تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798445071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصولگرایان و اصلاح طبان به وضعیت سفید رسیدند یا توفان در راه است؟! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اصولگرایان و اصلاح طبان به وضعیت سفید رسیدند یا توفان در راه است؟!
سکوتی که در آستانه هشتم شهریور، موعد برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورا برای سال سوم عجیب تر جلوه می‌کند، به ویژه آنکه در آخرین انتخابات برگزار شده، آنچنان جنگ تمام عیاری میان دو جناح در این شورا شکل گرفته بود که نمی‌شد از تک رای عضو تصادفی یا عزادار هم صرف نظر کرد. پس چرا از آن تب و تاب در این روزها خبری نیست؟
کد خبر: ۵۲۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ - 26 August 2015




حتی اگر می‌شد با حضور یکی از اعضا که روز قبل در سوگ مادر نشسته بود کنار آمد، باز جای تعجب داشت که می‌دیدیم یکی دیگر از اعضا که در تصادف رانندگی مجروح  شده و در بیمارستان بستری بود، با ویلچر و در حالی که لباس بیمارستان به تن داشت، در صحن شورا حضور یافت تا در رای گیری شرکت نماید!

به گزارش «تابناک»، به فاصله چند روز تا برگزاری انتخابات هیات رئیسه سومین سال چهارمین شورای اسلامی شهر تهران، آنچنان سکوتی در این باره جریان دارد که شاید با مرور اتفاقات سال گذشته باورمان نشود در چنین روزگاری چه جنگی برای تصاحب کرسی های هیات رئیسه این شورا جریان داشت و چه تقابل تمام عیاری میان اصولگرایان و اصلاح طلبان شکل گرفته بود.

کافی است تنها به یاد آوریم که هر دو جناح در حالی پا به انتخابات سال دوم شورا می‌گذاشتند که در سال نخست، اصلاح طلبان توانسته بود با اختلاف بسیار اندکی، اغلب کرسی های هیات رئیسه را مال خود کنند ولی مجموعه اتفاقاتی که در سال نخست شورا رخ داده بود، متوجه شان کرده بود که احتمال از دست رفتن برتری شان زیاد است.

از سوی دیگر، اصولگرایان نیز که بعد از سالها سیطره بر این شورا، هیات رئیسه را از دست داده و از شوک این اتفاق خارج نشده بودند، با تمام قوا برای جبران مافات به میدان آمده بودند و به همین دلیل بود که در یازدهم شهریورماه سال گذشته، یکی با ویلچر و دیگری با چشمان سرخ از سوگ مادر، راهی شورا شدند تا هیچ عاملی نتواند بر زور جناحشان در جنگ تاثیر بگذارد.

آن روز البته اصلاح طلبان شکست سختی خوردند؛ سخت از این رو که جایگاه ریاست شورا را که با اختلاف ناچیزی به دست آورده بودند، با اختلاف رای های بیشتر از دست دادند و با فروریختن این دژ، در همه رای گیری های بعدی که برای سمت های دیگر هیات رئیسه صورت گرفت هم ، قافیه را به اصولگرایان باختند تا هیات رئیسه شورایی که در روز شکل گیری به نظر می‌رسید وزن اصلاح طلب در آن بیشتر است، تمام و کمال به اصولگرایان برسد.











نه اینکه این اتفاق قرار بود سر سلسله اتفاقات بعدی شود و تغییراتی را سبب ساز شود چراکه نقش شورا در مهم ترین اتفاق تهران، یعنی انتخاب شهردار به اتمام رسیده بود و فارغ از آن، اعضای شورا جز در مقاطعی مانند انتخاب شهردار یا انتخابات هیات رئیسه، جناحی برخورد نمی‌کردند اما با همه این تفاسیر باز نمی‌شود سکوت حاکم بر این روزهای شورای شهر تهران را درک کرد.

سکوتی که در آستانه هشتم شهریور، موعد برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورا برای سال سوم عجیب تر جلوه می‌کند، به ویژه آنکه در آخرین انتخابات برگزار شده، آنچنان جنگ تمام عیاری میان دو جناح در این شورا شکل گرفته بود که نمی‌شد از تک رای عضو تصادفی یا عزادار هم صرف نظر کرد. پس چرا از آن تب و تاب در این روزها خبری نیست؟ آیا اصلاح طلبان شورای چهارم، شکست از اصولگرایان این شورا را برای همیشه پذیرفته‌اند یا تاکتیکشان تغییر کرده و چراغ خاموش در حال حرکتند؟

اصولگرایان شورا چه؟ آیا اینقدر به تکرار برد خود مصمم هستند که حتی از برگزاری جلسات هماهنگی ایشان -به مانند دور پیشین انتخابات هیات رئیسه،- نمی‌شنویم؟ مگر نه اینکه خود ایشان هم سال گذشته در روز انتخابات هیات رئیسه باورشان نمی‌شد که نتیجه نهایی پیروزی تمام و کمالشان باشد؟ آیا این سکوت دو چناح نشانه ای از جریان داشتن تحرکات زیر پوستی در این شورا و علم و اطلاع به تمامی آرای اعضا، پیش از برگزاری انتخابات نیست؟

به عبارت بهتر، آیا این سکوت را نمی‌توان نشانه از پیش مشخص بودن نتیجه انتخابات دانست و سکوت اصلاح طلبان که سال گذشته در چنین روزهایی به فکر تکرار پیروزی بودند و در نهایت شکست خوردند را به معنای قطعی بودن شکست ایشان در انتخابات روزهای آتی دانست و به همین قرینه، مطمئن شد که علت سکوت اصولگرایان، چیزی جز اطمینان ایشان به داشتن رای های کافی برای تکرار پیروزی شان نیست؟

راستی اگر اتفاقی که یکبار الهه راستگو رقم زد و موجب شد که شهردار تهران، گزینه اصولگرایان شورا باشد نا کاندیدای اصلاح طلبان، تکرار شود، جابجایی نتیجه و تغییر ترکیب هیات رئیسه چه واکنش هایی به همراه خواهد داشت؟ از این مهم تر، نتیجه این جنگی که در شورا حاکم است برای اهالی تهران چه بوده و چه خواهد بود؟ آیا هیچ کدام از دو طیف حاضر در شورا برای این سوال پاسخی دارند؟!





مطالب مرتبط
اصلاح‌طلبان هیأت رئیسه را تمام و کمال تحویل اصولگرایان دادند+فیلم









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن