها مورد استفاده قرار گرفته، با یکدیگر متفاوت است.
برای چسباندن موهای ریش از یک چسب خاص آمریکایی استفاده شد که هنگام عرقکردن، خراب و جدا نمیشود. اما به دلیل استحکام و انعطاف بالای این ماده، برای اولینبار از آن برای پیرکردن چهره نیز استفاده کردیم. ماده خاص دیگر در اجرای گریم این فیلم، کرم شیلد است که از آن برای محافظت از پوست بازیگرانی که گریمهایی سنگین تا ده ساعت در روز روی صورت داشتند، استفاده شد.
شخصیتها
– عبدالمطلب: این شخصیت، گریم بسیار زیادی روی بینی و پیشانی دارد که دیده نمیشود. انتخاب علیرضا شجاعنوری با چشمان نافذش برای این نقش بسیار مناسب است. طراحی چهره او باید او را مثل خورشید درخشان میکرد.
– ابوطالب: چشمان شیرین و گیرای مهدی پاکدل به همراه طراحی گریم مناسب، چهرهای دوستداشتنی برای ابوطالب ایجاد کرده است.
– حمزه: این شخصیت، کسی است که از محمد(ص) حمایت میکند و حمید تاجدولت با صورت انعطافپذیرش برای این نقش بسیار مناسب بود. چهره او قابلیت طراحی و اجرای گریم بسیار دارد و میتوان به اندازه نیاز، آن را پیر یا جوان کرد. ایجاد قدرت، جذابیت و انسانیت در چهره حمزه، از نکات مهم برای طراحی گریم او بود. به نظر من آنتونی کویین در نقش حمزه در فیلم الرساله/ (مصطفی عقاد، ۱۹۷۶) بازیگر بسیار خوبیست، اما حمزه نیست؛ در حالی که پس از تست گریم روی تاجدولت، هنگامی که با اسب و شمشیر به صحنه آمد، ما حمزه واقعی را دیدیم.
– ابولَهَب: محمد عسگری، شخصیت شیرینی است که به دلیل جثه درشت، موی زیاد و صدای کلفتش، برای نقشهای منفی بسیار مناسب است. در طراحی گریم او، روی همین موارد تاکید بیشتری شد.
– ابوسفیان: بازیگر نقش ابوسفیان بازیگری خوب با صورتی خوب است. در حالی که لازم بود ابوسفیان صورتی آزاردهنده داشته باشد. در طراحی گریم او سعی شد صورتی خشن و بدجنس ارائه شود.
– آمنه: مینا ساداتی دارای چهره ای با زیبایی ملیح است که طراح را مجبور به طراحی و اجرای بینی مصنوعی کرد.
– جمیله: انتخاب رعنا آزادیور در کنار محمد عسگری (ابولَهَب) بسیار عالیست. کارگردان به خاطر فرم بینی او، زیاد به انتخاب ایشان مطمئن نبود. اما به نظر من، این بازیگر صورتی مناسب برای این نقش دارد. – حارث و حلیمه: زوج مناسبی برای این نقشها انتخاب شدند. جعفر قاسمی چهرهای رمانتیک و مهربان دارد و چهره ساره بیات نیز برای حلیمه فوقالعاده است. طراحی گریم حلیمه با مقداری تاتو و موی بافتهشده به صورتیست که حس شخصیت پرستار را القا کند.
– بُحیرا: این کشیش مسیحی، شخصیتی است که محمد(ص) را قبول میکند. اگرچه در آن دوره تاریخی، مردمان بیزانس، عمدتا مو و ریش کوتاه داشتهاند، اما برای روحانیترکردن چهره صادق هاتفی، مو و ریش بلندی برای او انتخاب شد.
– ساموئل: بهجز ریشی انبوه و پرپشت، گریم خاصی روی صورت محسن تنابنده انجام نشد؛ اما گریم سنگینی در زمان پیری داشت.
– ابرهه: اگرچه ابرهه مسیحی بود، اما در گریمش، حبشی و آفریقاییبودنش مهمتر بود. به همین دلیل برای نمایش خشونت ذاتیاش، موی سر و ابروهای علی فلاحتپیشه تراشیده شد و روی صورتش از لب و بینی مصنوعی استفاده شد و با کار روی گونههایش، شخصیتی باورپذیر در این نقش شد.
– سپاه ابرهه: این گروه روی پیشانی و دور دهان، جای داغ دارند. به همین دلیل بر چهره بیشتر آنان، زخمها و سوختگیهایی کار شد.
– زنان عرب: زنان عرب غالباً روی صورت، چانه و دستهایشان، خالکوبی و تاتو دارند و خط چشم سیاه و ضخیم نیز از دیگر آرایشهای مرسوم آنان است. اما به دلیل محدودیت طراحی و اجرای گریم روی زنان در ایران، در بیشتر مواقع، چهرههای بازیگران، متعادلسازی شد و کار خاصی برای آرایش موی ایشان انجام نگرفت. همچنین تمامی گیسبافهای استفادهشده، مصنوعی بود.
– مردم روستای ساحلی: لوکیشن این بخش فیلم در عسلویه بود و از افراد بومی آنجا به عنوان اهالی روستا استفاده شد. از آنجا که فقر و قحطی، عامل اصلی درام در این سکانس است؛ افرادی با صورتهای لاغر و اندام نحیف، انتخاب و با رعایت جزئیاتی کوچک در چهرهها و لباسها مانند انتخاب رنگهای سبز و آبی و پارچههای مندرس و اضافهکردن ریش، این شخصیتها باورپذیر شدند.
– یهودیان: موی فرزدهشده این قوم، ویژگی خاص آنان در طراحی گریم بود. ریش طراحیشده برای ایشان هم با قوم عرب کمی تفاوت داشت./ سایت فیلم محمد رسول الله 115
۱۹/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]
صفحات پیشنهادی
پسرگم شده هندی در تلگرام ایرانی ها پیدا شد +عکس اندکی جستجو در فضای مجازی و پیگیری های انجام شده نشان می دهند،
به گزارش اهواز نوین به نقل از مشرق به تازگی اخباری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موبایلی دست به دست می شود با این عنوان پسری چهل روز است که در یک پاسگاه پلیس پیدا شده وی هیچ شماره یا آدرسی از پدر و مادر خود ندارد لطفا این پیام را در گروه های مختلف انتشار دهید تا به پدر و م«كيميا» به دنبال نشان دادن شخصيت نمونه زن ايراني است
كيميا به دنبال نشان دادن شخصيت نمونه زن ايراني است كيميا بلندترين سريال تاريخ تلويزيون ايران تا چند روز آينده به روي آنتن ميرود مجموعهاي كه قرار است بيش از چهار دهه با يك بانوي ايراني همراه باشد و به گفته كارگردانش شخصيت نمونه يك زن ايراني را به نمايش بگذارد نویسنده عدم توجه به اجرای هماهنگ بازیگران از مشکلات تئاتر در کردستان است
عدم توجه به اجرای هماهنگ بازیگران از مشکلات تئاتر در کردستان است سنندج- ایرنا- یک کارشناس رشته کارگردانی نمایش با بیان اینکه نمایش صرفا ادبیات و متن نیست گفت عدم توجه به اجرای هماهنگ و مناسب بازیگران در حین اجرای بازی از مشکلات تئاتر در کردستان است مهدی مرادی شامگاه چهارشنبه دررقابت بازیگران زن تلویزیون در «دستپخت های خودمانی»
رقابت بازیگران زن تلویزیون در دستپخت های خودمانیالناز حبیبی و شبنم فرشادجو از هنرمندان سینما و تلویزیون امشب 18 شهریور با حضور در برنامه دست پخت های خودمانی با یکدیگر مسابقه آشپزی میدهند به گزارش خبرگزاری فارس برنامه تلویزیونی دست پخت های خودمانی به تهیه کنندگی و کارگردانیعلل اصلی افزایش خودنمایی برخی محجبه های ظاهری +عکس
الکی مثلا من چادریام علل اصلی افزایش خودنمایی برخی محجبه های ظاهری عکس برخی از فرزندان خانوادهها به علل مختلف در کنار چادر از خود ظاهری ترسیم میکنند که عملاً همه معیارهای یک حجاب برتر را زیر سؤال میبرند طوری که به گزارش سرویس فرهنگی- اجتماعی جام نیوز این روزها با رشددستمزد بازیگران مشهور ایرانی +جدول
برای نقش های حرفه ای دستمزد بازیگران مشهور ایرانی جدول میزان دستمزد بازیگران مشهور سینمای ایران همیشه مبهم بوده و هیچ ارگان و رسانهای رسما مبالغ دستمزد این بازیگران را اعلام نمیکند به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز در ایران با وجود دولتی بودن اکثر آثار و تولیدات بهویژه تبررسی مشکلات تولیدکنندگان ایرانی در «چوب خط»
بررسی مشکلات تولیدکنندگان ایرانی در چوب خطچهارمین قسمت برنامه زنده چوب خط با موضوع بررسی مشکلات تولیدکنندگان ایرانی از شبکه افق پخش خواهد شد به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس بررسی مشکلات تولیدکنندگان و در مجموع چالش های پیش روی تولید در داخل کشور محور اصلی گفت وگ40 میلیون دلار برای نشان دادن تصاویر ضد ایرانی (+عکس)
اخیرا فیلمی اکران و به شبکه نمایش خانگی دنیا وارد شده در راستای پروژه ایران هراسی است فیلمی به معنای واقعی کلمه فیلم تخیلی و گیشه ای به گزارش عصرخبر کمپانی فاکس قرن بیستم در ادامه پروژه ایران هراسی فیلمی seal team eight behind enemy lines با هزینه 40 میلیون دلار ساخته که فساکنان تنها شهر شيعه نشين روسيه خود را ايراني ميدانند
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ۱۲ ۵۷ب ظ ساکنان تنها شهر شيعه نشين روسيه خود را ايراني ميدانند موج- ساکنان شهر دربند روسيه با وجود جدا شدن اين شهر از ايران در سالها پيش هنوز خود را ايراني ميدانند و اين را به وضوح در مضامين سنگ نوشتهها و کتيبههاي اين شهر ميتوان ديد به گزارش خبرگزاري موجاهالی «دربند» خود را ایرانی میدانند
سهشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۲ ساکنان شهر دربند روسیه با وجود جدا شدن این شهر از ایران در سالها پیش هنوز خود را ایرانی میدانند و این را به وضوح در مضامین سنگ نوشتهها و کتیبههای این شهر میتوان دید به گزارش ایسنا مرتضی رضوانفر زبانشناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فره-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها